Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Kolumna kierownicza - stuki

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie Kolumna kierownicza - stuki

    Witam,

    przeszukałem forum w szerz i wzdłuż...i nie znalazłem podobnego przypadku więc go opiszę

    Przyszła zima i minusowe temperatury i auto zaczyna wydawać z siebie dziwne różne dzwięki między innymi pojawiło się coś w kolumnie kierowniczej raczej w okolicach koła kierownicy, chodzi mianowicie o cykliczne "kliknięcia" podczas kręcenia kierownicą. Dzwięk coś jak przy kręceniu kierownicą przy włączonym kierunkowskazie takie kliki które mam wrażenie czuć na kierownicy. Dźwięk jest też przy wyłączonym aucie (bez wspomagania) i tylko na zimnym i letnim silniku po porządnym rozgrzaniu dźwięk powoli zanika staje się bardziej "miękki" i znika całkowicie.

    Jakieś pomysły przed wycieczką do ASO?
    Born to be wild.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Franek Strzelba
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Gdzieś na forum już czytałem o podobnym "klikaniu". Nie pamiętam szczegółów, ale jak dobrze poszukasz to powinno się znaleźć.
    Coś mi świta, że problem wtedy leżał w tym zespole pod osłoną za kierownicą - tylko że u Cibie problem się zmniejsza wraz z rozgrzaniem silnika, a to raczej nie ma związku (chyba że odgłos byłby zależny nie od temperatury silnika, a od temperatury we wnętrzu kabiny - wtedy miałoby to większy sens...).

    Jeżeli to nie wina ww. elementów to zacząłbym od maglownicy - sprawdź ewentualne wycieki, mechaniczne uszkodzenia elementów przekładni itp.
    Na podnośniku możesz też sprawdzić skąd dobiega ten odgłos (ktoś w szoferce niech rusza fajerką, a Ty nasłuchuj).
    AR 147 1.9 JTD 8V (2004)
    AR 159 1.9 JTDm 16V (2007)
    Audi A6 Avant 3.0 TDI V6 (2012)

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar grzdylu
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 3,0 V6
    Postów
    1,381

    Domyślnie

    Franek dzięki za sugestię sprawdzę co się dzieje pod osłoną mam wrażenie, że to coś przy kole kierownicy, magiel jest suchu przynajmniej jak się patrzy od góry z komory silnika, płynu nie ubywa. Wspomaganie generalnie działa tak samo po za tymi kliknięciami. Faktycznie może to być powiązane z nagrzewaniem się kabiny a nie silnika o tym nie pomyślałem. Jak znajdę przyczynę to się podzielę dla potomnych
    Born to be wild.

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM
    Postów
    14

    Domyślnie

    Witam,
    Mam ten sam problem, ale już znalazłem co jest nie tak. To poduszka powietrzna lata. Jak jest zimno to materiał/ obudowa się trochę kurczy ( wedle praw fizyki) przez co staje się niedopasowana w uchwycie . Spróbuj pociągnąć poduszkę do siebie i poskręcać kierownica powinno pomoc, niestety tylko zdiagnozujesz problem . Gorszy jest fakt ze nikt nie chce mi naprawić tej poduchy i chyba będę musiał do ASO pojechać , a tam mnie nieźle skasują.

Podobne wątki

  1. Stuki w zawieszeniu - przekładnia kierownicza?
    Utworzone przez pitt24 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 20-11-2012, 19:24
  2. Stuki stuki i po kilku naprawach dalej stuki !!!
    Utworzone przez Korczu w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 31-08-2012, 20:25
  3. Kolumna kierownicza luz
    Utworzone przez syfon w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-09-2010, 19:35
  4. osłona przegubu a kolumna kierownicza?
    Utworzone przez kaz156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-11-2009, 12:35
  5. [166] Kolumna Kierownicza
    Utworzone przez laabor w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-03-2008, 18:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory