Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: [156] Co trzeba wymienić przy zmianie paska klinowego?

  1. #1
    Starscream
    Gość

    Domyślnie [156] Co trzeba wymienić przy zmianie paska klinowego?

    Proszę, by ktoś napisał mi co konkretnie muszę wymienić-napinacz, co jeszcze? PILNE!!


    P.S.

    Temat chyba drugi raz, ale nic dalej nie wiem-proszę o konkretną odpowiedź

  2. #2
    goofy2
    Gość

    Domyślnie Re: Co trzeba wymienić przy zmianie paska klinowego?

    Cytat Napisał Starscream
    Proszę, by ktoś napisał mi co konkretnie muszę wymienić-napinacz, co jeszcze? PILNE!!


    P.S.

    Temat chyba drugi raz, ale nic dalej nie wiem-proszę o konkretną odpowiedź
    Drogi kolego chodzi ci o pasek akcesoriów!? Jeśli tak to tylko pasek chyba ze piszczą jakieś rolki. A wymiana jt banalnie prosta. Ja w swoim odkręciłem to duże koło zdjąłem je wówczas pasek sam zeskoczył, przykręciłem koło i metodą zakładania łąńcucha założyłem nowy. Dla kogoś kto robi to pierwszy raz max pół godziny roboty.

    Pozdrawiam

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Napinacz (400 PLN) + dwie rolki po 100 PLN/szt. No i pasek. To chyba jest komplet do wymiany dla tego paska...

  4. #4
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Widzę że chodzi o 2,4 jtd a więc powiem jak ja zrobiłem : Czytając różne fora dotyczące AR przeczytałem wiele tematów o awariach dwóch elementów w układzie paska wszystkie byłył poważne i w konsekwencji doprowadziły do unieruchomoenia pojazdu ( bez alternatora daleko nie zajedziesz). Awarie dotyczyły koła napędu paska ( tego na wale) potrafi się rozlecieć na dwie części, oraz rozpadnięcia się napinacza. Nauczony tymi opisami wymieniłem wszystko : koło napędu, dwie rolki, napinacz, pasek. Teraz wiem że nic się tam nie stanie, fakt koszt spory a najdroższe elementy to koło ok 320 zł i napinacz ok 400 zł. Dlaztego namawiam do zmiany wsazystkiego na raz a nie po kawałku jak się rozleci.

  5. #5
    goofy2
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał ap2
    Napinacz (400 PLN) + dwie rolki po 100 PLN/szt. No i pasek. To chyba jest komplet do wymiany dla tego paska...
    Takie błache 700PLN hehe, wiec uważam że jak nic nie piszczy to wystarczy sam pasek

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Cytat Napisał goofy2
    Takie błache 700PLN hehe,
    Jak sie chce jezdzic fura za 100 kPLN nowka to trzeba bulic...

    Bedboys,
    Ja kola pasowego nie zmienilem choc juz dzwoni mi na zimnym, wiec sie przymierzam do jego zmiany. I w ogole sugeruje tego kola nie ruszac jak sie nie ma z nim problemu, ono najpierw daje oznaki ze ma dosc pozniej pada, wiec czas na wymiane jest. A w stosunku do calej reszty rolek i napinaczy to kolo jest na wierzchu, tak wiec wymiana do max 1h

  7. #7
    goofy2
    Gość

    Domyślnie

    Jak sie chce jezdzic fura za 100 kPLN nowka to trzeba bulic...
    Oj czepiasz się Mi chodzi o to ze jakby człowiek chciał zapobiegawczo wszystko wymieniac to nowy samochód by kupił. Ja mam jeszcze pare części do powymieniania, tak to jt jak sie kupuje pierwszy raz Belle i nie wie na co zwrócić uwagę , ale jak to mówią mądry polak po szkodzie, więc trzeba bulić. Mi też coś dzwoni, najbardzej jak ruszam np na samym sprzęgle bez dodawania gazu i to właśnie z tamtych okolic paska pewnie własnie koło
    Pozdrawiam

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Alez nie czepiam sie
    Problem polega na tym ze zrobienie rozrzadu (robocizna) to min 200 PLN i dzionek w plecy. A niestety tych napinaczy nie da sie powymieniac tak jak kola pasowego a szkoda

    Mnie rozrzad kosztowal z robocizna 1350 PLN w tym 250 to robocizna. Dodatkowo wymienilem pompe i plyn chlodniczy - auto mam z Wloch, wiec oni tam mogli sobie "lac" na to czy zamarznie w -20 czy nie

    Moje ceny:
    400 napinacz
    200 dwie rolki do paska pomocniczego
    150 pompa wody
    350 komplet rozrzadu - dwie rolki, pasek Gates, pasek Dayco
    Plyn mialem swoj...

  9. #9
    Starscream
    Gość

    Domyślnie

    ale ja rozrządu teraz nie zmieniam-tylko pasek klinowy-napędzający alternator :wink: Za głośno mi to wszystko hula, dlatego robię to a poza tym mam jeszcze oryginalny (!!!!!!!) pasek założony w fabryce :shock:

Podobne wątki

  1. Napiecie paska klinowego
    Utworzone przez Michal74 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-01-2015, 17:02
  2. Piszczenie paska klinowego
    Utworzone przez Fitek w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 15-04-2014, 10:51
  3. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-01-2010, 11:34
  4. Co jeszcze warto wymienić przy zmianie sprzęgła itp.
    Utworzone przez Kamilhex w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 17:10
  5. [156] Co trzeba wymienić przy zmianie paska klinowego?
    Utworzone przez Starscream w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-05-2008, 23:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory