Po wymianie panewek temperatura oleju bardzo szybko rosnie i osculuje w granicach 100st. Wczesniej przed wymianą byla w granicach 80. Dopiero jak mocniej wciskalem pedal gazuto podchodzilo pod 100. Czego to moze być wina?
Po wymianie panewek temperatura oleju bardzo szybko rosnie i osculuje w granicach 100st. Wczesniej przed wymianą byla w granicach 80. Dopiero jak mocniej wciskalem pedal gazuto podchodzilo pod 100. Czego to moze być wina?
a zawór na chłodnice oleju otwiera sie???
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
ten tłoczek w pompie oleju ?
to nie to . Chodzi o zawór temperatury oleju
http://www.spangerum.com:7080/navi?M...OD=1&DRW_NUM=5
Zawór numer 2
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Witam. Pod koniec tygodnia bede wymieniał płyny to zobacze ten zawór. Mam jeszcze jedno pytanko dotyczące wskaźnika ciśnienia oleju. Przy odpalonym silniku na wolnych obrotach wskazania są ok. Wskazówka stoi sztywno. Gdy ruszę t w trakcie jazdy wskazówka strasznie głupieje. Jak wcisne sprzęgło albo wrzucę na luz (w trakcie jazdy) wskazówka przestaje skakac i pokazuje odpowiednie ciśnienie. Gdy znowu wrzuce na jakis bieg i wcisne pedał gazu zegar znowu glupieje.
PS. Myslalem jeszcze co do tej temperatury oleju. Czy moze byc tak ze te uszczelki(mosiężne?) na srubie ktore wychodza na chlodnice oleju są za bardzo wyrobione i jak dokrece te sruby do oporu to mijają sie otwory olejowe ?
Raczej to mało prawdopodobne żeby całkiem się mineły i przez to obieg sie zamykał a odnośnie tego skakania ciśnienia to ciekawa sprawa , sprawdziłbym podłączenie pod deską ktoś tam coś namotał :wink:Napisał muzzy
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Witam. Mnie też to dziwi. Po niedzieli sie wezme to zobacze. Pod deską raczej nikt nie grzebal. Tak sie stalo po wymianie panewek. Z dnia na dzien co raz bardziej mnie ten samochod zaskakuje. Mam takie pytanko. Czy w silniku 3.0 12v osprzet jest w tym samym miejscu co w 2.5 12v ? Czy jak bym sie zdecydowal na zmiane to obejdzie sie bez zbednych przerobek?
Jeśli znajdziesz 3.0 12v ze Spidera 916 tak właśnie będzie.Napisał muzzy
Ze 164 jako dawcą (a jest ich niewątpliwie więcej) to grubsza robota - pierwszy z brzegu problem to termostat po drugiej stronie silnika.
Pozdrawiam, d.
muzzy ja to bym obstawiał na uszkodzenie czujnika ciśnienia, u mnie początkowo były podobne objawy, teraz nic nie wskazuje. Słyszałem od kilku osób że te czujniki lubią sie psuć, zaczynając od przekłamywania. Zobacz link:
www
Czujnik moze byc walniety ale nie koniecznie. Po nagrzaniu samochodu jest dobrze albo po dluzszej jezdzie. Numerem jeden jest temperatura oleju. Chyba jeszcze raz wytargam miche i zobacze na spokojnie tez kanaly olejowe.