Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: ciężko zapala doradźcie

  1. #1
    bssadzi
    Gość

    Domyślnie ciężko zapala doradźcie

    witam!
    Potrzebuję pomocy choś temat już się wiele razy powtarzał a jednak niech ktoś doświadczyny się wypowie.
    Rano (alfa 147 jtd 8v 2001r) nie chce złapać w ogóle, telepie strasznie jak już po 10 min złapie nie reaguje na nic najwyżej że zgaśnie sama a jak już odpali to sadze z tyłu i kłęby dymu przez 3s i jest dobrze. Zdarza się to tylko rankiem po nocy w niskich temp. Jak zapali przyśpieszenie ma dobre, świece działają choś zauważyłem że w innej alfie kontrolka pokazuje np przy -20 grzanie świec ok 15sek a u mnie ok 2-3sek, filtry powimieniane. próba przelewowa na wtryskach 1-37 2-32 3-33 4-32, ciśnienie paliwa na rozruchu (ecuscan)=560 (w alfie zapalającej bez problemu=300). Zauważyłem jeszcze jedno na zimnym odpalonym aucie obroty lettko falują tak 850-900 po złapaniu temp przestają, więc czy tego wszystkiego przyczyną może być czujnik położenia wału?
    Jeśli ktoś zechciał by pomóc proszę o opinie
    dziękuję i pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    ciśnienie na listwie przy rozruchu jest 560 ?! Ma być 300 bar. 560 rozumiem, że jest top wartość mierzona. Jeśli tak, to masz coś nie tak z czujnikiem na listwie. Przynajmni8ej to pierwsze co mi przychodzi do głowy. Przeczyść go.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    Cytat Napisał bssadzi Zobacz post
    próba przelewowa na wtryskach 1-37 2-32 3-33 4-32,

    tak poza tematem, jak długo trwała przelewowa i ile pali twoja bella ?

  4. #4
    bssadzi
    Gość

    Domyślnie

    witam!
    test przelewowy 2-5min robiony 3razy i za każdym podobne wyniki. Pali raczej w normie w mieście 7-8 poza 5,5- 6,5litr, regulator ciśnienia był czysty ale jeszcze oczyściłem i przedmuchałem powietrzem. mam dojście do regulatora z alfy 147 jtdm 140km ale nie wiem czy bedzie się nadawał?

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał bssadzi Zobacz post
    witam!
    test przelewowy 2-5min robiony 3razy i za każdym podobne wyniki. Pali raczej w normie w mieście 7-8 poza 5,5- 6,5litr,
    Przelewowy cokolwiek pokaże jeśli już jest naprawdę źle. To jest dobry test do starszych typów silników. W CR musisz analizować to co jest
    w logach z poszczególnych wtrysków. I to jeszcze porównując do ciśnienia na listwie i korekty głównej. Może ten czujnik masz walnięty i czyszczenie nic nie pomoże.
    Zobacz w EPER czy te czujniki są takie same (w google poszukaj eper-a online).
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  6. #6
    bssadzi
    Gość

    Domyślnie

    ok dzięki wam bardzo widze że wszyscy stawiają na regulator więc postaram się go sprawdzić. Na dzień dzisiejszy kiebsko z czasem ale jak coś będę dokładniej wiedział to napiszę jaki wynik.

  7. #7
    bssadzi
    Gość

    Domyślnie

    okazało się że problem jest z masą. zaczął się utleniać przewód masy przy silniku i raz łapało raz nie i świece nie grzały oraz słabo zaczął kręcić rozrusznikiem (nie była wina akumulatora)
    temat uznaje za zamknięty

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    No tak i dla tego takie głupie odczyty FES-a.
    Dzięki, że opisałeś finał sprawy. Gro ludzi po rozwiązaniu problemu ma to serdecznie w D
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. 1.9 M-jet ciężko zapala
    Utworzone przez leonard7080 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-11-2014, 19:29
  2. Ciężko zapala po postoju V6
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 10-02-2014, 07:49
  3. Rano ciężko zapala
    Utworzone przez KULI w dziale 156
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 15-11-2011, 19:12
  4. [156] ciężko zapala gdy ciepły 1.6TS
    Utworzone przez andrzew w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 08-11-2011, 23:13
  5. [33] Ciężko zapala na gorącym silniku
    Utworzone przez gord w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-10-2011, 20:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory