Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 29

Temat: Zmieniła się barwa xenonu - żarnik czy przetwornica?

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie Zmieniła się barwa xenonu - żarnik czy przetwornica?

    Witam

    Mam Alfe 166 z 2006 z fabrycznymi bixenonami. Od jakiegoś czasu zauwarzyłem ze barwa światła z jasnoniebieskiej przechodzi bardziej w żółtą. W chwili obecnej snop światła nie wygląda juz jak z typowego xenonu a raczej jak z mocnej seryjnej żarówki (jest po prostu bardziej żółty, bez niebieskawego odcienia charakterystycznego dla światła xenonowego) Pytanie moi drodzy co sądzicie: czy to kończą się poprostu żarniki czy to raczej może być wina przetwornicy. Dodam że żarniki są raczej oryginalne i nie były nigdy wymieniane(ponad 6lat)

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    może przepalony odbłyśnik lub zmatowiały.
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Atl^ntis
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD, ATV-300 mam bestię :)
    Postów
    105

    Domyślnie

    Żarniki do wymiany, kup parami aby mieć ten sam kolor światła.

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dawid_Zielu Zobacz post
    może przepalony odbłyśnik lub zmatowiały.
    Hmm a jak to sprawdzić? Reflektory mam soczewkowe

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Atl^ntis
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD, ATV-300 mam bestię :)
    Postów
    105

    Domyślnie

    Odbłyśnik nie ma znaczenia, przecież to soczewki

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Jeślii masz na myśli odbłyśnik ten widoczny gołym okiem z zewnątrz to napewno nie bo wygląda jak nowy. Swoją drogą typowym objawem zużycia żarnika jest jego mruganie czy przygasanie na chwilę a u mnie tego nie ma

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    będzie zmieniał kolor najpierw na żółty a jak będziesz jeździł dalej to zmieni kolor na jasno fioletowy,
    jak chcesz sprawdzić czy to wina samego żarnika to zamień je w lampach,
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    Cytat Napisał Atl^ntis Zobacz post
    Odbłyśnik nie ma znaczenia, przecież to soczewki
    kolego, bixenon/xenon działa identycznie jak zwykła lampa, różnica polega na tym iż zwykła lampa ma żarówkę zamiast żarnika i klosz zamiast soczewki.
    Światło z żarnika nie świeci kierunkowo (prosto) w soczewkę tylko świeci dookoła żarnika i ta część która nie przechodzi do soczewki jest odbijana od odbłyśnika przed soczewką a potem przechodzi przez nią.
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Cytat Napisał kubicze Zobacz post
    jak chcesz sprawdzić czy to wina samego żarnika to zamień je w lampach,
    Tylko że obydwa żarniki świecą tak samo żółto, wygląda na to że zużywają się tak samo


    Cytat Napisał Dawid_Zielu Zobacz post
    kolego, bixenon/xenon działa identycznie jak zwykła lampa, różnica polega na tym iż zwykła lampa ma żarówkę zamiast żarnika i klosz zamiast soczewki. Światło z żarnika nie świeci kierunkowo (prosto) w soczewkę tylko świeci dookoła żarnika i ta część która nie przechodzi do soczewki jest odbijana od odbłyśnika przed soczewką a potem przechodzi przez nią.

    No ja bym polemizował z tym odbłyśnikiem wokół soczewki bo jest przecież wiele aut które maja soczewkę i wykończenie lampy wokół bez żadnego odbłyśnika na czarno np nowa mazda 6 itd..

    ---------- Post added at 14:32 ---------- Previous post was at 14:28 ----------

    a jeszcze jedno pytanko - jakie żarniki są fabrycznie zamontowane 4300K czy 6000K bo nie mogę nigdzie znaleźć takiej informacji. Wiem że w 166 sprzed liftu były 6000K a u mnie???

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    była Alfa Romeo 166 2.4 JTD 2001 r. jest VW Passat 2.0 TDI 2006 r.
    Postów
    241

    Domyślnie

    Kamko zieniaj żarówki, praktycznie jestem pewien że pozatym masz wszystko ok, 4300k

Podobne wątki

  1. Ksenony przerywają. Uszkodzony żarnik czy przetwornica?
    Utworzone przez croopa-86 w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 03-03-2019, 20:20
  2. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 02-08-2015, 07:39
  3. [159] Przetwornica xenonu - jak wymienic?
    Utworzone przez loren w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-04-2012, 21:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory