Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: 156 panewki + rozrząd 1,6 ts

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Wałbrzych, Poland
    Auto
    156 1,6 TS + LPG BRC i 166 2,4 JTD
    Postów
    8

    Domyślnie 156 panewki + rozrząd 1,6 ts

    Witam,przy przekładaniu silnika z jednej alfy do drugiej postanowiłem przy okazji uszczelnić miskę i sprawdzić panewki.Po odkręceniu okazało się ze panewki na czopach korbowych są już lekko zużyte,wał nie jest jeszcze uszkodzony.teraz pytanie czy mogę założyć tylko nowe panewki z aso i będzie ok czy wał musi iść do szlifu. Bo ze szlifem jest problem nikt w Wałbrzychu nie chce się tego podjąć. Jeśli chodzi o rozrząd to prosił bym o podanie całej procedury wymiany i momentów dokręcania.z góry dziękuje za pomoc

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Trzeba by zmierzyc wal na czopach, jesli trzyma nominal w granicach tolerancji to mozna zalozyc z odpowiedniej grupy selekcyjnej.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Wałbrzych, Poland
    Auto
    156 1,6 TS + LPG BRC i 166 2,4 JTD
    Postów
    8

    Domyślnie

    Ok ale jaki jest nominał ? W aso niewiedzą

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Wszystko zależy od stanu wału... U mnie kompozyt panewek był lekko "zmęczony" ale czopy wału nie tknięte więc wymieniłem komplet panewek nominalnych Glyco. Ile to złożenie wytrzyma pokaże czas i przebieg silnika. Co do rozrządu, to w dziale "Zrób to sam" kolega Piotrix wrzucił dobry materiał.

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Opel Vectra B, Alfa Romeo 156, 1,6 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    Cytat Napisał Janeczek69 Zobacz post
    Witam,przy przekładaniu silnika z jednej alfy do drugiej postanowiłem przy okazji uszczelnić miskę i sprawdzić panewki.Po odkręceniu okazało się ze panewki na czopach korbowych są już lekko zużyte,wał nie jest jeszcze uszkodzony.teraz pytanie czy mogę założyć tylko nowe panewki z aso i będzie ok czy wał musi iść do szlifu. Bo ze szlifem jest problem nikt w Wałbrzychu nie chce się tego podjąć. Jeśli chodzi o rozrząd to prosił bym o podanie całej procedury wymiany i momentów dokręcania.z góry dziękuje za pomoc
    W Wałbrzychu nikt tego nie zrobi ale w Jedlinie śmiało zrobią szlif wału - co do nowych panewek to tak jak piszą przedmówcy, jak wał jest ok, nie ma rys i wgłębień to zakładaj nowe panewki. Tak czy inaczej będziesz musiał zmierzyć wał bo nie wiesz czy wcześniej nie miał robionego szlifu i nie wiesz jakie masz kupić panewki

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Pomiar trzeba zrobic,moze byc jakas owalizacja a jesli nie to nowe panewki dostepne sa bez problemu.Skladasz i jezdzisz

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Panowie - zejdzcie na ziemię ...
    Jeśli czopy mają jakąś minimalną owalizację to co ? szlif ? rozbieranie silnika ?
    Oczywiscie zgodnie ze sztuką wszystko powinno być zrobione tak jak piszecie ale musi być w tym jakiś rozsądek ekonomiczny.

    Kolego Janeczek - na panewkach masz oznaczenie cyfrowe określające rozmiar. Po prostu kup takie same byle sensownej firmy (Glyco, AE) załóż i się nie przejmuj. Generalnie dla silnika zdecydowanie bardziej niebezpiecznie jest ciasne spasowanie wału niż spasowanie luźnie.
    Wymień olej - oszczędzaj silnik przez przez 3000 km , znów wymień olej. Przy okazji niech mechanik podepnie manometr pod magistralę olejową i sprawdzi ciśnienie na rozgrzanym oleju - to jest sprawa kluczowa dla silnika.

    Tak BTW - bardzo dobrze, ze zajrzałeś do panewek - gratuluje rozsądku.
    Ostatnio edytowane przez DamianS ; 18-05-2012 o 10:26

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Dokładnie jak kolega damian pisze -nic dodac,nic ujac

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Opel Vectra B, Alfa Romeo 156, 1,6 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    Cytat Napisał DamianS Zobacz post
    Panowie - zejdzcie na ziemię ...
    Jeśli czopy mają jakąś minimalną owalizację to co ? szlif ? rozbieranie silnika ?
    Oczywiscie zgodnie ze sztuką wszystko powinno być zrobione tak jak piszecie ale musi być w tym jakiś rozsądek ekonomiczny.

    Kolego Janeczek - na panewkach masz oznaczenie cyfrowe określające rozmiar. Po prostu kup takie same byle sensownej firmy (Glyco, AE) załóż i się nie przejmuj. Generalnie dla silnika zdecydowanie bardziej niebezpiecznie jest ciasne spasowanie wału niż spasowanie luźnie.
    Wymień olej - oszczędzaj silnik przez przez 3000 km , znów wymień olej. Przy okazji niech mechanik podepnie manometr pod magistralę olejową i sprawdzi ciśnienie na rozgrzanym oleju - to jest sprawa kluczowa dla silnika.

    Tak BTW - bardzo dobrze, ze zajrzałeś do panewek - gratuluje rozsądku.
    Jak sprawdzisz tą minimalną owalizację bez wyciągnięcia wału i wstawienia go w przyrządy?? Suwmiarką tego nie zrobisz To jest właśnie to o czym piszę, jak nie ma wyraźnych rys itp to nowe panewki i będzie śmigało Co do samych panewek i numerów - ostatnio też przez to przechodziłem, na oryginale są numery, na zamiennikach nie zawsze. Ja właśnie dobrałem panewki po numerach oryginału, program IC ładnie sobie z tym poradził i ładnie znalzł mi zamienniki

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar DamianS
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Lancia Thesis Centenario, Lancia Phedra Platino
    Postów
    705

    Domyślnie

    Oczywiscie , ze nie zrobisz ale by to zrobić konieczne jest wyjecie wału a więc w praktyce całkowite rozebranie silnika - to generuje koszty.
    Na zdrowy rozsądek taka operacja nie ma sensu ekonomicznego biorąc pod uwagę optencjalną wartość auta.

    Jeśli panewki są oryginalne jest na nich wybity nr Fiata po którym można określić rozmiar panewki.
    Na zamiennikach zazwyczaj są wybite oznaczenia STD, 0.10 , 0.20 itd ( standard , pierwszy szlif , drugi itd).
    Jeśli panewka była wykonana metodą rękodzieła i nie ma oznaczeń - takie sytuacje też się zdarzają trzeba niestety pomierzyć. Da się to zrobić odpowiednim przyrządem bez wyciągania wału.

Podobne wątki

  1. [145] panewki
    Utworzone przez Valhard w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-06-2015, 07:32
  2. Panewki 1.6 TS
    Utworzone przez wilu934 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 14-02-2015, 19:15
  3. Panewki AR 156 SW 1.8 T.S.
    Utworzone przez Voyager_1988 w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 18-04-2012, 01:50
  4. Panewki
    Utworzone przez ali w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-10-2010, 00:27
  5. Panewki
    Utworzone przez Konrado w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 14-07-2008, 19:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory