Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Sprężyny i amortyzatory pytanie

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 8V
    Postów
    17

    Domyślnie Sprężyny i amortyzatory pytanie

    Witam,

    Mam pytanie odnośnie amortyzatorów i sprężyn w alfie 147 a mianowicie posiadam wersję z 2002 roku z silnikiem diesla 1.9JTD 115KM w wersji TI tj. kubełkowe fotele w środku przeszywane czerwoną nicią. Chciałbym wymienić komplet sprężyn oraz amortyzatorów w mojej belli i nie wiem czy w moim aucie są standardowe sprężyny i amortyzatory czy też producent w tej wersji montował jakieś krótsze sprężyny i inne amortyzatory (np. tak jak to miało miejsce w alfie 156 sportpack) ? Pytam, gdyż zależy mi na tym żeby auto było posadzone tak jak jest w tej chwili i jeżeli są to krótsze sprężyny to nie chcę kupić standardowych żeby autko poszło w górę. Z góry dziękuję za informacje oraz jeżeli ktoś mógłby polecić jakieś dobre sprężynki i amortyzatory to z góry dziękuję za sugestie (zastanawiam się nad amorkami bilstein B4). Pozdrawiam.

    ---------- Post added 12-02-2012 at 00:33 ---------- Previous post was 11-02-2012 at 18:43 ----------

    jeżeli to możliwe to prosiłbym o opinie na temat tych produktów:
    http://moto.allegro.pl/alfa-romeo-14...058411417.html
    http://www.unto.pl/amortyzator-alfa-...al-p-2785.html
    Różnica w cenie jest dwukrotna. Wydaje się, że mageti maranelli to jakość oryginału. Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć na temat jakości w.w amorków? Czy różnica w jakości/charakterystyce tych amortyzatorów jest znaczna ? Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar korzen
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Bangor/North Wales
    Auto
    byla Alfa romeo 147 1,9jtd, bedzie ...?
    Postów
    424

    Domyślnie

    Ti napewno jest obniżona, -30mm jeśli się nie mylę.
    Patrz w lusterka, sprawdź dwa razy - Golfy są wszędzie!!

  3. #3
    Grzegorz147
    Gość

    Domyślnie

    witam, poniezej podaje link...
    http://www.forum.alfaholicy.org/hamu..._za_nisko.html

    koledzy twierdzą że B4 (B4 bo to zwykłe amortyzatory) jest zbyt "miekki" do sprężyn -30 jakie zapewnie masz u siebie w wersji TI, wszystko zależy czego oczekujesz od samochodu ( komfort / "sport")
    Ja u siebie mam amorki supersport-a + spreżyny z wersji TI Eibach-a dla mnie jest ok, czasem potrzepie i wytrzęsie na naszych drogach, ale latem wszystko mi Alfa wynagradza ( tutaj jak u mnie to wyglada + felga 17`` http://www.forum.alfaholicy.org/albu...chmentid=19936 )
    pozdrawiam Grzegorz
    Ostatnio edytowane przez Grzegorz147 ; 12-02-2012 o 08:39

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 8V
    Postów
    17

    Domyślnie

    Właśnie mam dylemat jeżeli chodzi o to. Po pierwsze to nie chcę chyba żeby alfa poszła niżej niż jest teraz. Druga sprawa to fakt doboru amorków do sprężyn. Jeżeli w mojej belli zamontowane są -30mm to problem sprężyn jest załatwiony, gorzej tylko jeżeli chodzi o amortyzatory bo skoro zwykłe są totalną klapą jeżeli chodzi o użytkowanie to w takim razie co moglibyście polecić do sprężyn -30 ? Czytałem sporo wątków odnośnie amorków i wychodziło by na to, że Bilstein B6/B8 jest mocno zachwalany. Czy macie może jakieś inne typy do zaproponowania do sprężyn -30, czy jedyny słuszny wybór to te bilsteiny ? Dodam że chciałbym osiągnąć jakiś setup o twardości że tak powiem średniej gdyż zależy mi na tym żeby dało się podróżować w miarę komfortowo bo na 17stkach to i tak nierówności i doły są odczuwane nieco bardziej. Nie chcę też mieć efektu auta francuskiego, w którym pływanie po drodze jest normą. Właśnie na obecnych amorkach i sprężynach jeździło mi się w miarę dobrze i chciałbym uzyskać podobny efekt lub też trochę lepszy w sensie pewności prowadzenia/delikatnie większej sztywności przy zachowaniu komfortu na rozsądnym poziomie. Poniżej załączam link do zdjęć mojego autka na sprężynach i amorkach seryjnych :
    http://www.alfaclub.pl/forum/viewtopic.php?p=117294

    Pozdrawiam.

    Jeszcze takie jedno pytanie mi się nasunęło a mianowicie skoro alfa 156 w wersji sportpack była obniżona seryjnie (chyba też o ok. 30mm) to czy zakup amorków i sprężyn dedykowanych do takiej właśnie alfy będzie miał jakiś sens instalacji w moim aucie ?
    Ostatnio edytowane przez mati19999 ; 12-02-2012 o 11:54

  5. #5
    Grzegorz147
    Gość

    Domyślnie

    witam jeszcze raz, swoja drogą masz bardzo fajne auto , jeśli to nie problem zdejmnij koło i sprawdź czy masz sprężyny z wersji TI
    na moje oko coś "wysoko" twoja siedzi dla porównania jeszcze jedno moje zdjęcie http://www.forum.alfaholicy.org/albu...chmentid=32791
    nie chce mi się wieżyć by taka róznica była u mnie na amorkach supersporta (moje to ze sportem tyle wspolnego maja co nazwa) - do ori twoich amorków.

    Co do tego czy z wersji 156 sportpaca pasuja nie mam zielonego pojęcia, ani jak to bedzie wygladało na samochodzie

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar korzen
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Bangor/North Wales
    Auto
    byla Alfa romeo 147 1,9jtd, bedzie ...?
    Postów
    424

    Domyślnie

    Niektórzy podają, że będą pasowały ze 156 do 147 jeśli ten sam silni czy tam grupa silników. Ja z tego co czytam forum to ludzie najczęściej wybierają Bilstein B6.
    Patrz w lusterka, sprawdź dwa razy - Golfy są wszędzie!!

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 8V
    Postów
    17

    Domyślnie

    Cytat Napisał Grzegorz147 Zobacz post
    witam jeszcze raz, swoja drogą masz bardzo fajne auto , jeśli to nie problem zdejmnij koło i sprawdź czy masz sprężyny z wersji TI
    na moje oko coś "wysoko" twoja siedzi dla porównania jeszcze jedno moje zdjęcie http://www.forum.alfaholicy.org/albu...chmentid=32791
    nie chce mi się wieżyć by taka róznica była u mnie na amorkach supersporta (moje to ze sportem tyle wspolnego maja co nazwa) - do ori twoich amorków.
    Dzięki za miłe słowa Twoja też wygląda zacnie, felgi też słuszne swoją drogą właśnie jakoś też mi sie wydaje że nie jest jakoś nisko posadzona moja alfa. Oczywiście zajrzę na amorki i na sprężyny, ale wydaje mi się że ze sprężyn to nic nie odczytam bo jak wcześniej patrzyłem tak kątem oka to żadnych oznaczeń na nich nie było ;/ Jeżeli chodzi o amorki to na bank są jakieś numery także z tym raczej nie będzie problemów. Jutro odkręcę koła i posprawdzam co tam siedzi jak się da. Jeżeli mam seryjne sprężyny i amory to problem byłby rozwiązany.


    Cytat Napisał korzen Zobacz post
    Niektórzy podają, że będą pasowały ze 156 do 147 jeśli ten sam silni czy tam grupa silników. Ja z tego co czytam forum to ludzie najczęściej wybierają Bilstein B6.
    Też właśnie jak czytałem wątki na forum to często przewijały się te B6. Na innych forach też mają dobre opinie także pewnie amorki są godne polecenia. Cena jednego amorka to około 460-500zł czyli nie mało. Jeżeli ktoś miałby jakieś alternatywne amorki godne polecenia to poproszę o porady. Pozdrawiam.

  8. #8
    sabotage
    Gość

    Domyślnie

    Na moje oko masz serię ... stoi tak samo wysoko jak moja na 17". Co do sportpack'a to powinno wejść, byle nie od 156 SW (tył chyba się różni ?).

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar siapek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    W-wa Centralna
    Auto
    147 JTD 16V TI
    Postów
    745

    Domyślnie

    ja kupowałem amortyzatory Monroe za ok. 200zl/sztuka. Problem z nimi jest taki, że otwory na śruby nie są wykonane precyzyjnie i nie da się idealnie ustawić zbieżności. Także odradzam Monroe. Też mam TI

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD 8V
    Postów
    17

    Domyślnie

    niestety nie miałem jak wcześniej zajrzeć do autka, ale wczoraj odkręciłem koła i niestety z przodu nic mi się nie udało odczytać ani ze sprężyn ani z amorka. Z tyłu odczytałem numery amortyzatora tj. 46763386. oglądając fotki obniżonych 147emek to wydaje mi się, że moja jest na seryjnym zawieszeniu bo nie siedzi tak nisko. chcę zamówić seryjne amorki i sprężyny i teraz moje pytanie brzmi czy jeżeli chodzi o amortyzatory to jest jakaś różnica pomiędzy amorkami od 147 a 156 ?? Bo z tego co oglądam aukcje to niektórzy piszą że pasują zarówno do 156 jak i 147 a niektórzy rozdzielają amorki między 147 a 156. Czy ktoś orientuje się czy amorki do 156 i 147 różnią się czymś ??

Podobne wątki

  1. Amortyzatory/Sprężyny do 147 fl
    Utworzone przez belchatowianin w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-11-2012, 13:14
  2. 156 sprężyny i amortyzatory
    Utworzone przez papcio18 w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-12-2011, 23:05
  3. Amortyzatory - sprężyny
    Utworzone przez aza1983 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-05-2011, 22:05
  4. [146] Sprężyny i amortyzatory
    Utworzone przez Szampan w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 25-06-2009, 21:13
  5. [156] Amortyzatory i sprężyny
    Utworzone przez Arek 146 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-10-2008, 18:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory