Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 44

Temat: z syntetyku na mineralny ..?

  1. #1
    Matikskw
    Gość

    Domyślnie z syntetyku na mineralny ..?

    Witam, kupiłem cacko olej był tragiczny nie wiadomo kiedy wymieniany, zalałem jak radzili w "temacie rzeka" syntetyk motul x- clean i zmieniłem filtr po jakimś czasie (około 8 miesięcy) zaczął się drzeć wariator, sprawdziłem poziom na bagnecie i zwariowałem; pusto - okazało się że rurka od bagnetu wyciągnęła się troszkę w górę i bagnet nie wchodził do miski. pomyślałem że wariator siada (a klekotał wyjątkowo jak stary dizel) to może jakoś ma złe smarowanie góry silnika z powodu zawalonego już filtra po roku jazdy na czyszczącym oleju, w zamierzę wymiany filtra poleciłem to ojcu który wymienił mi olej twierdząc że przy 225 tyś nie leje się syntetyku bo czyści silnik i prowadzi do jego nieszczelności... zalał mineralny. mimo że robię mało kilometrów i po roku syntetyk na którym jeździłem był jaśniutki. nie wiem ile go zlał więc nie wiem czy samochód bierze olej ale czy można tak robić ? teraz wariator już się tak nie tłucze (tzn zawory bo to one sie na dobrą sprawę w takich przypadkach tłuką nie wariator

    Mogę jeździć na tym mineralnym lotosie ? jak mineralny ma się w alfie dla wariatora ?? poprzedni motul x-clean wyczyścił silnik więc może ten mineralny nie narobi aż takiego syfu... ?

  2. #2
    Jazz
    Gość

    Domyślnie

    Myślę, że z tym mineralnym to ostra przesada...półsyntetyk byłby ok (10W40) przy tym przebiegu.To nie auto z lat 80-tych, a tak swoją drogą silnika nie uszczelnia się olejem...Owszem będzie go mniej brał jak będzie gęstszy, ale jest to półśrodek, który swoją drogą może doprowadzić do szybszego zużycia elementów, które jeszcze się do czegoś nadają.
    Ostatnio edytowane przez Jazz ; 12-01-2012 o 18:12

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar slider2002
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 110KM
    Postów
    591

    Domyślnie

    jak to TS to pozbądź się tego minerała i zalej jakiś porządny półsyntetyk, a wariator to tak czy inaczej masz do wymiany.

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Trochę chaotyczny ten opis.
    Jeżeli zlany syntetyk po półrocznej jeździe był jaśniutki to znaczy że silnik jest czysty i nie ma osadów szlamu.
    Używanie oleju mineralnego w tym silniku tylko przyśpieszy jego zużycie .
    Nie będę tu oryginalny i radzę to samo co koledzy wyżej :
    Zalać półsyntetyk , regularnie kontrolować poziom (powyżej połowy na bagnecie)
    A Variator wymienić przy okazji następnej wymiany rozrządu.
    Moja Bella

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    A ja wam powiem, że czystość oleju pół, i całkiem syntetycznego o niczym nie świadczy. To minerał po przebiegu 10tys robił się czarny, bo po pierwsze ulegał przegrzaniu, po drugie rozpuszczał sadzę, związki siarki i nagar i wiązał je w swojej strukturze.

    Półsyntetyki i syntetyki nawet po znacznym przebiegu są jasne, bo nie wiem ile musiałoby się w cylindrach nagromadzić nagarów, żeby olej zabrudzić. Mineral do ciasno pasowanych silników to jak zmiana GTA na 1.6 TS. Ojciec żyje jeszcze w erze olejów mineralnych i pewnie tam już pozostanie. Ty idź z duchem czasu i jak najszybciej zmień filtr i olej na jakiś półsyntetyk.

    Co do firmy, Orlen robi całkiem niezłe oleje, ale Lotos mineral to syf jest.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Olej zawsze jest jasny na LPG to wynika ze spalania,tzw crackingu ale nie o tym
    Na dobra sprawe mineralny dobrej firmy to nic zlego z reszta w naszych warunkach da rade spokojnie,polsyntetyk to nic nadzwyczajnego w stosunku do mineralu
    Jesli mialoby to byc konkretnie to najlepiej zrobic gdzies test cisnienia oleju w twoim motorku i bedziesz wiedzial co lac bo moze sie okazac ze nawet 20W50
    Oczywiscie zartuje ale TS y lubia miec klopoty ze smarowaniem
    Bezpieczny moze byc np olej 15W50 z wyzszej polki
    Wariator po prostu musi miec olej i cisnienie ale jaki rodzaj to juz mu nie przeszkadza jesli jest dostateczne

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Olej o gorszej specyfikacji niż 10W... (mineralny ma pewnie 15W...) zarżnie błyskawicznie hydrauliczną regulację luzów w silniku TS, bo zimny silnik startuje na sucho. Nigdy taki olej nie powinien być wlany. W instrukcji obsługi jest to wyraźnie napisane
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Olej o gorszej specyfikacji niż 10W... (mineralny ma pewnie 15W...) zarżnie błyskawicznie hydrauliczną regulację luzów w silniku TS, bo zimny silnik startuje na sucho. Nigdy taki olej nie powinien być wlany. W instrukcji obsługi jest to wyraźnie napisane
    Pewnych rzeczy nie przeskoczysz ile razy to już było pisane

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    To Ci powiem, że do 2.5V6 według wszelakich katalogów powinno się lać 25W50 albo 25W60. A też ma hydrauliczną kompensację. Niezłe rzeczy można wyczytać, choć póki temp. przekracza 15 stopni celsjusza, powinno dać radę.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał Matikskw Zobacz post
    zalał mineralny
    A za 3mc góra pół roku kolejny temat:
    Wy^rało mi panewkę! Pomoooocy!! lub,
    Dziwne odgłosy z silnika! Help!!!

    a w nich opinia że TS jak i ogólnie Alfa to shit jakich mało...

Podobne wątki

  1. olej mineralny na półsyntetyk??
    Utworzone przez dududs w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-09-2009, 14:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory