Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Silnik szarpie 2,5 V6 :(

  1. #1
    bilard
    Gość

    Domyślnie Silnik szarpie 2,5 V6 :(

    Po wymianie przeplywomierza ,co prawda zamiennika przestał zamulac powyżej 5000 obr. Zadowlony z życia oddałam slicznotke do lakierni. Po pomalowaniu całego auta ,wsiadam ,wyjeżdżam z komory i kieruje sie w stronę domu .Przejechalem jakieś 4 km a tu nagle niunia zaczyna nie przepalac na wszystkie cylindry. Po jakiś 10km sytuacja sie poprawia i pali na wszystkie . Następnego dnia z rana na zimnym jest ok .po paru kilometrach znowu to samo.. Może miał ktoś z Was taki przypadek? Silnik był z tego co wiem przemywany delikatnie z węża ,może to ma z tym jakiś związek ? Temperatura w komorze podczas wygrzewania lakieru chyba raczej nie powinna zaszkodzić ?

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Mycie z węża silnika benzynowego to nie jest dobry pomysł. I to raczej to mogło zaszkodzić. A komora ? pod maską panują znacznie wyższe temp wiec komora raczej nie
    Nie grzebałem nigy pod maską V6 i nie wiem jak tam idą kable od świec itd ale trzeba spr cały układ zapłonowy

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Akurat kabli tam nie ma, ale cewki na przedniej głowicy mogli nieco podlać. Ściągnij dekielek z napisem ar i zobacz. Poza tym tam jest pare wtyczek na wierzchu... Ja również nie popieram mycia wodą. Są zmywacze różne, szybkoschnące.

  4. #4
    bilard
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kelpin Zobacz post
    Akurat kabli tam nie ma, ale cewki na przedniej głowicy mogli nieco podlać. Ściągnij dekielek z napisem ar i zobacz. Poza tym tam jest pare wtyczek na wierzchu... Ja również nie popieram mycia wodą. Są zmywacze różne, szybkoschnące.
    Zaraz biorę sie za rozkrecanie,zobaczymy

  5. #5
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Pokrywy głowic nie są szczelne. Wilgoć mogła dostać się w gniazda świec pod cewkami również na tylnej głowicy. Trzeba ściągać kolektor ssący.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    Cytat Napisał feecle Zobacz post
    Pokrywy głowic nie są szczelne. Wilgoć mogła dostać się w gniazda świec pod cewkami również na tylnej głowicy. Trzeba ściągać kolektor ssący.
    rozbierz każdą wtyczkę użyj do tego środków które wypierają wodę i do póki tego nie zrobisz nie odpalaj a najlepiej odłącz aku. Osobiście dokonałem kiedyś tej zbrodni jaką jest mycie silnika no i było wesoło: przepływka alternator oraz komputer szlag trafił w plecy jakieś 2500zł w 206 s16.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    demontaż pokrywy na przedniej głowicy, demontaż kolektora, demontaż wszystkich cewek i świec, i sprawdzenie połączeń kablowych do cewek,

    Coś z wyżej wymienionych elementów musiało zostać zalane, acha ważna uwaga znalezienie np. jednej zalanej cewki nie powinno zakończyć demontażu, V6 pracuje kiepsko jak więcej niż jeden cylinder nie dopala,

    ---------- Post added at 20:02 ---------- Previous post was at 20:01 ----------

    acha sprawdź jeszcze przepływomierz
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  8. #8
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Przeważnie zalewa przednie cewki
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  9. #9
    bilard
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kubicze Zobacz post
    demontaż pokrywy na przedniej głowicy, demontaż kolektora, demontaż wszystkich cewek i świec, i sprawdzenie połączeń kablowych do cewek,

    Coś z wyżej wymienionych elementów musiało zostać zalane, acha ważna uwaga znalezienie np. jednej zalanej cewki nie powinno zakończyć demontażu, V6 pracuje kiepsko jak więcej niż jeden cylinder nie dopala,

    ---------- Post added at 20:02 ---------- Previous post was at 20:01 ----------

    acha sprawdź jeszcze przepływomierz
    Niestety pod pokrywa z nap. A.R. wszystko w porządku,musieliśmy zdemontowac kolektor i co sie okazało świeca wraz z cewką od prawej strony zalana wodą,świece szlak trafił. Mechanik który ostatnio wymieniał rozrząd i sie nie popisal wstawil świece ngk natomiast przed wymianą były championy .Jak już mam wszystko na wierzchu to może kupię i zaloze właśnie tej firmy co były wcześniej . Jakie Wy polecacie świece?

  10. #10
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    To raczej polewane leciutko nie było.
    A świece kup ngk platynowe i na 100000 km będzie spokój.Na wszelki wypadek tą zalaną cewke załóż na przednią V bo jak ją uwaliło będzie prościej wymienić.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

Podobne wątki

  1. [159] 3.2 Q4 silnik szarpie przy przyspieszaniu z niskich obrotow
    Utworzone przez Biaggi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 30-09-2016, 05:55
  2. Silnik szarpie na biegu jałowym 156 1.8 ts
    Utworzone przez Cater3 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-05-2013, 10:23
  3. Silnik gaśnie i szarpie AR 156 2.0TS
    Utworzone przez Rafaello1325 w dziale 156
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 08-01-2012, 19:31
  4. [GTV] Silnik delikatnie szarpie przy pełnym bucie 2,0 V6 Turbo
    Utworzone przez KKrzysztof w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 02-09-2011, 14:03
  5. [156] silnik szarpie na 4 i 5 biegu ( obroty 2100 rpm)
    Utworzone przez gord w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-06-2008, 21:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory