Strona 1 z 7 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 62

Temat: Nierówna praca silnika na wolych obrotach V6

  1. #1
    MISZEL
    Gość

    Domyślnie Nierówna praca silnika na wolych obrotach V6

    Witam serdecznie miłośników alfy zwracam się dowas o fachową poradę. zakupiłem niedawno Alfę 166 2.5 24v problem jest taki, że są drgania silnika przenoszone na budę lekko odczuwalne. wiem, że trzeba sprawdzić puduszki silnika,ale dziwna jest praca silnika objaw jest taki jak odpalsz, przez chwile chodzi na ssaniu jest ok .,po chwili spada na obroty 900 i zaczyna się dziwna praca silnika jakby nie chodził na jednym zaworze, obroty nie falują, silnik nie traci na mocy, wszystko jest ok. wciska w siedenie, nie dławi się nie dusi się, wciskam sport zrywa asfalt ,a na wolnych obrotach jagby falował a nie faluje. silnik powinien ładnie buczeć br.br.br., a on chodzi jakby coś przez chwilę przytykało i pochwili równo pracuje. wcześniej strasznie śmierdziało benzyną , więc zacząłem szybko od sprawdzenia świec. zakupiłem nowe oryginalne do tego silnika. jest lepiej, nie śmierdzi już paliwem, ale i tak nie to.cewki sprawdzone ciśnieniena zaworach sprawdzone, sonda lambda sprawdzona, koło dwumasa sprawdzona. co to może być? wiem tylko jedno, że napewno związane jest to zapłonem.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 25-03-2012 o 14:03 Powód: może jakies kropki i przecinki warto czasem wstawić

  2. #2
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    A przepływka? A rozrząd ?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Sprawdź też te poduszki, drążek reakcyjny (ta łapa - mocowanie silnika na górze z prawej strony). A wydech cały? U mnie bywały dziwne jazdy jak miałem walnięte te takie siatki na wydechu zaraz za kolektorem.

  4. #4
    MISZEL
    Gość

    Domyślnie

    Chłopaki drążek reakcyjny czyli łapa-mocowanie silnika to mam do wymiany wyrąbana cała tuleja, ale już ją kupiłem w www.autosklep24.pl. koszt - 65zł. polecam sklep.słyszałem, że może powodować też drgania ,ale czytałem że trzeba sprawdzić poduszki silnika szczególnie tą lewą od str. pasażera .Ale co z tym wydechem, bo nie rozumiem. czy może powodować że silnik nie równo pracuje na wolnych obrotach, Bo faktycznie mam wrażenie że wydech jest jakby dziurawy?
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 25-03-2012 o 14:04

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Dokładnie to niech się jakiś mechanik wypowie skąd to się bierze, ale z praktyki miałem takie odczucia, że mi silnik świrował a po załataniu wydechu problemy ustępowały. Często rozwalam te siatki na progach zwalniających i już to parę razy przećwiczyłem. Strzelam: może chodzi o to że lambda dostaje lewe powietrze i głupieje, albo może ważne jest odpowiednie ciśnienie spalin na wydechu żeby silnik nie miał za lekko (siakieś dopasowanie czy coś)?

  6. #6
    MISZEL
    Gość

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o rozrząd to wszystko sprawdzone przepływomierz też, jasna anielka!! co to może być.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    No to powolutku, wymień najpierw tę łapę od silnika, u mnie był dramat jak ta guma była wybita. Jak nie pomoże to badaj poduszki, wydech jak mówisz że może być dziurawy to też lepiej ogarnąć chociażby ze względu na paskudne brzmienie . W końcu wytropisz usterkę.
    Btw. jako alfaholik masz zniżkę w autosklepie24, nie wiem czy korzystałeś .

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Rorząd sprawdzałeś na dobrych blokadach ? To podstawa bo jak miałes robiony na jakiś kowalskich czerwonych to zaintwestujesz we wszystkie poduszki silnika 900 zł, a i tak rezultatu nie będziesz miał żadnego...
    Pozatym to trzęsienie przy walnietym rozrządzie psuje właśnie zawieszenie silnika...
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  9. #9
    MISZEL
    Gość

    Domyślnie

    Chłopaki dziękuję wam serdecznie za zainteresowaniem się moja sprawą!!! jesteście super!!! człowiek wtedy lepiej się czuje i wie że ma wsparcie i to nie byle jakie!!!Wcześnie byłem posiadaczem bmw 535 i byłem zalogowany na forum bmw i powiem szczerze jak miałeś jakiś problem to czekałeś tak długo że szkoda gadać. A tu u nas jak w rodzinie!!! Jeszcze jedno chłopaki powiedzcie mi czy silnik ma być lekko pochylony w prawą stronę ,tak ma być? bo wydaje mi się że powinno być prosto.

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał MISZEL Zobacz post
    Jeszcze jedno chłopaki powiedzcie mi czy silnik ma być lekko pochylony w prawą stronę ,tak ma być? bo wydaje mi się że powinno być prosto.
    Silnik powinien stać prosto, domyślam się że prawa stronę silnika określiłeś stojąc twarzą do otwartej maski więc proponuję podnieść lewą stronę odkręcić koło i sprawdzić stan lewej poduszki silnika, jeśli zauważysz sparciałą gumę i poduszka będzie jak by nienaturalnie pochylona w któraś stronę to prawdopodobnie będzie kwalifikować się do wymiany.
    Jeśli jednak chodzi o pochylenie silnika na prawą stronę auta to określenie stanu prawej poduszki nie jest już takie proste, trzeba mieć wprawne oko bo ona jest "zatopiona" w trawersie, jej dół widać od spodu auta ale jak nie masz wprawnego oka to ciężko będzie ci to określić, w skrócie jeśli dół poduszki będzie bardzo blisko dolnej blachy trawersu to poduszka jest już zużyta.
    Najczęściej obrywa się jednak poduszka centralna najtańsza bo nie jest to glikolówka jak pozostałe dwie i jej oberwanie też może delikatnie pochylić silnik na prawa stronę i delikatnie odkształcić lewą poduszkę.
    Może trochę zawile to napisałem ale jak przeczytasz dwa razy to myślę że zakapujesz o co mi chodzi
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

Podobne wątki

  1. 2.5 v6 nierówna praca na wolnych obrotach
    Utworzone przez bussoholik w dziale 166
    Odpowiedzi: 172
    Ostatni post / autor: 14-12-2015, 16:26
  2. [159] Nierówna praca na niskich obrotach ar159 2,4 jtdm
    Utworzone przez Fiedor w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 14-06-2014, 15:45
  3. Nierówna praca silnika na wolnych obrotach.
    Utworzone przez Radu w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-03-2012, 22:06
  4. [146] Głośna nierówna praca na niskich obrotach 146 1.4 TS
    Utworzone przez Telbi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-06-2011, 13:21
  5. [166] nierówna praca silnika
    Utworzone przez doktorek w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-10-2008, 22:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory