Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: Pierwsza awariwa. hamulec ręczny

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Pati&Grzesiek
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Cieszyn
    Auto
    ŻONUSI AR 147 1,9 JTD 116 Km. 2001r.................. MOJE AR 156 SW 1,9 JTDM 187KM 2005r
    Postów
    222

    Post Pierwsza awariwa. hamulec ręczny

    Wczoraj urwałem linkę z hamulca ręcznego z prawego koła. Czy należy wymienić komplet czy wystarczy jedną??

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Ceny linek do 156 są tak niskie, że nie ma sensu zmieniać jednej i czekać aż stara zmęczona też padnie. Tutaj masz oryginały po 60 zł http://www.unto.pl/advanced_search_r...s=alfa&x=0&y=0

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kwasnybartek
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Werynia, Kolbuszowa,
    Auto
    "Mruczuś" AR 156 2.0 TS, CF2,M3 '98 ECU M1.5.5, AR156 SW '04 1,9 JTD 140
    Postów
    900

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer27 Zobacz post
    Ceny linek do 156 są tak niskie, że nie ma sensu zmieniać jednej i czekać aż stara zmęczona też padnie.
    Popieram przedmówcę. Koszty nie wysokie, nakład pracy też znikomy więc nie ma sensu kombinować.
    1970 cm z sekwencyjnym wtryskiem LPG. Wolę pchać moją Alfę niż jeździć VW!!

  4. #4
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    http://www.forum.alfaholicy.org/gt/6...o_alfa_gt.html



    p.s.
    jak się nie mylę to linki cohle albo cofle albo jakoś tak ( nie pamiętam )
    Ostatnio edytowane przez bocian ; 08-01-2012 o 12:26








  5. #5
    Pangien
    Gość

    Domyślnie

    przecież to jest zabawa zupełnie gdzie indziej....
    pewnie,że lepiej wymienić dwie ale jeszcze lepiej pojechać do salonu i wymienić całe auto na nowe.....

    dla mnie to jest tak jakby zepsuła Ci się... klamka i zamiast wymienić jedną to wymieniasz wszystkie
    ja wymieniłem jedną i hula.... a zaciągam hamulec na każdym zatrzymaniu się - wbili mi tak angole podczas kursu i tak już mi zostało

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pangien Zobacz post
    dla mnie to jest tak jakby zepsuła Ci się... klamka i zamiast wymienić jedną to wymieniasz wszystkie
    ja wymieniłem jedną i hul
    Popieram.
    Ciągle się zastanawiam skąd u nas ten zwyczaj wymieniania czegoś dobrego na dobre tak na wszelki wypadek.
    Moja o wiele bogatsza rodzina z francji nie może zrozumieć tego toku myślenia.
    Moja Bella

  7. #7
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    porównanie z klamkami raczej mało trafne
    otwierając jedną klamkę w żaden sposób nie ingeruję w działanie drugiej , trzeciej itp
    zaciągając hamulec ręczny używam obu linek jednocześnie
    ...
    i teraz jak mam do wyboru kupno za powiedzmy 45zł jednej linki , robotę przy aucie , brak pewności że druga niedługo też nie powie pa pa i ponowne kupno drugiej linki i ponowną robotę przy aucie
    to ja jednak wybieram kupno kpl linek i jedną robotę przy aucie

    ale każdy może sobie wybrać sam co i jak zrobi









  8. #8
    WIKAR-części
    Gość

    Domyślnie

    Śmiało zmieniaj jedną ale przed wymianą dobrze przyjrzyj się drugiej. U nas jak jak demontujemy takie elementy z aut na rozbiórkę to zwykle obydwie strony wyglądają jednakowo. W 156 zwykle po obydwu stronach są sparciałe gumki osłaniające wejście linki do pancerza lub już są popękane i woda bez problemu dostaje się do wnątrza pancerza, a to już początek końca linki, jak gumka się wysypała to zmień obydwie i zaoszczędzisz sobie kłopotów, jak gumka jest dobra a pancerz nie ma uszkodzeń to zmień jedną.


    WIKAR - części do twojego samochodu

    www.wikar.na.allegro.pl

  9. #9
    Pangien
    Gość

    Domyślnie

    dokładnie - obejrzeć i ocenić a nie lecieć po nową

    inaczej podchodzę natomiast do elementów, które zapewniają bezpieczeństwo

    przez linką ręcznego nikt jeszcze chyba nie zginął...

    ale sposób w jaki sewisują niemcy np swoje auta jest lepszy - wymieniają część zanim ma szanse się zepsuć ale to jest bardziej filozoficzne pytanie...dlatego nie widzi się zepsutych aut na niemieckich drogach...
    Ostatnio edytowane przez Pangien ; 08-01-2012 o 19:07

  10. #10
    Gresus
    Gość

    Domyślnie

    Śmieszy mnie takie podejście. Jak by cały komplet kosztował 300zł-400zł to rozumiem jest jakaś oszczędność ale różnica 20zł Panowie. Ręczny to podstawa, no może że chcecie patrzyć jak wam się auto ztacza na jakimś podjeździe W auto niestety trzeba inwestować nie ma nic za darmo. Ale to tylko moje skromne zdanie.

Podobne wątki

  1. Hamulec ręczny.
    Utworzone przez ArturR_1975 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-06-2015, 14:35
  2. [156] Hamulec ręczny
    Utworzone przez goofy2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 14-10-2014, 09:00
  3. [159] hamulec ręczny
    Utworzone przez bami159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-02-2014, 16:54
  4. Hamulec ręczny!!
    Utworzone przez marecki588 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 28-10-2013, 21:26
  5. Hamulec Ręczny..
    Utworzone przez kamikaze1988 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-12-2010, 21:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory