Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: [155] Temperatura oleju

  1. #1
    muzzy
    Gość

    Domyślnie [155] Temperatura oleju

    Po wymianie panewek temperatura oleju bardzo szybko rosnie i osculuje w granicach 100st. Wczesniej przed wymianą byla w granicach 80. Dopiero jak mocniej wciskalem pedal gazu to podchodzilo pod 100. Czego to moze być wina?

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    a zawór na chłodnice oleju otwiera sie???

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    muzzy
    Gość

    Domyślnie

    ten tłoczek w pompie oleju ?

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    to nie to . Chodzi o zawór temperatury oleju
    http://www.spangerum.com:7080/navi?M...OD=1&DRW_NUM=5
    Zawór numer 2

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    muzzy
    Gość

    Domyślnie

    Witam. Pod koniec tygodnia bede wymieniał płyny to zobacze ten zawór. Mam jeszcze jedno pytanko dotyczące wskaźnika ciśnienia oleju. Przy odpalonym silniku na wolnych obrotach wskazania są ok. Wskazówka stoi sztywno. Gdy ruszę t w trakcie jazdy wskazówka strasznie głupieje. Jak wcisne sprzęgło albo wrzucę na luz (w trakcie jazdy) wskazówka przestaje skakac i pokazuje odpowiednie ciśnienie. Gdy znowu wrzuce na jakis bieg i wcisne pedał gazu zegar znowu glupieje.

    PS. Myslalem jeszcze co do tej temperatury oleju. Czy moze byc tak ze te uszczelki(mosiężne?) na srubie ktore wychodza na chlodnice oleju są za bardzo wyrobione i jak dokrece te sruby do oporu to mijają sie otwory olejowe ?

  6. #6
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał muzzy
    . Myslalem jeszcze co do tej temperatury oleju. Czy moze byc tak ze te uszczelki(mosiężne?) na srubie ktore wychodza na chlodnice oleju są za bardzo wyrobione i jak dokrece te sruby do oporu to mijają sie otwory olejowe ?
    Raczej to mało prawdopodobne żeby całkiem się mineły i przez to obieg sie zamykał a odnośnie tego skakania ciśnienia to ciekawa sprawa , sprawdziłbym podłączenie pod deską ktoś tam coś namotał :wink:

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7
    muzzy
    Gość

    Domyślnie

    Witam. Mnie też to dziwi. Po niedzieli sie wezme to zobacze. Pod deską raczej nikt nie grzebal. Tak sie stalo po wymianie panewek. Z dnia na dzien co raz bardziej mnie ten samochod zaskakuje. Mam takie pytanko. Czy w silniku 3.0 12v osprzet jest w tym samym miejscu co w 2.5 12v ? Czy jak bym sie zdecydowal na zmiane to obejdzie sie bez zbednych przerobek?

  8. #8
    Digit
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał muzzy
    Czy w silniku 3.0 12v osprzet jest w tym samym miejscu co w 2.5 12v ? Czy jak bym sie zdecydowal na zmiane to obejdzie sie bez zbednych przerobek?
    Jeśli znajdziesz 3.0 12v ze Spidera 916 tak właśnie będzie.

    Ze 164 jako dawcą (a jest ich niewątpliwie więcej) to grubsza robota - pierwszy z brzegu problem to termostat po drugiej stronie silnika.

    Pozdrawiam, d.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar edge66
    Dołączył
    12 2007
    Auto
    164 Super, 2.0 T.Spark
    Postów
    36

    Domyślnie

    muzzy ja to bym obstawiał na uszkodzenie czujnika ciśnienia, u mnie początkowo były podobne objawy, teraz nic nie wskazuje. Słyszałem od kilku osób że te czujniki lubią sie psuć, zaczynając od przekłamywania. Zobacz link:
    www

  10. #10
    muzzy
    Gość

    Domyślnie

    Czujnik moze byc walniety ale nie koniecznie. Po nagrzaniu samochodu jest dobrze albo po dluzszej jezdzie. Numerem jeden jest temperatura oleju. Chyba jeszcze raz wytargam miche i zobacze na spokojnie tez kanaly olejowe.

Podobne wątki

  1. [JTS] temperatura oleju
    Utworzone przez Majka w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-10-2013, 10:44
  2. Temperatura oleju w 1.9 JTD 16V
    Utworzone przez Krajcok w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-12-2010, 22:32
  3. JTD 16V Temperatura oleju
    Utworzone przez Krajcok w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-10-2009, 07:45
  4. Temperatura OLEJU w 1.9 16V
    Utworzone przez Krajcok w dziale GT
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 02-10-2009, 10:58
  5. [155] Temperatura oleju
    Utworzone przez Mdx w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory