Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: [1.8 TS] Źle schodzi z obrotów, zacina na 1000-1100 potem OK

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie [1.8 TS] Źle schodzi z obrotów, zacina na 1000-1100 potem OK

    Witam Forumowiczów.

    Na wstępie tematu opiszę moje auto:
    1.8 TS sedan 2000r bez LPG przebieg 200kkm - ECU M1.5.5 TS'98

    Wymienione:
    - Filtr powietrza
    - przepływka Bosch (nowa)
    - przewody NGK (nowe)
    - świece NGK (nowe)
    - nowy termostat

    Poprawione:
    - wymienione cybanty na dolocie, doszczelnienie
    - przepustnica czyszczona (sprawna, bez luzów na oście, w pełni się domyka)
    - silnik nie ma błędów i nie łapie ich (nie ma problemów z połączeniem z komputerem), marchewka się nie zapala

    Auto ma problemy z obrotami:
    Do niedawna obroty były nierówne, ale uporałem się z tym po długim czasie... wina leżała w fajkach na dużych świecach, były sparciałe do tego jedna nosiła ślady przebicia)... - po wymianie wszystko obroty super, zero wahań...
    Dla pewności wyczyściłem jeszcze szmatką w benzynie przepustnice odchylając ją (wyczyściłem tyko delikatnie przelot bo była niedawno czyszczona)

    No i zaczęły się problemy:
    Auto nie schodzi poprawnie z obrotów w czasie jazdy przy zdejmowaniu biegi... Schodzi do 1000 delikatnie wzrasta do 1100 po czym opada na właściwe 850 nic nie faluje trzyma już wtedy idealne obroty
    w czasie postoju obroty opadają normalnie... także nic nie faluje

    Adaptację robiłem na wielu programach a w zasadzie próbowałem...

    Unidiag - wszystko przechodziło poprawnie po pierwszym uruchomieniu nie mogłem utrzymać obrotów, silnik gasł (a w opisach wyraźnie wszyscy piszą że nie dotykać gazu) więc nie wiem czy adaptacja się powodziła... (po dłuższym dystansie ustawiają się normalnie)

    FES - wszystko poprawnie przechodzi, po adaptacji obroty 1100 (po dłuższym dystansie ustawiają się normalnie)

    AlfaDiag - podobnie jak w FES-ie obroty 1100 potem opadają na 850

    Co robię nie tak w tych adaptacjach, na forum widzę że nikt nie ma problemu z adaptacją czy resetem ECU
    do niedawna zastanawiałem się czy może to wina silniczka krokowego ale tą możliwość odkładam na koniec

    po ostatnich grzebaniach w aucie zauważyłem że obroty schodzą poprawnie w czasie jazdy gdy odłączę filtr powietrza (odpinam rurę od puszki z filtrem i kieruję ją obok). To by niby załatwiało problem ale jazda bez filtra ubije mi brudem nową przepływkę

    Odnośnie filtra powietrza: jakie zastosowanie ma zwężająca się rura w filtrze...?
    no i jaki tam powinien być filtr bo wg. katalogu są dwa rodzaje... jeden z prześwitem (podobnie jak rolka papieru) a inny taki sam tyle że bez prześwitu (jak szklanka)...

    proszę o wyrozumiałość co do mojego tematu, wiem że jest dużo napisane na forum co do obrotów, ale niestety nie znalazłem nic odpowiadającego mojemu problemowi...

    ---------- Post added at 20:40 ---------- Previous post was at 13:43 ----------

    Uporałem się nareszcie z adaptacja - wypadła pomyślnie
    Zrobiłem też reset ECU unidiagiem... Silnik nie zgasł doprowadziłem go do załączenia wentylatora, silnik miał ładne niskie obroty.
    Po czym postanowiłem przejechać się troche, przez pewien czas auto gasło ale ustawiło sie na piękne niskie obroty... Po krótkiej przerwie odpaliłem znowu auto, ponownie przejechałem się i obroty znowu zatrzymują się na 1000-1100.
    Kurwica mnie już łapie z tym samochodem

    Co dalej robić...
    Ostatnio edytowane przez ziulek61 ; 04-01-2012 o 20:28

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    nie czytałem całości bo już pora lulu, ale pojeździj trochę
    dużo pisane było że po resecie trzeba zrobić 200km

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - wszystko przeczytałem.
    - sprawdzić kanał odmy.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    200 km jeszcze nie zrobiłem ale mam już 100 przejechane i nadal nic zero poprawy...
    Kanał odmy...?Masz na myśli ten pod zderzakiem przed filtrem...?

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    odma, to są gumowe rurki wychodzące z pokrywy zaworów (z prawej i z tyłu pokrywy zaworów), zaworek odmy - włożony na zatrzask, za przepustnicą (na końcu tej rurki co wychodzi z tyłu silnika) i sama pokrywa zaworów też może być przytkana (sugeruję się wypowiedzią bubu - bo nie mam pojęcia czy to może mieć wpływ na Twoje problemy)

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Może dostaje za dużo powietrza dodatkowego.
    Zobacz, w jakim stanie jest zaworek zwrotny na wejściu odmy do kolektora.

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    Ten zaworek z tylu czyściłem.... Niewiem czemu syczy ta rurka jak zacisne palcem przewód to silnik wytraca obroty i pracuje nierówno... Cybanty tam też zmieniłem na zaciskowe

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Pracuje nierówno bo nie ma powietrza dodatkowego.
    W 156 TS jest specyficzny sposób dostarczania powietrza dodatkowego do silnika, połączony z odmą.
    Powietrze to przechodzi pod pokrywą zaworów i poprzez zaworek zwrotny grzybkowy do kolektora ssącego.
    Sprawdź też, czy czasami nie masz gdzieś nieszczelności i ne zasysa minimalnie lewego powietrza - szczególnie lubi pękać gumowa rura przed przepustnicą.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Barus91
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Ząbkowice Śląskie / Wrocław
    Auto
    BYŁO: 12xAR BĘDZIE: numer 13 :)
    Postów
    1,984

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Pracuje nierówno bo nie ma powietrza dodatkowego.
    W 156 TS jest specyficzny sposób dostarczania powietrza dodatkowego do silnika, połączony z odmą.
    Powietrze to przechodzi pod pokrywą zaworów i poprzez zaworek zwrotny grzybkowy do kolektora ssącego.
    Sprawdź też, czy czasami nie masz gdzieś nieszczelności i ne zasysa minimalnie lewego powietrza - szczególnie lubi pękać gumowa rura przed przepustnicą.
    ... przed przepływomierzem ^ ^

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    Nie wiem jak ten zaworek ma działać ale podejrzewam że jak ustnik w alkomacie, w jedną stronę... Czy mam racje?
    Odpiełem rurkę i sprawdziłem dmuchając ustami i stwierdzilem że powietrze pracuje w obie strony w jedną stronę z minimalnym oporem...

    Zaślepiłem rurkę i obroty wróciły do normalności wygląda na uszkodzenie zaworka...
    Możecie mi podpowiedzieć jaki ma numer i ile kosztuje w ASO?
    Coś pamiętam że około 12zł
    Ostatnio edytowane przez ziulek61 ; 05-01-2012 o 16:00

Podobne wątki

  1. [156] Zacina się 4 bieg
    Utworzone przez dzumka w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-08-2022, 20:17
  2. AR 166 2.4 JTD 150 KM Muli 1000 do 1500 obrotów
    Utworzone przez Bladyy w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-07-2014, 22:33
  3. [159] Chiptuning- 1.9 jtd 120 na 150 , turbo od 1100 obr ????
    Utworzone przez tomasz_walczak w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 15-03-2014, 13:27
  4. Wolno schodzi z obrotów 2.0 TS
    Utworzone przez albert51 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 29-05-2013, 20:54
  5. Alfa Romeo 156 2.0 ts wolno schodzi z obrotów.
    Utworzone przez Maxy w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 19-09-2012, 12:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory