Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Reset wartosci samoadaptacyjnych ECU przez FES

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie Reset wartosci samoadaptacyjnych ECU przez FES

    Szanowni Koledzy Diagnosci !

    Mam pytanie, czy warto zrobic reset wartosci wyuczonych ecu w 159 ? dodam ze zmienilem sporo tzn wymienione nowe wtryski (zaprogramowane), nowa przeplywka, nowy EGR + czesciowe zaslepienie, zrobiony chip i wyrzucony DPF. Zastanawiam sie moze warto spowodowac ze ECU nauczy sie nowych parametrow ?

    I teraz pytanie glupie - nie spowoduje to np sakasowania programu sterujacego (wgranego chipa?) i czy procedura resetu nie wykrzaczy sie np z powodu usuniecia filtra DPFa(zostal wylaczony w programie sterujacym i usuniety fizycznie) ?
    Czytalem tez ze mozna to zrobic odlaczajac aku choc to pewnie w starszych modelach, w 159 nie jestem pewien czy odlaczenie aku spowoduje reset.
    Jaka jest procedura w takim wypadku zrobienia resetu przez FES (mam wersje pelna 3.3 i oba kable ELM i VAG KKL) i czy jest sens to robic ? sa jakies zagrozenia ?

    Samoadaptacja z teog co wiem jest robiona caly czas teoretycznie wiec ECU powinien sie dostosowac juz do wymienionych podzespolow?

    Dzieki z gory za porady!
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 27-01-2012 o 09:59

  2. #2
    Robert_159
    Gość

    Domyślnie

    Robiłem reset po wymianie przepływki i czujnika doładowania. Żadnych problemów nie było więc jak najbardziej możesz tą procedurę przeprowadzić. Prawdopodobnie to samo uzyskasz jak sam napisałeś przez rozłączenie akumulatora i pozostawienie rozłączonego np. na noc.

  3. #3
    BURATINO
    Gość

    Domyślnie

    Gdzies...bodajze Tomek KrK wspominal,ze wystarczy odpiac aku na 15 min i nastapi restet i samoadaptacja

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar julowalker
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Strzelce Opolskie
    Auto
    Alfa 159 SW Ti , Stelvio 2.0 Q4, Giulia Ti Q4
    Postów
    222

    Domyślnie

    Pojeździsz troszkę na nowym setupie to sam się na nowo zaadoptuje. Ale wracając do sedna sprawy wykonasz reset FES-em po czym należy wyłączyć zapłon na bodajże conajmniej 40 sekund. Potem włączasz całkowicie zimny silnik i nie dotykając gazu zostawiasz na jałowym , aż się zagrzeje do 90 stopni, wyłączasz i znów musisz troszkę odczekać. Następnym etapem jest normalna jazda. Programu sterującego Ci nie usunie , ani nie zmieni.

Podobne wątki

  1. jakie wartosci przeplywki w ts?
    Utworzone przez daniel675 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 13-01-2014, 15:12
  2. [GTV] Wartosci pokazywane przez FiatEcuScan - Bieg jalowy i odcinka
    Utworzone przez kobielczak w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-03-2012, 19:39
  3. przepływka wartosci maksymalne
    Utworzone przez odzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2012, 17:12
  4. zbieznosc, wartosci
    Utworzone przez grosii w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-12-2011, 23:08
  5. Czy zna ktos wartosci przeplywomierzy w silnikach:
    Utworzone przez arci22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-08-2010, 20:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory