Strona 1 z 11 12345678910 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 102

Temat: Przewody WN i pierścień

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Unhappy 2.0 TS 16V padł (było: przewody WN i pierścień)

    Dziś moja 155 zaliczyła awarię

    Nie, nie panewka... Najpierw przebicie na przewodach i po chwili pierścień na drugim tłoku. Postawiłem zasłonę dymną w Kampinosie.
    A miało być tak pięknie

    Podczas jazdy do sklepu (trasa 3,5 km) silnik zaczął szarpać i przerywać, tak jakby nie palił na wszystkich cylindrach. Po dojechaniu do celu odkręciłem pokrywę (klucz torx miałem w bagażniku) i rzeczywiście na kablu od trzeciego cylindra było przebicie.
    W drodze powrotnej samochód zupełnie utracił moc i zaczął strasznie dymić (z wydechu i spod maski). Zatrzymałem się i okazało się, że w spalinach był olej.
    Po doholowaniu auta do domu odkręciłem osłonę kolektora wydechowego i okazało się, że olej cieknie spod uszczelki kolektora na drugim cylindrze. Czyli krótko mówiąc pierścień podziękował za dalszą współpracę (o ile moja diagnoza jest prawidłowa).
    Jeśli awaria dotyczy pierścienia to prawdopodobnie będę potrzebował:

    1. przewody zapłonowe
    2. komplet pierścieni
    3. uszczelkę pod głowicę
    4. uszczelkę pokrywy zaworów
    5. uszczelkę kolektora wydechowego
    6. uszczelkę miski olejowej
    7. komplet panewek korbowodowych
    8. panewki główne

    Myślę, że panewki warto wymienić przy okazji tej roboty, bo i tak trzeba będzie rozbierać dół silnika, żeby wyjąć tłoki.

    Mam doła i zaczynam wierzyć w stereotyp o ponadprzeciętnej awaryjności AR. Druga 155 z rzędu zaliczyła poważną wpadkę. Podtrzymajcie mnie na duchu bo jak nie to kupię coś "made in Germany"

    Ostatnio edytowane przez bikermarek ; 26-01-2012 o 21:35
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    myślę, że albo popękały pierścienie albo pękł tłok.

    przy takim rzygu oleju bardziej skłaniam się ku tłokowi

    panewek głównych nie wymienisz w silniku na aucie.
    Ostatnio edytowane przez rafal_155 ; 12-01-2012 o 22:42

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Czyli do listy trzeba jeszcze tłok dodać...

    Tydzień temu straciłem robotę, drugie dziecko w drodze, pierwsze żona wozi sama do przedszkola w Warszawie a teraz nawet nie będę jej miał czym do pociągu zawieźć... Świetny początek roku.
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Moim zdaniem poszła uszczelka głowicy lub uszczelniacze zaworów ssących nie wydaje ni sie żeby poleciały trzy pierścienie na raz
    To raczej ponad przecietne awaryjność można uznać silniki T.S 16V było juz pisane całe wykłady o tych silnikach
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 12-01-2012 o 22:52

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    zrób po kosztach sprzedaj i bierz 8v od gvidona


    Uszczelniacz nie powinien mieć nic do mocy, upg jest prawdopodobne ale tylko jak obok 2 gara leci magistrala olejowa bo nie wydaje mi się żeby był aż taki przepał chociaż kto wie.
    Ostatnio edytowane przez rafal_155 ; 12-01-2012 o 22:54

  6. #6
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    Uszczelniacz nie powinien mieć nic do mocy,
    czasem ma jak zupełnie zleci z trzonka

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Olej leciał z wydechu i spod kolektora przy drugiej rurze, więc nie tyle go przepaliło ile po prosu wyciekł.
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    a może pryskało spod upg na kolektor?

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Nie. Wyraźnie widać, że ciekło spod kolektora. Jutro zrobię i wrzucę jakieś zdjęcie.
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    to nie dobrze bo zapłonu i pewnie kompresji już nie było

Podobne wątki

  1. Pierścień mocujący żarówkę w światłach mijania
    Utworzone przez pch3lka w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-01-2016, 19:10
  2. [GTV] pierścień uszczelniający do dolotu
    Utworzone przez Futrzak w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-08-2013, 13:50
  3. [155] Rolka zwrotna i pierścień na niej
    Utworzone przez Wujek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 07-11-2011, 09:29
  4. [146] Łożyska, piasty, pierścień ABS i zapalona kontrolka.
    Utworzone przez sn00p w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 22-04-2010, 06:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory