Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 41

Temat: Wymiana aku w odpalonym aucie

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Bachus
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    TJE
    Auto
    AR 159 1.9 16v
    Postów
    45

    Domyślnie Wymiana aku w odpalonym aucie

    Witam
    Czy ktoś już próbował wymienić akumulator w odpalonej alfie 159 JTDm?
    Dziś u znajomego mechanika (ze wzg na brak kluczy) chciałem wymienić akumulator. Zaproponowałem połączenie obu przewodem bo nie chciałem żeby sygnał dźwiękowy od kontrolki o niezapiętych pasach dał znać o sobie (poprzednim razem jak odłączyłem klemy dźwięk się pojawił i musiałem kasować go komputerem). Mechanik doradził aby na odpalonym aucie to zrobić wiec napięcie będzie i sygnał się nie pojawi. Pomysł nie bardzo mi się spodobał no ale przystałem. Klema minusowa odjęta auto chodzi, zdjęcie plusa spowodowało zgaśnięcie auta. Więc wymieniłem akumulator, wsiadam do auta data godzina zresetowane. Odpalam auto ruszam sygnał się nie pojawił ( żadne błędy tez nie).
    Mechanik był zdziwiony, że auta zgasło. Mówi żebym sprawdził elektrykę bo tak nie powinno być. Aby mnie przekonać zrobił to samo w swoim citroenie(zdjął obie klemy i auto nie zgasło).
    I teraz moje pytanie czy rzeczywiście w odpalonej alfie można odłączyć akumulator? Może jest jakieś zabezpieczenie które powoduje zgaśnięcie auta?
    Czy w mojej jest rzeczywiście "coś nie tak" z elektryka?

  2. #2
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Dobrze zrozumiałem, że odpiął obie klemy i nic do nich nie podłączał? Jeśli tak to normalny objaw, gdyż wtryskiwacze są też sterowane elektrycznie.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Bachus
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    TJE
    Auto
    AR 159 1.9 16v
    Postów
    45

    Domyślnie

    tak odpiął obie tak u mnie jak u siebie. Tylko, że u mnie auto zgasło a jego nie. U mnie jak był zdjęty tylko minus nic się nie działo dopiero po odłączeniu plusa auto zgasło. Dziwi mnie też fakt, że ten sygnał dźwiękowy od pasów się nie załączył.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Jak odpinasz minus od akumulatora to alternator podaje masę więc nic sie nie dzieje. A jak odpinasz + to komputer wykrywa blad ładowania i wyłącza silnik. Nie sadze aby w nowoczesnych autach dało sie wyjąć akumulator i auta przy tym nie zgasic.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kuris
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Żywiec
    Auto
    156 SW 1,9JTD / 146 1,6 Boxer
    Postów
    459

    Domyślnie

    ja u siebie w 1,9 jtd kiedyś miałem kryzys bo aku mi padło wiec kolega dał swój i na nim odpaliliśmy auto potem odpiąłem klemy i wyjąłem jego aku i wsadziłem mój rozładowany i nic się nie stało auto ciągle pracowało bez aku.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,550

    Domyślnie

    Cytat Napisał oops2k Zobacz post
    Jak odpinasz minus od akumulatora to alternator podaje masę więc nic sie nie dzieje. A jak odpinasz + to komputer wykrywa blad ładowania i wyłącza silnik. Nie sadze aby w nowoczesnych autach dało sie wyjąć akumulator i auta przy tym nie zgasic.
    Jak ma niby wykryć brak ładowania dopiero po odpięciu plusa, skoro i tak było powiedziane że już wcześniej minus został odpięty z akumulatora? Coś nie gra w tym rozumowaniu, bo już po zdjęciu minusa nie było ładowania.

    Co do odpinania aku podczas pracy silnika - przypomina mi się jak jeszcze w pierwszym samochodzie(125p), 17 lat temu(byłem o połowę młodszy), odpiąłem klemę akumulatora podczas pracy, zobaczyłem tylko błysk w środku auta - poprzepalało kilka żarówek (kontrolki) i obrotomierz wybuchł (kondensatory elektrolityczne). Przypuszczam że akurat regulator w 125p musi mieć jakieś obciążenie, inaczej staje się niestabilny - pewnie napięcie poleciało pewnie na 20V czy więcej. W AR159 regulator może jest bardziej stabilny, ale i tak bym nie ryzykował - AR ma dużo skomplikowanych obwodów elektronicznych i jak coś pójdzie nei tak to można drogo zapłacić za naprawę/wymianę elektroniki.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 15-02-2012 o 19:28 Powód: drobne poprawki

  7. #7
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Przy sprawnej elektryce auta nic nie powinno się stać

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Airen
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Była: Alfa Romeo 159SW marrone luci di bosco/Jest: Alfa Romeo Stelvio
    Postów
    391

    Domyślnie

    Gdzieś czytałem, że takie odpinanie i dopinanie aku w trakcie pracy auta może doprowadzić do uszkodzenia regulatora napięcia.
    "For me the most important thing in a car is fun. It has to make you happy" Jeremy Clarkson

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    No wlasnie. Czyli jak komp wykrywa brak obciążenia na regulatorze (aku odlaczone) wyłącza silnik aby nie uszkodzic innych modułów elektronicznych.

  10. #10
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Ta wykrywa brak akumulatora

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. [GTV] Czuć benzyne z tłumika przy odpalonym silniku i nie ma takiej mocy..
    Utworzone przez Marcin30wlkp w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 05-09-2013, 18:51
  2. Co nam w aucie gra
    Utworzone przez PanJarek w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-03-2013, 14:54
  3. [146] Wligoć w aucie HELP!!!
    Utworzone przez remi200833 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 10-12-2012, 12:22
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-12-2012, 19:36
  5. Powódz w aucie
    Utworzone przez Chrzanu w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 13-10-2010, 14:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory