Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 52

Temat: Czujnik spalania stukowego (p0325, p0330)+ minusowy kąt wyprzedzenia zapłonu

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie Czujnik spalania stukowego (p0325, p0330)+ minusowy kąt wyprzedzenia zapłonu

    Witajcie.
    Piszę nowy temat ponieważ do tamtego mało już kto zagląda(Jak ogarnąć cewki w V6)
    Kupiłem kabelek i podpiąłem się FESem i wyskoczyły dwa takie błędy p0325 i p0330 CZyli pierwszy i drugi czujnik spalania stukowego , więc wykasowałem.
    Co może mieć wpływ na to?
    Czy to właśnie te czujniki są do kitu i to przez nie cały czas mi drży samochód?
    Dodatkowo gdy sprawdzałem parametry to kąt wyprzedzenia zapłonu wynosił -6 stopni.

  2. #2
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    Błędy już nie wróciły po 20 km trasie
    Mam dwa wykresy które zrobiłem po powrocie może z tego coś się da wywnioskować:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wykres 1.JPG
Wyświetleń:	572
Rozmiar:	154.4 KB
ID:	43056

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wykres 2.JPG
Wyświetleń:	876
Rozmiar:	148.9 KB
ID:	43057

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - wykresy G rób na 4 ekranach, trudno się czyta taki jeden wykres.
    - na wykresach brakuje DTV.
    - błedy jakie miałes to błędy historyczne, zapomnił o nich lub ECU ci o nich przypomni za 100 km.
    - drżenie silnika V6 to zwykle kiepskiej jakości blokady lub kiepski mechanik, dużo było o tym na forum.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    Co to jest DTV ?
    To z tych na razie nic nie wynika tak?
    No właśnie bardziej obstawiam jakąś cewke niż rozrząd bo po samej wymianie rozrządu z 15 tyś km było wporządku.
    Jak dokładnie sprawdzić za pomocą programu cewki? Tylko przez rozebranie i wytworzenie w FESie napięcia?
    A co z tym wyprzedzeniem zapłonu? Tak powinno być?

  5. #5
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    może ktoś ma jeszcze jakieś podpowiedzi?

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998r.
    Postów
    79

    Domyślnie

    Pozwól że się podepne pod temat, bo musze zmienic cewki ( co najmniej jedna, najlepiej bedzie jak 2 machne od razu) i pytanie tu sie pojawia, czy potrzebny do tego dobry mechanik i jakiej firmy cewki, bo sa rozne i cena ich rowniez bardzo rozna jest.

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał 303 suto Zobacz post
    czy potrzebny do tego dobry mechanik i jakiej firmy cewki,
    Nie, nie ma z tym żadnej wiedzy tajemnej, zwykłe kręcenie śrubek. W przedniej głowicy parę minut, w tylnej godzina-dwie. Co do firm to najlepiej takie jak były. Jesteś perfekcjonistą bierz boscha, praktyczne podejście to używki z gwarancją rozruchową.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  8. #8
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    Po trasie 300 km błędy ponownie powróciły :
    p0325 i p0330 czyli czujniki detonacji.
    Po odłączeniu go podczas pracy silinka nie stało się zupełnie nic.
    Kąt wyprzedzenia zapłonu pozostał taki sam czyli -6 stopni i wahał się o 0.5
    Zrobiłem wykresy kąta wyprzedzenia zapłonu z obrotami ,
    Mogę je wstawić jeśli ktoś byłby chętny mi pomóc

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    My tu gadu gadu, a może czujniki są sprawne tylko się odkręciły? Najważniejszy jest tutaj moment dokręcenia, jak będzie zły to zaczną się dziać jaja z ich wskazaniami łącznie z wywalaniem błędów. Ale to luźna gadka. Możesz je sprawdzać stukając przedłużką czy kluczem w boki silnika w okolice czujników i patrzeć na wykresy. Jeśli odczyty będa się pojawiać, to czujnik sprawny ale przekręcony/niedokręcony.

  10. #10
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
    Postów
    183

    Domyślnie

    niestety nie mam dostępu do oscyloskopu żeby spojrzeć na ich wykresy
    No całkiem możliwe tylko skąd drgania silnika wtedy? i skąd ten ujemny kąt wyprzedzenia zapłonu który rośnie aż do -42 stopni jak depne w gaz, a na wolnych ma -6 stopni?
    Silnik chodzi bardzo nierówno i są na nim mocne drgania.
    Mam stare świece i mogę wstawić ich zdjęcie może coś to powie?

Podobne wątki

  1. Czujnik spalania stukowego 2.0v6 tb
    Utworzone przez kis79 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-07-2014, 08:43
  2. Czujnik spalania stukowego
    Utworzone przez loren w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-05-2010, 10:08
  3. Czujnik spalania stukowego
    Utworzone przez krzysiek w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-06-2009, 15:11
  4. [156] czujnik spalania stukowego
    Utworzone przez tomkap w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-07-2008, 21:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory