Witam,
Wyciągnołem prawą półoś w celu wymiany łożyska i nie wiem jak mam sciągnąć łożysko, dziwnie to wygląda, spodziewałem się śruby jak w 156, z tego poradnika http://www.alfaholicy.org/zrob-to-sa...ory-poosi.html
--
Pozdr.
Hubert
Witam,
Wyciągnołem prawą półoś w celu wymiany łożyska i nie wiem jak mam sciągnąć łożysko, dziwnie to wygląda, spodziewałem się śruby jak w 156, z tego poradnika http://www.alfaholicy.org/zrob-to-sa...ory-poosi.html
--
Pozdr.
Hubert
sam nie dasz rady, musisz jechac do kogos z palnikiem co ci podgrzeje ten pierscien i go zdejmie a potem zbije łozysko.. potem po wbiciu nowego łozyska znowu trzeba na gorąco ten pierscien załozyc albo najlepiej jak nowy gdzies moze beda mieli...
Byłem dzisiaj w 3 zakładach, jeden polecony z palnikiem, ale kolo twierdził że nie da rady bo palnikiem podgrzewa się też półośka, więc użyłem młotka i przecinaka, pierścień zszedł, łożysko też, z tym że teraz pierścień luźno wchodzi bez podgrzewania.
Myślę że zastosuje albo distal dwuskładnikowy, albo trzeba będzie złapać migomatem w 4 punktach, nowego łożyska jeszcze nie mam ale stare wchodzi bardzo ciasno, raczej nie sądzę że mogło by zsunąć się z półośki.
Łożysko to SKF 62206-2RS1 jak by ktoś chciał wymieniać.
Ostatnio edytowane przez hubizx ; 24-01-2012 o 10:04
ten pierscien wystarczy lekko podgrzać i robi sie jak guma, wałkowi sie nic nie stanie to jest zupełnie inny materiał.. potem po rozgrzaniu sam sie skurczy do półosi jak go ponownie załozysz
twoje fachury chyba cos słabe pojecie mieli, u mnie od razu koles wiedział jak sie do tego zabrać tylko psioczył ze pierścien powinien byc nowy..
Ostatnio edytowane przez Alfista ; 23-01-2012 o 19:10
najwyraźniej, a byłem też w zakładzie co robią tylko przeguby/półosie.
Skoro u Ciebie czlowiek mówił że pierścień ma być nowy to może spróbuje dobrać od innego auta, średnica 30mm, raczej wymiar standardowy, w alfie niestety nie występuje jako część zamienna, a jak się nie uda zrobię tak jak napisałem wcześniej.
[QUOTE=hubizx;772972
Myślę że zastosuje albo distal dwuskładnikowy, albo trzeba będzie złapać migomatem w 4 punktach, nowego łożyska jeszcze nie mam ale stare wchodzi bardzo ciasno, raczej nie sądzę że mogło by zsunąć się z półośki.
Łożysko to SKF 62206-2RSS1 jak by ktoś chciał wymieniać.[/QUOTE]
nie spawaj połosi ,spaw moze zmienic strukture materialu i pisze, moze kolo kiedys cie wyprzedzic ,a zeby łożysko wchodzilo luzniej podgrzewamy je nawet do 80st, a połos jak mamy mroz wystawiamy na dwór i wtedy wszystko luciutko wskakuje
Łożysko tak właśnie planowałem zakładać, tak jak piszesz powinno łatwiej wejść.
Okazuje się że pierścień można kupić, nie wiem nawet od jakiego samochodu, ważne że średnica 30mm, tak więc będzie nowy pierścień, zastanawiam się tylko jak z założeniem, do jakiej temperatury go podgrzać, mam 2 opcje, gotująca się woda albo palnik nad kuchenką gazową![]()
łozysko wbij rurką na zimno (oczywiscie oprzyj się po wewnętrznej bieżni), nic mu sie nie stanie mi ładnie weszło a pierscien na gorąco..