miałem problem z jedna cewka przerwany cykl zapłonu, więc dzisiaj wjechałem na warsztat czyszczę cewki i w okolic świecy znajdowała się woda lub jakaś inna ciecz miał już ktoś taki problem albo zna przyczynę![]()
miałem problem z jedna cewka przerwany cykl zapłonu, więc dzisiaj wjechałem na warsztat czyszczę cewki i w okolic świecy znajdowała się woda lub jakaś inna ciecz miał już ktoś taki problem albo zna przyczynę![]()
trzy opcje
zalane wodą podczas mycia silnika
zalane olejem podczas wlewania
nie trzymająca uszczelka pod pokrywą zaworów
u mnie ostatnio było to trzecie, koszt takiej uszczelki to ok 50/60zł +robota
- w dziale 156 kiedyś był taki temat ale nie było koncowych wniosków.
- trudno aby wszyscy w tym samym czasie myli silniki, to więc odpadło.
- zwykle ta ciecz ma konsystencję wody a nie oleju.
- jeszcze był motyw kiepskiej uszczelki pod korkiem wlewu oleju, ale to w przypadku zalania 1 świecy olejem.
- ja jestem zwolennikiem tego że podczas przegrzewania silnika potem następuje skraplanie wody, tylko dlaczego zawsze i tylko w 1 cylindrze.
- bledem jest robienie w uszczelce fajki otworów dla "wentylacji " i odparowania wody.
- wiadomo wtedy w okolice świecy dostaje sie piasek kwarcowy.
- podczas wykrecania świecy (bez wcześniejszego czyszczenia i wydmuchania piasku ) piasek wlatuje do cylindra skutecznie skracając okres między naprawami silnika.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Problemem może być też uszczelka maski silnika, na pasie przednim... mi zalewało 1 gar...
z rozmowy z mechanikiem wynika, że ta usterka to zagadka mówił mi, że kiedyś robił to samo w sceniku i tam też nie wiadomo z skąd się ta "woda" tam zebrała mówił mi, że koleś do dzisiaj jeździ i 2 raz już to się nie zdarzyło