Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: Popychacze hydrauliczne "szklanki" - kilka pytań

  1. #1
    gregory_ja
    Gość

    Domyślnie Popychacze hydrauliczne "szklanki" - kilka pytań

    Witam
    Wiem że temat był dużo razy poruszany ale niestety nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na kilka pytań.
    Klekotają mi popychacze w głowicy od strony kierowcy zamierzam je wymienić byłem u dwóch znajomych mechaników i maja całkiem inne zdanie na ten temat…

    Chciałbym się dowiedzieć czy „operację” mogę wykonać w domowych warunkach bez wyciągania silnika?
    Rozumiem że olej muszę spuścić?
    Czy mogę użyć starych pasków rozrządu?
    Jeden mechanik mówił że planowanie głowicy może być ale nie musi?
    Czy bez klucza dynamometrycznego się obejdzie?
    Słyszałem kiedyś że szklanki przed założeniem muszą się „moczyć” kilka dni w oleju czy to prawda?
    Mogę natrafić na jakieś inne problemy których niewymieniłem?
    Silnik 1.4 boxer

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar turek1601
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Pruszków, Ostrołęka
    Auto
    147 1,6 105km
    Postów
    388

    Domyślnie

    Ja u siebie wymieniałem. olej i "wode" trzeba spuścić.Świece odkrecić. Wymontowałem chłodnice zeby miec lepszy dostęp do rozrządu. Zdejmujesz paski, Odkrecasz głowice i wyjmujesz ją , "wykrecasz" wałek rozrządu i wkładasz popychacze.
    Nie moczylem szklanek, pierwsze słyszę, klucz dynamometr.. potrzebny, planowanie głowicy też. Zwróć uwagę jak rozrząd jest ustawiony zanim to wszystko porozkręcasz. Powodzenia

  3. #3
    Gutek1983
    Gość

    Domyślnie

    ello widze ze masz motor ten co ja wjec ci odpowiem ze głowice masz dzielona na dwie czesci na sam poczatek musisz rozebrac rozrząd no i kolektor ssacy i potem dopiero pierwsza czesc glowicy tam gdzie jest wałek i popychacze nie musisz wcale sciagac drógiej czesci głowicy która jest przymocowana do bloku silnika w niej sa zawory jesli sciagniesz tylko pierwsza czesc wymienisz popychacze i obedzie sie bez planowania i bez nowej uszczelki pod głowica a jesli masz nabite troszke kilometrów na tym rozrzadzie to lepiej go wymien nie powinno sie montowac tego samego jesli ma już nastukane troszke km KOLEGO TUREK ON MA BOXERA

  4. #4
    gregory_ja
    Gość

    Domyślnie

    dzięki wielkie

    na rozrządzie mam zrobione ok 5-6 tys km
    co do kolektora ssacego rozumiem tylko odkrecić nie ma potrzeby go całkiem wyjmować?
    zakładałes odpowiedniki szklanek z vw?
    Gutek1983 ile PLN Cie to wyniosło w sumie?
    Ostatnio edytowane przez gregory_ja ; 26-03-2012 o 18:02

  5. #5
    Gutek1983
    Gość

    Domyślnie

    Tak z vw zakladalem za jeden popychacz ina dałem 28 zł wymieniłem 8 juz mi na jeden tłok nie chodził odrazu sprawdzaj walki bo w alfach sie wycieraja i jeszcze jedno jak bedziesz sciagał pierwsza czesc głowicy uważaj tam jest cieniutka uszczelka tak jakby z cienkiego plastiku mi jedna sie sypnęła bo nie wiedziałem a druga sie uratowała ale czarny siylikon załatwił sprawe

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar turek1601
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Pruszków, Ostrołęka
    Auto
    147 1,6 105km
    Postów
    388

    Domyślnie

    Lepiej go zdejmij, bedziesz miał lepszy dostęp. Odkręć też wydechowy. Umiejętnie śróby odkręcaj bo mi jedna w głowicy została. Ściągnij sobie manual t am jest sporo obrazków, widac co jak sie rozkłada i masz podane z jakim monentem dokręcać śróby.
    KOLEGO GUTEK I JA MIAŁEM BOXERA
    ps. jakbym miał wybierać to wolałbym planować głowicę- ok 60zł niż świerzy rozrząd wymieniać.
    Szklanki kupowałem po 22zł sztuka, uszczelka pod głowice 20-30 zł no i uważaj jak pokrywę zaworów bedziesz zdejmował. W orginale jest tam cienka uszczelka z grubszej folii co sie lubi rozerwac.
    22x4+25+60~170zł +olej i filtr
    Ostatnio edytowane przez turek1601 ; 26-03-2012 o 19:07

  7. #7
    Gutek1983
    Gość

    Domyślnie

    turek zwracam honor

  8. #8
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 75 2.0 TS 148KM, 1988r, Talbot Matra Rancho, 125p '71, 126p '85 Łada 2103
    Postów
    2,996

    Domyślnie

    obowiazkowo nowe paski obowiazkowo planowanie zadne moczenie nie jest potrzebne. koneicznie sprawdz walki. w boxerze sa z kijowego materialu i sie mocno wycieraja
    ProMoto-Expert Sklep z częściami do aut 502709007 zapraszam

    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo...naukowego.html

    Sprzedam AR 33, 1.7 92 MKIII kontakt priv

  9. #9
    Gutek1983
    Gość

    Domyślnie

    Turek przeczytaj posta wyżej i nie zciagaj
    turek i jeszcze jedno on ma wymieniac tylko popychacze wjec poco ma odkrecac kolektor wydechowy i poco ma odkrecac glowice nie rozumiem cie nie wprowadzaj w błąd PRZECZYTAJCIE POSTY WYŻEJ A POTEM DOPISUJCIE UPRZEDZILEM WAS
    Ostatnio edytowane przez Gutek1983 ; 27-03-2012 o 13:55

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar turek1601
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Pruszków, Ostrołęka
    Auto
    147 1,6 105km
    Postów
    388

    Domyślnie

    Do planowania ślusarz kazał mi to rozebrać. Tak mi ładnie wyczyścił że wyglądała jak nowa.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 29-03-2015, 23:15
  2. Kilka drobnych pytań "estetycznych"
    Utworzone przez Izane w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-04-2010, 11:16
  3. [145] Popychacze hydrauliczne (szklanki) do Boxera
    Utworzone przez skrzat w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-01-2010, 10:46
  4. Kilka pytań "świeżego" posiadacza Alfy
    Utworzone przez deviltx w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-11-2007, 17:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory