Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: kilka dni postoju i 3 problemy na raz ? wentylator, czujniki temperatur, termostat ?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa 147 2.0 TS Selespeed
    Postów
    94

    Domyślnie kilka dni postoju i 3 problemy na raz ? wentylator, czujniki temperatur, termostat ?

    Witam,

    2 tygodnie temu zacząłem swoją przygodę z 147. Po 2 dniach postoju coś klękło i nie mam pojęcia co, ponieważ nie znam się na tyle dobrze na tym modelu. Sprawa wygląda tak, że wariował wskaźnik temperatury na wyświetlaczu raz ponad 100 stopni, innym razem 70 do 90. Zauważyłem, że szło to w parze z termostatem, ponieważ przewód gumowy był raz zimny raz gorący. Po pewnej chwili wskazówka doszła do czerwonego pola i natychmiast spadła na sam dół. Auto szybko wygasiłem, a przewód był zimny. Sprawa praktycznie jasna - termostat się nie otwiera. To jednak jest do ogarnięcia. Wskazówka temperatury w ogóle nie reaguje - cały czas na min (czyżby czujnik temperatury?). Dodatkowo jak przekręcę kluczyk na zapłon włącza się wiatrak i tak za każdym razem, nawet po nocy. Uruchomię auto, a wiatrak dalej się kręci. Nie mam pomysłu na to co mogło się stać. Wszystko się popsuło w jednej chwili

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    jeśli ECu nie widzi czujnika temperatury to na wszelki wypadek włącza wentylator, takie dmuchanie na zimno ( a raczej na mróz ). to normalna procedura awaryjna ECU. jesli masz notebooka to zobacz czy program diagnostyczny widzi ten czujnik tempratury, sa dwa czujniki jeden dla wskaznika kabinowego, drugi dla ECU, komp podaje dane z czujnika dla ECU. Ja bym poszuszał przewodami obok tego czujnika temperatury na termostacie, moze coś się poluzowało przez te mrozy. mi to raczej wyglada na problemy z płynem chłodzącym, dostaje kaszkę z lodu zamiast płynu i termostat szwankuje.
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 05-02-2012 o 19:49

  3. #3
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    jaro - miałem to w 156
    padł czujnik temp ( ten wkręcany w termostat ) wskazywał pierdoły i wiatrak włączał się zaraz po odpaleniu
    piszesz jeszcze o termostacie
    wymień kpl - termostat wraz z czujnikiem
    będzie ok
    ja tak miałem








  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa 147 2.0 TS Selespeed
    Postów
    94

    Domyślnie

    Jasne, tak też zrobię Termostat na bank i przy okazji dla świętego spokoju czujnik. Zdziwiło mnie bardzo, że wszystko na raz się zepsuło Sprawdzę później jak będzie się zachowywać wiatrak. Trochę pogrzebałem i doczytałem, że tam z kolei może zepsuć się opornik..., ale wydaje mi się, że wtedy w ogóle by nie działał wentylator.
    Czy macie pomysł jak ściągnąć z kolei wężyki z termostatu... ta guma jest tam mega spieczona chyba, więc po odkręceniu opasek i tak nie chce zejść

  5. #5
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    pozostaje ci tylko podważać węże i siłowo powoli je ściągać
    wiatrak ci dmucha nawet jak zimny silnik bo czujnik temp jest padnięty i tyle
    ( u mnie dodatkowo nie zawsze autko paliło ciepłe a zimne od strzała , świeciła wtedy "marchewa" - kontrolka wtrysków --- po wymianie termo i czujnika kontrolka zgasła i autko paliło zawsze bez przeszkód )

    zdziwiło cię że wszystko na raz ?? padły tylko 3 rzeczy a w s umie dwie ( bo wentylator jest ok tylko głupie sygnały dostaje z ebniętego czujnika )
    usterka prosta i tania w naprawie na Twoje szczęście

    99% stawiam na termostat i czujnik temp w nim
    opornik jak ci padnie to nie będziesz miał I biegu wentylatora








  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaro1984 Zobacz post
    ... Po pewnej chwili wskazówka doszła do czerwonego pola i natychmiast spadła na sam dół. Auto szybko wygasiłem, a przewód był zimny. Sprawa praktycznie jasna - termostat się nie otwiera. ...:
    Termostat się otwiera, tylko płyn ci zamarzł w chłodnicy i nie ma obiegu - zmień go
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa 147 2.0 TS Selespeed
    Postów
    94

    Domyślnie

    W takim razie pod koniec tygodnia będę dalej sprawdzać co dokładnie zaszkodziło belli. Co do termostatu to mam możliwość zakupu (jeśli będzie taka konieczność) firmy Vernet. Czy jest to coś w miarę solidnego ? Nie orientuję się jeszcze zbyt dobrze co do polecanych producentów dla Alfy.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar RoBeRt 147
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Ostrów Wlkp./ Kalisz
    Auto
    ALFA 147 2002r.1.9JTD 8V 115KM 6b ;)
    Postów
    646

    Domyślnie

    z tego co wiem to są 2 polecane Vernet który otwiera przy 88st i jeszcze jakis droższy z czujnikiem w komplecie który otwiera chyba przy 83st... Vernet sprzedaje sam termostat bez czujnika...ja na taki wymieniłem jakieś 2 mies temu i jest dobrze... ale sprawdź co masz wlany za płyn i do ilu stopni bo może faktycznie Ci zamarzać i przez to wskaźnik wariuje... a to że wentylator się włącza to faktycznie czujnik będzie...

    a co do opornika to potwierdzam co pisze bocian bo szwagier tak miał w 156

  9. #9
    Użytkownik Ogier Avatar AdiUssj
    Dołączył
    09 2010
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0
    Postów
    193

    Domyślnie

    Polecam termostat firmy Behr, jest drozszy ale i solidniej wykonany. Sam takiego niedawno kupilem i jest ok.
    Tu liczy się styl, osiągi i liczne ciągnące się za autem spojrzenia przechodniów.. Praktyczny nudny samochód może mieć prawie każdy.. Alfe tylko wybrani

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar RoBeRt 147
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Ostrów Wlkp./ Kalisz
    Auto
    ALFA 147 2002r.1.9JTD 8V 115KM 6b ;)
    Postów
    646

    Domyślnie

    no właśnie o niego chyba mi chodziło on nie otwiera przy 83st??

Podobne wątki

  1. [159] Czujniki parkowania problemy
    Utworzone przez sendiii w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 156
    Ostatni post / autor: 02-06-2023, 19:15
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 21-04-2014, 12:10
  3. [147] Wentylator chłodnicy - problemy
    Utworzone przez bodzio_piotr w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-06-2013, 21:06
  4. [159] Kilka problemów po długim postoju
    Utworzone przez Maciej69 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-12-2012, 18:38
  5. kilka prostych pytan,czujniki itp
    Utworzone przez ep1x w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-02-2010, 00:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory