Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Jaki kolektor pasuje????????:

  1. #1
    bartek2
    Gość

    Question Jaki kolektor pasuje????????:

    Na wstępie chciałbym się przywitać bo jestem tu nowy mam pytanie przez ostatnie kilka wieczorów spędzam czas na szukanie czegoś kolektorach ssących ,chciałbym się dowiedzieć czy można do AR 156 2.0TS założyć inny kolektor niż plastikowy... mianowicie chodzi mi o to by był o większej pojemności bez klapek..nie wiem jak u nas ale np vectra B zakładają kolektory od omegi i chodzą o niebo lepiej... co można u nas zrobić z tym?? czy takie coś można by zrobić?



    http://corsasport.pl/forum/mantzel-c...ma-t66404.html prosił bym o wasze zdanie w tym temacie. jeśli post już był proszę o podanie linka : pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar grosii
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    TLW
    Auto
    AR33 1.5, AR33 1.7, 146 1.7 16v, 156 1.6TS, AR 166 2.4, 166 FL 2.4 jest 159 2.4 TI, Giulietta QV
    Postów
    459

    Domyślnie

    według mnie nie ma to sensu, bo 2.0 ts juz ma przystosowany kolektor pod siebie, i jest to juz, jak na tamte czasy dosc wysilony motor. A klapki potrzebne bo na wyzszych obrotach zmienia sie geometria dolotu, powietrze bardziej wiruje przez co lepiej mu wpasc do cylindra, a druga sprawa to zmienna faza rorzadu ma bardzo duzo wspólnego własnie z tymi klapkami.... wytwarza sie przez to wieksze podcisnienie w kol ssacym, i kolego Alfa to nie Vectra

  3. #3
    bartek2
    Gość

    Domyślnie

    dzięki;d anie wiesz kto by miał kolektor ssący najlepiej rozwalony;d po wybuchu... z góry dzieki

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    oo ja mam kolektory, nawet dwa do 2.0 TS, po wybuchu gazu, jeden sie nie nadaje do niczego, ale drugi można by może jakoś pokleić. Nie lubie na nie patrzeć bo mi przypominają jak fachowcy potrafią spi*** auto..
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Czytałem tu i w innych miejscach parę razy o wybuchach gazu w kolektorze .Od dziesięciu lat jeżdżę na gazie już trzecim autem.
    W rodzinie jest parę zagazowanych i paru znajomych na gazie hula . Jeszcze w realu u nikogo tego zjawiska nie widziałem.
    Nie możliwe żeby tylko u nas dobrze zakładali a gdzie indziej partaczyli.
    Moja Bella

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Opel Vectra B, Alfa Romeo 156, 1,6 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartek2 Zobacz post
    Na wstępie chciałbym się przywitać bo jestem tu nowy mam pytanie przez ostatnie kilka wieczorów spędzam czas na szukanie czegoś kolektorach ssących ,chciałbym się dowiedzieć czy można do AR 156 2.0TS założyć inny kolektor niż plastikowy... mianowicie chodzi mi o to by był o większej pojemności bez klapek..nie wiem jak u nas ale np vectra B zakładają kolektory od omegi i chodzą o niebo lepiej... co można u nas zrobić z tym?? czy takie coś można by zrobić?



    http://corsasport.pl/forum/mantzel-c...ma-t66404.html prosił bym o wasze zdanie w tym temacie. jeśli post już był proszę o podanie linka : pozdrawiam
    Tak jak piszesz, w Vectrze daje do pozytywny efekt. W Alfie również zastosowanie kolektora bez klapek przyniosło by efekt ale musiałbyś dokładnie policzyć długość dolotu no i na pewno stracisz moment albo na dole albo u góry w zależności od długości. Dodatkowo jakbyś zrobił cały wydech tak jak należy i wywalił wszystkie ecośmieci typu EGR to pewnie przyniośło by to efekt całkiem niezły tylko pytanie czy i tak słaby już dół to wytrzyma??
    BTW klapki w benzynie nie wpływają na zawirowania powietrza a zmieniają długość dolotu po to aby przenieść moment w dół albo w górę w zależności od zapotrzebowania

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    W 156 Ts nie ma EGRu.
    Sam osobiscie widziałem w 156 TS aluminiwy dolot założony z155 i bez problemu autko śmiga i to na gazie
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Opel Vectra B, Alfa Romeo 156, 1,6 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    Cytat Napisał czesany Zobacz post
    W 156 Ts nie ma EGRu.
    Sam osobiscie widziałem w 156 TS aluminiwy dolot założony z155 i bez problemu autko śmiga i to na gazie
    Podejrzewam, że śmiga lepiej niż na oryginale. Nie wiem jak jest w 155 ale podejrzewam że nie ma tam klap a więc taki zabieg założenia kolektora bez klap teoretycznie powinien dać poprawę elastyczności

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar grosii
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    TLW
    Auto
    AR33 1.5, AR33 1.7, 146 1.7 16v, 156 1.6TS, AR 166 2.4, 166 FL 2.4 jest 159 2.4 TI, Giulietta QV
    Postów
    459

    Domyślnie

    TS wychodził na aluminiowym kolektorze, jak chcecie zmieniajcie, itak wam to nic nie da

    ---------- Post added at 22:37 ---------- Previous post was at 22:30 ----------

    a co do klapek to do momentu nie maja nic odpowiadaja za elastycznosc silnika, im dłuższy dolot tym silnik elastyczniejszy z wolnych obrotów, po to aby taki Franek mógł sobie np ze świateł ruszyc prawie nie dotykajac pedału gazu, po to sa montowane klapki, na wysokich obrotach klapki zamykaja czesc kolektora robiąc z niego tzw ,krótki' bo co komu po elastycznosci powyzej 3,5 tys obr

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Opel Vectra B, Alfa Romeo 156, 1,6 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    Cytat Napisał grosii Zobacz post
    ...a co do klapek to do momentu nie maja nic odpowiadaja za elastycznosc silnika, im dłuższy dolot tym silnik elastyczniejszy z wolnych obrotów, po to aby taki Franek mógł sobie np ze świateł ruszyc prawie nie dotykajac pedału gazu, po to sa montowane klapki, na wysokich obrotach klapki zamykaja czesc kolektora robiąc z niego tzw ,krótki' bo co komu po elastycznosci powyzej 3,5 tys obr
    a czym jest ta elastyczność, w czym się ją mierzy?? To właśnie jest moment obrotowy przesunięty albo w górę albo w dół obrotów

Podobne wątki

  1. Kolektor wydechowy z katalizatorem. Czy pasuje od 156 V6?
    Utworzone przez AlaOlsztyn w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-12-2014, 17:44
  2. [159] Kolektor ssący pierburg - czy pasuje do każdej wersji silnika?
    Utworzone przez mpiotrek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 18-08-2014, 22:08
  3. [145] Czy kolektor wydechowy z boxera 1,6 pasuje do 1,4 ?
    Utworzone przez ADI_BoXER w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 23-05-2012, 22:01
  4. Jaki kolektor ssący
    Utworzone przez croma w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-03-2007, 19:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory