Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Alfaholicy! Doradźcie!

  1. #1
    Ricz
    Gość

    Lightbulb Alfaholicy! Doradźcie!

    Witam!
    Sprawa wygląda następująco, a mianowicie:
    Chcę zakupić Alfę Romeo 166 i problem się zaczyna pod maską
    Nie mam pojęcia co lepsze?
    2.4 JTD czy tez wybrać benzynę - aczkolwiek tutaj tez jest problem 2.0 TS czy 2.0 v6 Turbo???
    Przestudiowałem różne strony itd. i wyszło mi ze jeśli chodzi o benzynę to co do spalanie bardziej opłaca się 2.0 v6 Turbo, ponad to nie jestem przekonany czy 2.0 TS ma wystarczającą moc 150KM na tak duże auto? Dałby radę na tak dużą budę???
    Problem jest taki że moja wiedza na temat silnika 2.0 V6 TB jest niewielka
    Prosiłbym o opinie na temat tego silnika oraz na temat diesla!

    Czekam z niecierpliwością!
    Pozdrawiam!

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Artas 155
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Warszawa/Gródek
    Auto
    Alfa Romeo 155 2.0 16V/Alfa Romeo 155 1.8 8V i FC 20VT
    Postów
    1,157

    Domyślnie

    W 166 pod maską tylko V6,ewentualnie diesel.żadnego TS-a,ani tym bardziej turbo.

  3. #3
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Poczytaj forum, tu jest wszystko. Po pokrótce. 2.0TS słaby do tej budy, odpada dla mnie. Dieselek, dobry wybór jesli chcesz tanio, silnik przy odpowiednim traktowaniu nie do zabicia i jak na dieselka ładny dźwięk ma. 2.0V6 świetny silnik, super charakterystyka, musisz pilnować oleju, jeździć na najlepszych olejach, jak kupować to tylko z pewnych rąk, jak auto było katowane na zimnym, turbina po przegonieniu nie była odpowiedni schładzana to szykuj 1600 zł na regeneracje a i tu nie masz pewności czy za rok znów nie klęknie, kumpel walczył z tym rok po roku. Co do spalania, nie oczekuj cudów spalanie na poziomie 3.0V6, Turbinka robi swoje a i to stado koników trzeba jakoś wykarmić. Dużo tez zależy od nogi ale nie nastawiałbym sie na ekonomiczna jazdę z silnikiem V6 e benzynie, w końcu nie po to tez sie kupuje taki silniczek...ma być FUN z V6 lub oszczędnie z diselkiem. Gazowanie Busso nie wchodzi w grę, bo to zbrodnia.

    Więc. V6Turbo dobra zabawa ale tylko z pewnego źródła, 2,4JTD rozsądny wybór - Ecodrive.

    Pozdrawiam i życzę trafionego wyboru.
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  4. #4
    Gino
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ricz Zobacz post
    Witam!
    Sprawa wygląda następująco, a mianowicie:
    Chcę zakupić Alfę Romeo 166 i problem się zaczyna pod maską
    Nie mam pojęcia co lepsze?
    2.4 JTD czy tez wybrać benzynę - aczkolwiek tutaj tez jest problem 2.0 TS czy 2.0 v6 Turbo???
    Przestudiowałem różne strony itd. i wyszło mi ze jeśli chodzi o benzynę to co do spalanie bardziej opłaca się 2.0 v6 Turbo, ponad to nie jestem przekonany czy 2.0 TS ma wystarczającą moc 150KM na tak duże auto? Dałby radę na tak dużą budę???
    Problem jest taki że moja wiedza na temat silnika 2.0 V6 TB jest niewielka
    Prosiłbym o opinie na temat tego silnika oraz na temat diesla!

    Czekam z niecierpliwością!
    Pozdrawiam!
    Skupię się tylko i wyłącznie na silniku TB który posiadam od dwóch lat. Jak napisano wyżej w trakcie eksploatacji pilnować zużycia oleju po prostu ten silnik go lubi i to każdy użytkownik tego silnika Tobie powie. Nie spotkałem się z nikim aby mu nie ,,brał" oleju to jest wpisane w eksploatację jeśli jest inaczej to nie jest do końca szczery albo ma u mnie złoty puchar. Dobry olej każdy silnik go lubi tutaj 10W/40. Prostsza konstrukcja 12V niż 3.0V6 24V tj. rozrząd i tańsza jego wymiana nie trzeba blokad części wychodzą taniej itp. Dźwięk jak to V6 super, jazda z tym silnikiem dla mnie rewelacja przy załączonym STR robi się naprawdę poważna sprawa. No i rodzynek TURBINA napisano na ten temat tomy. Świetna sprawa pod warunkiem sprawnego całego układu olejowego i dolotowego jakikolwiek spadek ciśnienia nie grożący bezpośrednio silnikowi odbije się na niej natychmiast przytrze i do roboty przeżyłem to dwa razy przy jej naprawie polecam sprawdzić i wyczyści odpowietrzenie skrzyni korbowej oraz smog w misce olejowej z zasady tego nikt nie robi przez lata wymienia się olej nie ściągając miski a wierzcie mi to co tam się odkłada może przerazić a Turbina z pewnością tego nie zniesie. Piszę to z doświadczenia więc proszę nie komentować co ma piernik do wiatraka. Zasady jazdy z Turbiną już napisano. Podsumowując 2.0 V6 TB rodzynek na rynku jedyny w 166 by Busso mała ilość na rynku części rzadko występują ale bez przesady, obsługa rzetelna i dość wymagająca, frajda z jazdy niesamowita. Jak w każdym samochodzie zadbany egzemplarz to podstawa ale nie oszukujmy się mówimy o autach 10 letnich i wyżej to jednak loteria. Spalanie średnio 12 l/100 km cykl mieszany + - 1 litr wskazania na ICS ale pokrywają się z rzeczywistością to tyle ile miałem w mniejszej i słabszej AR 156 2.0 TS. Wydaje mi się, że na początek przygody z V6 brać 3.0 V6 24V ale kto wie co się trafi i jak się będzie spisywać
    Ostatnio edytowane przez Gino ; 18-04-2012 o 08:39

  5. #5
    Ricz
    Gość

    Domyślnie

    Wielki dzięki panowie, co do brania oleju to się wszystko zgadza, mój ojciec ma 156 2.5 V6 24V no i musi dolewać, ale brzmienie garów jest niesamowite! Jak się już zdecyduje i nabędę 166 to się pochwale I ogólnie rzecz biorąc jestem obecnie w słonecznej Italii, więc furka będzie ze swojej ziemi ojczystej!
    Ostatnio edytowane przez Ricz ; 18-04-2012 o 11:46

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Ludvigus
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Trzebownisko, Rzeszów, PL
    Auto
    Giulia 2.0TB, 147 1.6 TS
    Postów
    764

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ricz Zobacz post
    I ogólnie rzecz biorąc jestem obecnie w słonecznej Italii, więc furka będzie ze swojej ziemi ojczystej!
    A widzisz, to tym bardziej bierz V6, bo na pewno będzie bardziej zadbana, jak z rodzimego rynku polskiego.

    Powodzenia!

  7. #7
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gino Zobacz post
    Wydaje mi się, że na początek przygody z V6 brać 3.0 V6 24V
    Ostry ten początek Ja 3.0V6 traktuje w tej chwili jako koniec i innego nie chce...
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

Podobne wątki

  1. Akumulator 1.6 120 ps doradźcie
    Utworzone przez juro8191 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-01-2016, 23:47
  2. Alfa Romeo 1,8 TS + LPG - doradźcie
    Utworzone przez czarnuś w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-02-2015, 17:37
  3. Doradźcie auto do 16 tysi
    Utworzone przez Stefan116 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 07-09-2008, 08:54
  4. [AR 145 1,4 boxer] Doradźcie
    Utworzone przez Alfamaniak156 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 05-06-2008, 14:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory