Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: [156]Temperatura a wentylatory ?

  1. #1
    habasiński
    Gość

    Domyślnie [156]Temperatura a wentylatory ?

    Witam wszystkich


    Sprawa wygląda tak


    Od kilku dobrych dni coś dziwnego dzieje sie u mnie z systemem chłodzenia i obiegiem cieczy.Podjeżdżam pod dom wysiadam z auta i widzę mokra plamę pod lewym kołem,otwieram maskę a tu z ciecz na maksa w zbiorniku wyrównawczym i ostro para z korka bucha.Mówie sobie no nie moja Piekna zachorowała.Wjechałem do garażu i patrze co sie dzieje ...
    moje obserwacje

    1.auto sie grzeje do 110 stopni
    2.dopiero przy tej temp.włączają sie wentylatory !!!!!!! drugi bieg a gdzie pierwszy ???!!!
    3.waż z termostatu do chłodnicy jest gorący ale nie twardy
    4. wentylator jak pochodzi chwile to temp. staje miedzy 90 a 110
    5.chłodnica jest ciepła ale nie gorąca

    Pytanie czy ktoś wie co sie dzieje ???????????

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Sprawdź termistor na chłodnicy - on jest odpowiedzialny za I bieg, a dodatkowo możesz mieć pompe wody do wymiany (rozleciał się plastikowy wiatraczek) - jej wymiana w V6 jest obowiązkowa przy każdej wymianie rozrządu
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Moge sie mylic ale slyszalem ze uszkodzony korek od zbiorniczka wyrownawczego potrafi powodowac rozne cyrki
    Zaczal bym od tego co napisal Maciek-156, i wymianie korka zbiorniczka wyrownawczego Pamietaj ze musi byc w tym samym kolorze co oryginal
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  5. #5
    adamodg
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szef
    i wymianie korka zbiorniczka wyrownawczego Pamietaj ze musi byc w tym samym kolorze co oryginal
    a jakie znaczenie ma kolor koreczka :?:

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Cytat Napisał adamodg
    a jakie znaczenie ma kolor koreczka :?:
    Przewaznie kolorami znakowane sa cisnienia przy ktorych korek ma puscic - chodzi mi tu o korki uniwersalne
    Kiedys widzalem w jakims sklepie internetowym taka rozpiske Ktory kolor do jakiego cisnienia trzyma
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  7. #7
    adamodg
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szef
    Cytat Napisał adamodg
    a jakie znaczenie ma kolor koreczka :?:
    Przewaznie kolorami znakowane sa cisnienia przy ktorych korek ma puscic
    a tego nie wiedziałem :shock:
    i tym sposobem znowu jestem mądrzejszy :mrgreen:

  8. #8
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Moze zapowietrzony układ chłodzenia masz kolego???

    A z tymi korkami to rzeczywiście tak jest jak kolega napisał. Ile jest w AR 156 2.0 TS orientujecie się chłopaki ?

    Pozdrawiam
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Kolega z innego forum miał taki problem i przyczyną okazała się skorodowana i zamulona chłodnica.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar danloo23
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Strzegom
    Auto
    AR 156 2,4 JTD 20V 2005r.,Fiat Bravo 2 1,6 mjet 105KM 2012r.
    Postów
    723

    Domyślnie

    Witam!
    Moj problem opisywalem juz wczesniej na forum!Otoz gdy jade moja Alfa (2.4JTD) do 100km/h temperatura oscyluje w granicach 90 stopni ale gdy tylko wcisne ostro gaz i nabieram predkosci skacze do 110 stopni i wtedy ze strachu zwalniam!Teraz gdy zrobilo sie goraco jest to naprawde uciazliwe,poprostu boje sie jechac szybciej niz 100!!!
    Myslalem ze to problem z pompa wody wiec ja wymienilem bo naprawde byla w oplakanym stanie ale problem nie zniknal!
    Czy to wina termostatu,ktoregos z wentylatorow?
    Prosze Was o pomoc...

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-01-2016, 12:38
  2. Wentylatory
    Utworzone przez Zymelka w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 20-06-2014, 18:10
  3. Wentylatory
    Utworzone przez Kakawrc w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-10-2011, 09:22
  4. Wentylatory
    Utworzone przez inobart w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-02-2011, 13:38
  5. Wentylatory
    Utworzone przez Bartosz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-04-2010, 11:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory