Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: Spadek mocy, dziwne objawy (3,2 V6 240KM)

  1. #1
    benas_r
    Gość

    Question Spadek mocy, dziwne objawy (3,2 V6 240KM)

    Witam wszystkich. Z przykroscia musze stwierdzic ze mam problem z moja 166-tka.
    Wczesniej mialem tez 166, silnik 2,5. Zmienilem na 3,2 w poszukiwaniu za wieksza moca. Tym bardziej denerwuje mnie jej spadek, który zaczal być wyraznie oczuwalny gdy skonczyly sie mrozy. Objawy sa dziwne bo sama praca silnika jest bez zarzutu. Komputer nie znalazl bledow. Jednak cos jest nie tak, bo w zimie alfe wrecz rozrywala moc a teraz mam wrazenie ze na wiosne gdzies ucieklo kilkadziesiat koni. Poniewaz problem ma najwyrazniej cos wspolnego z temperatura powietrza wiec sprawdzilem uklad dolotowy i znalazlem ryse w gumowej rurze. Z nadzieja szybko zamowilem nowa, wymienilem i nadal to samo. Zeby sprawdzic ze naprawde jest cos nie tak z alfa a nie ze mna mierzylem dzis przyspieszenie i wyszlo prawie 9s a powinno byc cos kolo 7,5. Ale to i tak dobrze - z elestycznoscia jest duzo gorzej, wczoraj na trasie zeby dogonic suzuki swifta musialem mocno sie postarac Co gorsze mam wrazenie ze spadek mocy jest wprost proporcjonalny do wzrostu temp. wiec jak beda upaly pozostanie mi zalozyc kapelusz i jezdzic jak stary dziad... Co to moze byc?

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    ODłączałeś przepływomierz? Jak nie to odłącz i sie przejedź z odłączonym i porównaj.. Ta 166 jest czerwona?

  3. #3
    benas_r
    Gość

    Domyślnie

    Podejrzewalem juz przeplywomierz, najpierw go przeczyscilem a pozniej jak mowisz odlaczylem i objawy byly takie: brak poprawy osiagow, momentami nawet troche nierowna praca i co ciekawe mrugajaca (!) marchewa. To nie jest zwykly czerwony, ciezko nazwac ten kolor niektorzy mowia na to czerwone wino...
    Co do objawow to zauwazylem jeszcze cos: wydaje mi sie ze poczas powolnego puszczania pedalu gazu auto w pewnym momencie zamiast slabiej, przyspiesza mocniej i na odwrot jak wcisne gaz lekko, z wyczuciem to przyspiesza chyba lepiej niz jak wdepne odrazu do podlogi. Ale moze tylko mi sie tak wydaje...
    Ostatnio edytowane przez benas_r ; 08-04-2012 o 21:05

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Pytałe o kolor bo kiedyś na handel była pewna czerwona 166 3,2 po jakiejś awarii silnika, ale tamta była rosso alfa. Czerwona jak krew. Napewno koledzy od V coś Ci poradzą bo ja mam skromnego jtd. W 156 miałem kiedyś rure od dolotu pękniętą i auto bylo słabe i lubiło się przydusic. BTW gratuluje silnika musi być kosmos z tym 3,2

  5. #5
    benas_r
    Gość

    Domyślnie

    Dzieki, z silnikiem byl kosmos no i niestety sie skonczylo, ale mysle ze to kwestia osprzetu bo mam dopier 80 tys. przejechane. Co do JTD to barzdo podoba mi sie jego moment, nawet sie zastanawialem czy nie kupic ale zona jak jedzie dieslem robi jej sie niedobrze. Na pewno bys mnie teraz objechal swoim dieselkiem..

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Sprawdź wskazania czujnika temp. silnika, kiedyś miałem przypadek że mocno zawyżał, wtedy ecu silnika ścina dawkę PB i masz efekt zmulenia, druga sprawa zobacz jaką masz temp. zasysanego powietrza, jeśli któryś z odczytów tych temperatur jest zawyżony względem rzeczywistości, będzie zmuła.
    Inna sprawa że każda V6 zamula się latem z powodu piekła jakie robi pod maską i ssania gorącego powietrza.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #7
    Gino
    Gość

    Domyślnie

    ,,...Inna sprawa że każda V6 zamula się latem z powodu piekła jakie robi pod maską i ssania gorącego powietrza..."
    Myślę, że to może dotyczyć tylko silników z turbo bo jak wiadomo turbinka lubi chłodniejsze powietrze stąd przy goracym uczucie lekkiego ,,zmulenia''.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    A mi przychodzi do głowy czujnik położenia pedału przyspieszenia. Podłącz pod kompa wciśnij gaz na maxa jak będzie wartość mniejsza od 100% to będziesz miał odpowiedź.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar grosii
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    TLW
    Auto
    AR33 1.5, AR33 1.7, 146 1.7 16v, 156 1.6TS, AR 166 2.4, 166 FL 2.4 jest 159 2.4 TI, Giulietta QV
    Postów
    459

    Domyślnie

    sprawdz przepustnice czy czysta i jak kolega wyżej pisał pedał gazu czy ładuje do 100%, póżniej adaptacja. GrzesieKK też ma racje z ta temperatura silnika, i to jest prawda że im cieplejsze powietrze to gorzej auto chodzi bo zmienia sie jego objętość

  10. #10
    benas_r
    Gość

    Domyślnie

    Dziekuje za rady. No wiec tak: podlaczylem pod komputer i jesli chodzi o pedal gazu to pokazuje prawie 100% wiec wszystko jest ok. Przepustnica i wogole caly kolektor dolotowy sa troche zabrudzone przez to ze jezdzilem z peknieta rura dolotowa. W weekend zamierzam i tak wymienic swiece i wtedy wszystko dokladnie wyczyszcze. Ale czy to moze miec az taki wplyw na moc? Ja rozumiem ze im cieplej tym rzadsze powietrze i troche mniejsza moc ale chyba wiedzieli taz o tym konstruktorzy silnika i wzieli to po uwage tak zeby nawet latem silnik mial obiecane parametry? Zreszta wczoraj bylo niecale 10 stopni a moc jest wyraznie mniejsza. Wrzuce wykres z wczorajszej jazdy jest tam tez temp. zassysanego powietrza, o czym pisal Grzesiekk. Aha adaptacje przepustnicy robilem nic nie dalo..
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wykres.jpg
Wyświetleń:	108
Rozmiar:	87.9 KB
ID:	52407

Podobne wątki

  1. 1.9 jtd dziwne objawy szarpiacy silnik i wzrost mocy.
    Utworzone przez WhiteGibbs w dziale GT
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-02-2016, 21:40
  2. 2.5 v6 Dziwne Objawy
    Utworzone przez displaymode w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-11-2014, 21:08
  3. Brak mocy, dziwne objawy.
    Utworzone przez simonek w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-07-2014, 11:14
  4. 156 2.4 jtd dziwne objawy....
    Utworzone przez gotlibus w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-01-2011, 22:46
  5. [155] 18.16v dziwne objawy
    Utworzone przez cobra82_82 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 04-06-2008, 20:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory