Strona 1 z 7 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 64

Temat: Która wersja silnika w 159 godna polecenia??

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    159 1.9 JTDM
    Postów
    27

    Red face Która wersja silnika w 159 godna polecenia??

    Witam,
    obecnie jestem posiadaczką 156 2.4 JTD (Sportwagon), aktualnie mam w planie przesiąść się do 159 (najchętniej od rocznika 2006-2008). Nie wiem jednak,który silnik wybrać, czy pozostać przy 2.4? A może 1.9 (150 KM) też w zupełności wystarczy? Zaczęłam również zastanwiać się nad benzyną, ale mam wątpliwości ponieważ już od długiego czasu jeżdzę dieslem. Dodam, że jeżdżę głównie po mieście, co jakiś czas wypad gdzieś dalej. Nie ukrywam jednak,że przyzwyczaiłam się do sporej mocy (175KM). Może jakieś sugestie w tej sprawie?
    PS. Prosze jeszcze o info czy na tylnych siedzeniach 159 jest więcej miejsca niż w 156, jeżdżę z dzieckiem w foteliku, któremu ciężko pomieścić nózki za siedzieniem kierowcy

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar kenobi
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    lubin
    Auto
    156 FL 2.4 20V Mjtd
    Postów
    860

    Domyślnie

    miejsca jest mysle albo tyle samo, albo praktycznie nieodczuwalnie wiecej

    celowalbym w 2.4 210tke
    ..... powered by www.cinsoft.pl

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    No wiec tak. Ja mam diesla i ... moglby byc lepiej jesli chodzi o komfort pracy. Tu benzyna wygrywa zdecydowanie.
    To samo tyczy sie obslugi. Jesli bedziesz jezdzic po miescie to DPF bedzie sie zapychac dosc czesto, nie bedzie mial okazji sie wypalic do konca, wiec szybko bedziesz musiala go usunac albo wymienic. A to troche kosztuje. To samo z kolem 2-masowym. Jazda po miescie nie bedzie sprzyjac dlugowiecznosci (ruszanie spod swiatel i czeste zmiany biegow). Pod tym wzgledem benzyna jest praktycznie bezobslugowa.
    Wada to wieksze spalanie przy benzynie (zwlaszcza w miescie), a jesli lubisz mocne wersje to zostaje 1,7 turbo, ktory na ktorkich dystansach ponizej 10l nie zejdzie.
    Wiec wybor nalezy co Ciebie ale ja jesli bym dzis kupowal to na 90% bylaby to benzyna.
    Co do fotelika to nie wiem jak jest w 156 (nie mialem) ale w 159 moj 2 letni syn miesci sie bez problemu. Tylko trzeba fotel pasazera (po tej stronie jezdzi) przesunac troche do przodu i ma wystarczajaco miejsca na nogi.
    Ostatnio edytowane przez oops2k ; 29-02-2012 o 10:23

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Anna jakikolwiek diesel w 159 to od razu DPF do wywalenia - przy zakładaniu większości poruszania się po mieście.
    Ja zrobiłem tak, że kupiłem 150KM i zrobiłem remap i mam 188KM a to już śmiga całkiem nieźle. Części do silnika 1,9 16V dużo tańsze ( sprzęgło, dwumas... ) niż do 2,4. Oczywiście można też 2,4 podciągnąć.....

    Jak benzynę to albo 2,2JTS albo 1,75TBi - zależy jaki masz budżet
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    159 1.9 JTDM
    Postów
    27

    Domyślnie dzieki

    Cytat Napisał karmal Zobacz post
    Anna jakikolwiek diesel w 159 to od razu DPF do wywalenia - przy zakładaniu większości poruszania się po mieście.
    Ja zrobiłem tak, że kupiłem 150KM i zrobiłem remap i mam 188KM a to już śmiga całkiem nieźle. Części do silnika 1,9 16V dużo tańsze ( sprzęgło, dwumas... ) niż do 2,4. Oczywiście można też 2,4 podciągnąć.....

    Jak benzynę to albo 2,2JTS albo 1,75TBi - zależy jaki masz budżet

    A co z innymi usterkami, podobno narzekają jeszcze na kolo 2-masowe (w 159), ja mialam tez problemy (w 147 i 156) z turbiną

    ---------- Post added at 11:42 ---------- Previous post was at 11:39 ----------

    dzieki za podpowiedzi, czy DPF to jest ten nieszczęsny filtr cząsteczek stałych? W 156 nie mam dlatego pytam a co z turbiną, mialam kłopoty w 147 i teraz w 156 również nie jest różowo

    ---------- Post added at 11:44 ---------- Previous post was at 11:42 ---------


    ---------- Post added at 11:48 ---------- Previous post was at 11:44 ----------

    Cytat Napisał oops2k Zobacz post
    No wiec tak. Ja mam diesla i ... moglby byc lepiej jesli chodzi o komfort pracy. Tu benzyna wygrywa zdecydowanie.
    To samo tyczy sie obslugi. Jesli bedziesz jezdzic po miescie to DPF bedzie sie zapychac dosc czesto, nie bedzie mial okazji sie wypalic do konca, wiec szybko bedziesz musiala go usunac albo wymienic. A to troche kosztuje. To samo z kolem 2-masowym. Jazda po miescie nie bedzie sprzyjac dlugowiecznosci (ruszanie spod swiatel i czeste zmiany biegow). Pod tym wzgledem benzyna jest praktycznie bezobslugowa.
    Wada to wieksze spalanie przy benzynie (zwlaszcza w miescie), a jesli lubisz mocne wersje to zostaje 1,7 turbo, ktory na ktorkich dystansach ponizej 10l nie zejdzie.
    Wiec wybor nalezy co Ciebie ale ja jesli bym dzis kupowal to na 90% bylaby to benzyna.
    Co do fotelika to nie wiem jak jest w 156 (nie mialem) ale w 159 moj 2 letni syn miesci sie bez problemu. Tylko trzeba fotel pasazera (po tej stronie jezdzi) przesunac troche do przodu i ma wystarczajaco miejsca na nogi.
    A którą wersją diesla jeździsz? mam obawy co do benzyny, chyba nie umiałabym już jeździć benzyniakiem a ten silnik, ktory polecasz 1.7 w benzynie jaką ma moc? i rozumiem,ze jest z turbiną? (mam przykre doświadczenia z turbinami w alfach)

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    A ja sie podłącze do tego tematu, bo tak sobie od dawna myśle i kalkuluje czy mnie stać na zmiane na 159. Podoba mi się bardzo, ale z racji tego ze nie lubie dyszli, a przebiegi zmuszają mnie do lpg. no i tu problem, czy ma ktoś 1,8 w 159? czy to jęździ jako tako chodziaż? teraz mam 2.0 w 156 i boje sie ze bedzie dla mnie za słabe. Instalacji do jts w 159 narazie sprawdzonych nie ma. No i cena. ile trzeba liczyć za taką 1,8 do jazdy z początku produkcji? mało tych samochodów jest.
    Alternatywą jest 156 z konca produkcji z 2,5 v6. i tak sie waham co lepsze.
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  7. #7
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Przy jeździe takiej, o jakiej piszesz, diesel to nieporozumienie, przede wszystkim przy jazdach na krótkich odcinkach silnik prawie bez przerwy jest niedogrzany, ponieważ diesel zdecydowanie dłużej się rozgrzewa. Co by nie mówić, DPF, jeśli go nie usuniesz (co jest niezgodne z przepisami i np. na przeglądzie, jeśli diagnosta to znajdzie, to nie zrobi Ci badania technicznego), prędzej, czy później będziesz miała z nim problemy, oprócz tego turbina na tak krótkich odcinkach jest wiecznie niedogrzana, a jak się już rozgrzeje, to należałoby ją schłodzić. Generalnie podczas zastanawiania się nad zakupem 159, w zasadzie od razu odrzuciłem diesla i kupiłem benzynę 1,9 - osiągi praktycznie te same co w 1,9 150 KM, a awaryjność praktycznie zerowa - przynajmniej tak wynika z opinii użytkowników, bo ja jeżdżę zbyt krótko, żeby to ocenić. Spalanie niestety dosyć duże, zwłaszcza w takich temperaturach jak obecnie - przejechałem około 1000 km i to zarówno w mieście jak i poza nim i nie udało mi się zejść poniżej 10 l, komputer pokazuje mi średnie spalanie 10,1 l.

    Anna, jeśli myślisz o samochodzie z 2006-2008, to silnik 1,7, a właściwe to jest 1750 TBI (tak, to jest silnik z turbiną), musisz sobie odpuścić, bo w tych latach, te silniki nie były montowane, te silniki były montowane później.
    Ostatnio edytowane przez janio ; 29-02-2012 o 12:06

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał anna_l Zobacz post
    A co z innymi usterkami, podobno narzekają jeszcze na kolo 2-masowe (w 159), ja mialam tez problemy (w 147 i 156) z turbiną

    ---------- Post added at 11:42 ---------- Previous post was at 11:39 ----------

    dzieki za podpowiedzi, czy DPF to jest ten nieszczęsny filtr cząsteczek stałych? W 156 nie mam dlatego pytam a co z turbiną, mialam kłopoty w 147 i teraz w 156 również nie jest różowo

    ---------- Post added at 11:44 ---------- Previous post was at 11:42 ---------


    ---------- Post added at 11:48 ---------- Previous post was at 11:44 ----------



    A którą wersją diesla jeździsz? mam obawy co do benzyny, chyba nie umiałabym już jeździć benzyniakiem a ten silnik, ktory polecasz 1.7 w benzynie jaką ma moc? i rozumiem,ze jest z turbiną? (mam przykre doświadczenia z turbinami w alfach)
    DPF to filtr czątek stałych. Usuwasz go i po problemie. W miejsce DPF wstawiają Ci puszkę i nie ma problemu z przeglądem

    O turbinę musisz w każdym aucie dbać - nie tylko w alfie może się wysypać.

    Dwumas... no cóż - do wymiany najczęściej wtedy gdy wymieniasz sprzęgło. Umówmy się że to się robi rzadko - raz na 150-200tys. km.
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar loeb666
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    alfa 159 8V 09"
    Postów
    166

    Domyślnie

    Cytat Napisał karmal Zobacz post
    Anna jakikolwiek diesel w 159 to od razu DPF do wywalenia - przy zakładaniu większości poruszania się po mieście.
    Ja zrobiłem tak, że kupiłem 150KM i zrobiłem remap i mam 188KM a to już śmiga całkiem nieźle.
    Karmal a mógłbyś przybliżyć orientacyjny koszt takiej usługi jaką wykonałeś w swojej belli interesuje mnie czy przy wywaleniu dpf od razu robić remap czy tak wychodzi taniej

  10. #10
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał karmal Zobacz post
    DPF to filtr czątek stałych. Usuwasz go i po problemie. W miejsce DPF wstawiają Ci puszkę i nie ma problemu z przeglądem
    No, niekoniecznie, bo z oprogramowania również musisz usunąć DPF, a więc podpięcie pod kompa pokazuje, czy DPF jest aktywny, czy też nie. "Bezpieczniejszym" rozwiązaniem jest zastosowanie emulatora, tyle tylko, że koszt jest spory. Jako ciekawostkę podam, że niemiecka policja ma radiowozy, które są wyposażone w kompy, mogące zdiagnozować obecność DPF-a, a wówczas jedyna ich decyzja, to zabranie dowodu i wezwanie lawety - kolega tam miał z Mercedesem.

Podobne wątki

  1. [164] wersja silnika
    Utworzone przez alfa_fan w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-03-2010, 16:35
  2. Osłona silnika do AR156 2.4 JTD która?
    Utworzone przez sethh1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 19-09-2007, 07:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory