Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: AR 166 2.0 v6 TB ...ciśnienie doładowania - problem.

  1. #1
    Misiek213
    Gość

    Domyślnie AR 166 2.0 v6 TB ...ciśnienie doładowania - problem.

    Witam, w tym tygodniu moja alfka ma jakiegoś pecha. Najpierw jakieś dziwne stukanie (przegubu), ale o tym już pisałem na forum a wczoraj zaczęła szarpac podczas przyśpieszania w zakresie 3-4,5 tys. Stwierdziłem że to pewnie jakieś podciśnienie przy turbinie. Kupiłem wężyki gates'a o przekroju 3.25mm, wyczyściłem czujnik doładowania (pierburg) założyłem, skręciłem na opaski, mówię zajebiście. (choc wydawało mi się, że węzyki miały minimalnie mniejszy przekrój) Odpaliłem ją, poszedłem się umyc i przebrac... spojrzałem na temperaturę wody... jest 90 stopni, przegazowałem patrząc na obrotomierz, nie wierzylem własnym oczom jak ładnie uciekała wskazówka

    Wyjechałem z bramy, jadę... ciągnie zajebiście, 1 później 2 kolejno 3ka... i robi się muł tak przy 5 tys... patrzę, wyskoczyła kontrolka awarii układu wtryskowego. Podłączyłem się pod kompa... błąd czujnika ciśnienia doładowania - zbyt wysokie ciśnienie, coś w ten deseń. Skasowałem... ale auto nadal mułowate. Trochę gazu i znów błąd wyskoczył. Jutro postaram się wymienic te węzyki od ciśnienia na większe.... Tylko co dalej? Czujnik ciśnienia doładowania walnięty? Coś padło? Czy tylko przekrój wężyka jest zbyt mały i po wymianie, alfka będzie ładnie chodzic? Jakoś mam bzika na punkcie sprawności tej Alfy I jak coś jest nie tak... to chodzę jakby mnie coś bolało

    Dzwoniłem nawet do serwisu, ponoc czujnik kosztuje 450pln...

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    hmm a turbinka jest ze zmienna geometrią?? bo jak wyskoczyło CI przeładowanie tzn że zmienna geometria może byćzapieczona i turbina daje za duże Ciśnienie dlatego auto przechodzi w tryb awaryjny i dostaje "muła"

    trzeba spr czy sztanga regulacji sie rusza a ja knie to pozostaje wyczyszczenie

  3. #3
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał Misiek213 Zobacz post
    Dzwoniłem nawet do serwisu, ponoc czujnik kosztuje 450pln...
    Mam taki na sprzedaż.
    Możliwe ,że zdjeło Ci albo wężyki z tego zaworu albo rozczelniła Ci się główna rura od doładowania.Sprawdz przy przepustnicy tam najcześciej zchodzi.
    Sztaga od turbiny jak sugerował kolega .
    Aha w v6 TB nie ma zmiennej geometrii
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  4. #4
    Misiek213
    Gość

    Domyślnie

    Powiem Wam że się uśmiałem Po prostu zamieniłem węzyki przy czujniku doładowania ;/ Swoją drogą, to do czego służy zawór antyoparowy w samochodzie?

Podobne wątki

  1. JTD ciśnienie doładowania
    Utworzone przez Kali_33 w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 11-03-2018, 12:34
  2. ciśnienie doładowania CF2 105km
    Utworzone przez demonobiker w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-05-2013, 16:01
  3. Ciśnienie doładowania
    Utworzone przez krzysieking w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-05-2011, 17:56
  4. Ciśnienie doładowania w 1,9 JTD 8v cf2
    Utworzone przez jajcek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-04-2011, 11:49
  5. [156] ciśnienie doładowania
    Utworzone przez piotrek164 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-01-2008, 18:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory