Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: [JTD] Dziura przy ok 3000 obr/min

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar marcianno1
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Grzędy (WPI)
    Auto
    AR 147 '02r. 1.9 JTD 115 KM BOSE
    Postów
    76

    Domyślnie [JTD] Dziura przy ok 3000 obr/min

    Witam. Jak w temacie. Od dłuższego czasu czuję mały spadek przyspieszenia przy 2800-3000 obr/min. Nie jest to jakis spadek mocy jak przy MCSF ale dla kierowcy jest to odczuwalne. Auto nie kopci.
    Czyszczenie EGR i wlotu kolektora już dawno wykonane, a EGR dodatkowo zaślepiony pełną zaślepką.

    Oto błędy, które wyszły po podłączeniu FESa. Dodam tylko, że ostatni raz kasowałem błędy pół roku temu, a teraz przed podłączeniem kompa był odłączony akumulator na jakiś czas. Przy opisach błędów miałem informacje o nieprawidłowym sygnale, a nie zbyt dużym czy zbyt niskim także myślę, że to może przez to odłączenie aku, a poza tym nie dawno za nami mrozy po ponad -20st więc wszystko wariowało.

    P0191 - Czujnik ciśnienia zbiornika zasilania (listwy) paliwa
    (regulator ciśnienia paliwa czyszczony pół roku temu)
    P0235 - Czujnik A wspomagania turbosprężarki
    P1320 - Cam/Crank signal synchronization - ??????

    Błędy po wykasowaniu nie wróciły gdyż jeździłem z laptopem, a oto wykresy doładowania i powietrza (temp. silnika 90stC):

    AIR

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	air.jpg
Wyświetleń:	115
Rozmiar:	128.6 KB
ID:	48173

    Turbo

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DOŁADOWANIE.jpg
Wyświetleń:	183
Rozmiar:	129.8 KB
ID:	48174

    Na moje oko to turbo chyba w miarę ok (zmienna geometria przy gazowaniu na luzie skacze żywo ok 1cm) ale powietrza bierze za mało w odniesieniu do desired.

    Przepływki nie odpinałem gdyż nie potrafię jej odpiąć tak na "macanta", gdyż nie wiem jak ta wtyka wygląda i nie chce jej urwać, a rozbierać wszystkiego narazie mi się nie chciało bo strasznie u mnie dziś wieje.

    Jakieś sugestie? Czy to będzie przepływomierz do wymiany i ta dziura zniknie?
    Ostatnio edytowane przez marcianno1 ; 25-02-2012 o 15:27
    1, 2... guma gra...

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    kiedy robilem logi mojej Belli ,wciskalem gaz do podlogi na 4 biegu i przy wlasnie 2800-3000 okolo, pojawialo sie lekkie przydlawienie, bardzo slabo odczuwalne, ale jednak bylo...tak jakby turbo przeladowywalo ,czujnik podawal duze wartosci i komputer probowal sie ratowac i zbijal doladowanie i znowu roslo ladnie ,ale pojecia nie mam co jest tego przyczyna...

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Dziur w dolocie nie ma?

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    niewiele widać na wykresie, lepiej by było wkleić loga w exelu ale, Obstawiam na tzw leniwe kierownice, czyli przycinające się. Deptasz po gazie, turbo zaczyna bić za dużo, kierownice przestawiają się, ale za mało, albo zbyt wolno, więc znów kierownice sa przestawiane ale już za dużo i następuje chwilowe "niedoładowanie" co Ty odczuwasz jako dziure przy 3000

    ---------- Post added at 11:59 ---------- Previous post was at 11:58 ----------

    a tak trochę poza tematem, czy jak wciśniecie gaz do podłogi na 2 biegu w jtd 16v to koła stracą przyczepność ??

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zales00
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Siedlce/Parczew
    Auto
    AR 147 1.9 JTD 2003r.
    Postów
    374

    Domyślnie

    w zależności od nawierzchni ale... przy 8v potrafią stracić...

    co prawda zazwyczaj na mokrym no ale...

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar solek
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Oseredek/Susiec
    Auto
    159 SW 2008 2,4 JTD 210KM GRIGIO TITANIO MET
    Postów
    276

    Domyślnie

    przyłączę się, mam podobne objawy tyle że przy około 2500 tys/obr. do 2700, ale dodam że dzieje się to dopiero na 4 i 5 biegu, na niższych wkręca się równo, dolot szczelny wszystko sprawdzone, niestety nie bardzo mam gdzie pod kompa podłączyć, także wykresami się nie pochwalę. EGR wyczyszczony ale nie zaślepiony dotąd nie wyskoczył mi żaden błąd więc nie zaślepiam. Jak czyściłem dolot to dotykałem wirnika turbiny i z tego co czytałem to delikatny luz około 0.5-0.8 mm to norma, nie wiem co jeszcze sprawdzać ? , pewnie nie pomogłem a może coś podpowiedziałem.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar marcianno1
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Grzędy (WPI)
    Auto
    AR 147 '02r. 1.9 JTD 115 KM BOSE
    Postów
    76

    Domyślnie

    Cytat Napisał zales00 Zobacz post
    w zależności od nawierzchni ale... przy 8v potrafią stracić...

    co prawda zazwyczaj na mokrym no ale...
    na suchym też tracą

    Dziur w dolocie raczej nie ma bo na ile mogłem to sprawdziłem ale myślę, że jeżeli by były to spadek doładowania byłby na całej rozpiętości obrotów a nie tylko w tym jednym konkretnym momencie.
    Czyli widzę, że to nie tylko u mnie ta dolegliwość.
    Zastanawia mnie jeszcze to powietrze. Bierze ok 1/3 mniej niż wskazuje na to norma przy danych obrotach.???
    1, 2... guma gra...

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zales00
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Siedlce/Parczew
    Auto
    AR 147 1.9 JTD 2003r.
    Postów
    374

    Domyślnie

    na suchym a i owszem...ale to bywa chyba różnie...zależne od opon, rodzaju nawierzchni i nie wiem czego jeszcze....
    mówię tu o deptaniu typu.... mam 1500 rpm i nagle podłoga ... jeśli "zamieli" to w momencie włączenia się turbo właśnie...

    może coś i mam nie tak...spalanie w normie, z buta jestem zadowolony i jestem zwolennikiem zasady "dobrego nie naprawiać" .

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Damian156JTD
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16V
    Postów
    1,633

    Domyślnie

    u mnie w 156 jak sprawdzałem na 3 biegu(cegła na gaz) to ładnie idzie a od 3 tys równo dostaje super mocy i wciska strasznie w fotel , czy tak powinno być ? egr nie zaślepiony , i na kompie wyskakiwał mi tylko błąd egr

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    a czy komuś w 16v zamielą koła na 2 bez strzelania ze sprzęgła??

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Turbo dziura przy 5 i 6 biegu
    Utworzone przez zenek w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-12-2019, 21:19
  2. Muli przy 2500 i 3000 obr./min 2.4 JTD CF3
    Utworzone przez Paweł 166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 81
    Ostatni post / autor: 22-08-2015, 23:41
  3. Check engine przy 3000 obrotów
    Utworzone przez Miraq w dziale GT
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-03-2015, 19:42
  4. [145] Problem z obrotami - Dziura między 3000-4200 obr.
    Utworzone przez MethOd63 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-07-2012, 11:50
  5. JTD Spadek doładowania (dziura) przy ok 3000 obr/min
    Utworzone przez marcianno1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-03-2011, 19:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory