Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: [145 - 1.3 Boxer] - poszedł wczoraj na trzy gary (chyba)

  1. #1
    ViP Alfa i Omega Avatar Lopezius
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 SW 1,9 JTD
    Postów
    387

    Domyślnie [145 - 1.3 Boxer] - poszedł wczoraj na trzy gary (chyba)

    Jako laik w dziedzinie mechaniki samochodowej rozpoczynam temat ponieważ nie udało mi się wyszukać na forum konkretów które mnie interesują.
    Opis problemu:
    W dniu wczorajszym, wracając jak co dzień z pracy, po kilku minutach jazdy odzczułem dziwne szarpanie i znaczący spadek mocy, pierwsze co mi przyszło do głowy to że jeden z cylindrów mi nie pracuje, silnik zaczął się trząść, gała od biegów lata na lewo i prawo, ruszyć nie idzie bo zaraz gaśnie (chyba że na 4 tys obr wykręcę), więc pomyślałem że chyba któraś świeca sie skończyła. Niewiele myśląć autem które ledwo zipie wybrałem się do sklepu po zakup kompletu nowych świeczek. Już w drodze do sklepu silnik nagle zaczął pracować tak jak powinien, wszystko wróciło do normy ale jak już zajechałem to kupiłem nówki NGK "V-Line No4 - BP 6 E". Rozmawiając ze sprzedawcą dowiedziałem się również że powodem takiego czegoś może być problem z uszczelką pod głowicą.

    Co o tym sądzicie? Dziś znów auto jeździ jakby nigdy nic.


    Mam jednak zamiar wymienić te świece, na wszelki wypadek i nie chciałbym czegoś zepsuć.

    Najważniejsze pytanie tego tematu:
    Jak mocno dokręcić świece by nie zerwać gwintu w aluminiowej głowicy?

    Proszę o opinie.

    EDIT:
    PS. jeżdżę tylko na 98 Ultimate - więc raczej wykluczam problem z paliwem <?????>
    Była: 145 - 1,3 Boxer
    Jest: 156 - 1,9 JTD SW

  2. #2
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lopezius
    Jak mocno dokręcić świece by nie zerwać gwintu w aluminiowej głowicy?
    Ja swoje dokręcam ręką do oporu i dokręcam kluczem 1/3 obrotu ale wszystko z wyczuciem. Jak czujesz że wystarczy to nie kręcisz dalej. Trzymam sie tego od zawsze i jeszcze nic mi sie przykrego nie przytrafiło.

    A co do gasniecia i nierównej pracy, to posprawdzaj kazdy gar czy ma iskrę, czy któras ze świec nie jest zalana?

    Ja wykręcałem świece, zakładałem przewód, odpalałem silnik i dotykałem swiecą do masy, jak jest iskra to wykluczasz ją i tak po kolei.

    Nie stosowałem tego w moim TSie bo jednak bałem sie ze uszkodze cewkę, choc chyba nie powinno sie nic stać. Jesli sie myle to mnie poprawcie.

    To sa raczej domowe metody i stosujesz je na własne ryzyko - zaznaczam.

    Pozdrawiam
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Przed wykręceiem której kolwiek z świec obowiązkowo przedmuchaj sprężonym powietrzem wszystkie brudy z wnęki w głowicy. Co do siły z którą dokręcić świece to zgadzam sie z przedmówcą :mrgreen:
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  4. #4
    Baśka13
    Gość

    Domyślnie

    Lopezius napisz co zrobiłeś bo u nas coś podobnego się robi i nie wiem czy to tylko świece.

  5. #5
    ViP Alfa i Omega Avatar Lopezius
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 SW 1,9 JTD
    Postów
    387

    Domyślnie

    Na razie jeszcze nic nie zrobiłem (poza zakupem świec) bo wszystko wróciło do normy po tym piętnastominutowym wybryku, auto już dwa dni jeździ jakby nigdy nic, ale ja pamiętam co było :wink: . Zajmę się wymianą świeczek jak wrócę z wakacji (bo teraz wyjazd i kupa innych spraw na głowie), napewno będę się sugerował radami kolegów.
    Jakiegoś dużego efektu pewnie nie będzie, ale przynajmniej będą nowe świeczki i wiadomo kiedy wymieniane, bo te co mam teraz to pewnie jeszcze w Arese były zakładane :roll: .
    Była: 145 - 1,3 Boxer
    Jest: 156 - 1,9 JTD SW

Podobne wątki

  1. [145] poszedł pasek rozrządu!!!
    Utworzone przez gluszaczek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 16-02-2012, 12:54
  2. [145] Chyba pada mi skrzynia w 1.6 boxer
    Utworzone przez wojtekcem w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 09-04-2011, 22:37
  3. wczoraj kupiłem 147
    Utworzone przez leloalfa w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 31-01-2011, 08:30
  4. [145] Poszedł rozrząd - nowy motor
    Utworzone przez fokus145 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 17-11-2010, 19:48
  5. praca na 3 gary
    Utworzone przez lukaryte23 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-12-2008, 21:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory