Witam
W warsztacie pomierzyli mi kompresje silnika i wyniki są następujące patrz załącznik. Mechanik powiedział że czeka mnie remont kapitalny silnika. Co o tym myślicie??
Witam
W warsztacie pomierzyli mi kompresje silnika i wyniki są następujące patrz załącznik. Mechanik powiedział że czeka mnie remont kapitalny silnika. Co o tym myślicie??
"Remont kapitalny silnika" to jakieś "zdanie wytrych", jeśli to normalne zużycie eksploatacyjne, to wystarczy zrobić głowicę, zawory, pierścionki i uszczelniacze popychaczy, ale najpierw należy zrobić próbę olejową, jeśli ten mechanik tego nie zrobił, to trudno go nazwać mechanikiem.
Mała poprawka chodziło mu (mechanikowi) o remont głowicy bo podobno zawory wypalone tak to określił. Przepraszam za nieścisłe informacje. Co do próby olejowej nie wiem czy było coś robione w tym kierunku - a powiesz na czym ona polega?
Dzięki bardzo za szybką odpowiedź.
Pozdrawiam
Kompresja powinna zawierać się między 9-12bar, jak widać u ciebie na 2 cylindrze prawie w ogóle jej nie ma. Prawda jest taka że silnik benzynowy poniżej 9 jeszcze odpali, ale nie jest to stan normalny. Być może, zawory się nie domykają, trzeba też sprawdzić pierścienie tłokowe, dokręcenie świec, uszczelkę pod głowicą.
Przed pomiarem, do każdego cylindra wlewa się trochę oleju, ma to na celu sprawdzenie, czy spadek kompresji jest spowodowany przez zawory, czy przez pierścionki - olej uszczelnia pierścionki, a więc jeśli kompresja wzrasta w stosunku do pomiaru "na sucho", znaczy, że winne są pierścionki, jeśli nie wzrasta, znaczy, że zawory, jeśli wzrasta nieznacznie, znaczy, że jedno i drugie.
Rozumie zatem że nie ma możliwości podniesienia ciśnienia w jednym cylindrze bez ingerencji w w pozostałe. Chodzi oczywiście, jak zawsze, o koszty?
To raz a dwa czy może to kurcze jakiś ogromny błąd pomiary no bo żeby aż tak niskie było to ciśnienie. Dodam że auto jeździ, a generalnie problemem jest fakt, że wchodzi czasami (jak jest zimny) na zbyt niskie obroty i gaśnie.
Dzięki
Próba olejowa polega na tym, że do cylindrów w których stwierdzono zbyt niskie ciśnienie wstrzykuje się niewielką ilość oleju (5-7ml) i ponownie mierzy ciśnienie, aby sprawdzić czy zużyte są pierścienie , zawory, uszczelka pod głowicą czy tak zwana gładź cylindra.
---------- Post added at 14:22 ---------- Previous post was at 14:21 ----------
Hehe, kolega Janio mnie uprzedził![]()
Telbi, technicznie można to zrobić, chociaż generalnie tak się nie robi, tak jak nie wymienia się pojedyńczo amortyzatorów, tyle tylko, że tu rozbieranie silnika dla jednego cylindra jest po prostu grą nie wartą świeczki, bo jedyne na czym możesz zaoszczędzić to pierścionki, głowica i tak będzie przynajmniej do splanowania.
---------- Post added at 14:23 ---------- Previous post was at 14:22 ----------
Przepraszam![]()
Podsumowując jak robić to robić całość.
Pytanie drugie czy już trzeba to robić czy męczyć się z takim stanem?
Pozdrawiam Kolegów i Bardzo Bardzo Wam Dziękuję
---------- Post added at 14:26 ---------- Previous post was at 14:25 ----------
Bardzo dobre pytanie dopytam mechaniora !!!!!!! - co do sposobu pomiaru zimny ciepły