Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Przekaźnik wariatora

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Chełmno
    Auto
    AR 155 2.0 TS 16v 97'; AR 159 1.9 JTD 150KM
    Postów
    166

    Domyślnie Przekaźnik wariatora

    Witam,
    proszę o podpowiedź który z przekaźników odpowiedzialny jest za pracę wariatora?

    Dziś sprawdzałem na rozgrzanym silniku elektrozawór i z wrażenia oniemiałem. Otóż po podaniu 12V na selenoid odezwał się wariator standardowym odgłosem diesla. Normalnie w ogóle go nie słychać (na jałowym napięcie mierzone 0V) ale też nie ma wielkiej różnicy w pracy silnika z podłączonym i odłączonym elektrozaworem. Wkręcenie ponad 4000obr/min również nie daje prądu na selenoid.
    Podejrzewam zatem, że po pierwsze mam walnięty przekaźnik albo inne cudo, że w ogóle nie mam sterowania wariatorem. Po drugie myślę, że sam wariator jest do wymiany i to od ręki bo jak uruchomię sterowanie to będzie klekot.

    Jak zatem znaleźć ten przekaźnik? Chodzi o AR155 2.0TS 16V. Dzięki.

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Chełmno
    Auto
    AR 155 2.0 TS 16v 97'; AR 159 1.9 JTD 150KM
    Postów
    166

    Domyślnie

    Panowie naprawdę nikt nie wie gdzie jest przekaźnik elektrozaworu? Bardzo potrzebuję podpowiedzi bo muszę to uruchomić u elektryka zanim się zabiorę za wymianę wariatora.

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar pawel9116
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    WOT
    Auto
    Lancia Lybra 1.9 jtd 110 hp 2001 r.
    Postów
    207

    Domyślnie

    Nie pomogę ale z chęcią też bym się dowiedział. Podnoszę temat

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Chełmno
    Auto
    AR 155 2.0 TS 16v 97'; AR 159 1.9 JTD 150KM
    Postów
    166

    Domyślnie

    Ja już wiem. Z tych czterech przy aku od lewej górny (wzdłużnie do osi auta) steruje pompą paliwa, wtryskiwaczami i sondą lambda. Drugi od lewej (dolny) właśnie steruje elektrozaworem wariatora. Z tej pary, która jest w poprzek osi wzdłużnej auta pierwszy od strony silnika to główny przekaźnik, ten od prawej drugi główny przekaźnik. Oba podają prąd sterowania na pozostałe przekaźniki.
    Dwa dni czytania manuala i znalazłem ale nie było łatwo bo na elektryce słabo się znam. Tak czy inaczej, któryś z nich broił (niekoniecznie ten od wariatora - może nie dostawał sterowania z tych dwóch głównych). Po ich wyjęciu, przeczyszczeniu styków sprawdzenie wariatora wypadło pomyślnie - załącza się.
    Mam nadzieję, że trochę podpowiedziałem. Życzę powodzenia.

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar pawel9116
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    WOT
    Auto
    Lancia Lybra 1.9 jtd 110 hp 2001 r.
    Postów
    207

    Domyślnie

    Ok, dzięki. Jak ją kupiłem 2 lata temu odczuwałem takie kopnięcie od mniej więcej 3-3,5 tys obrotów. Być może się przyzwyczaiłem, ale spróbuję przeczyścić te styki. W każdym bądź razie jeszcze raz dzięki. Trzeba zrobić foto i dokładnie opisać na forum

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    w 8v jest tak może w 16 jest podobnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	HPIM0744.jpg
Wyświetleń:	315
Rozmiar:	116.5 KB
ID:	57227

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Chełmno
    Auto
    AR 155 2.0 TS 16v 97'; AR 159 1.9 JTD 150KM
    Postów
    166

    Domyślnie

    Zrobiłem fotkę dla potomności zatem jak to jest u mnie w 155 2.0 TS 16V '97. Numerki po kolei z tego co ustaliłem w manualu i u elektryka:
    1. Przekaźnik sterujący pompą paliwa, sondą lambda i wtryskiwaczami,
    2. Przekaźnik wariatora (elektrozaworu),
    3. Przekaźnik główny,
    4. Drugi przekaźnik główny (nazywa się secondary main relay)

    Jak pisałem - wszystkie ze sobą współpracują, także zakładam, że jak jeden się wysypie (albo zaśniedzieje na stykach) to i tak logika sterowania się wykłada. U mnie tak było.

    Co do kopnięcia to u mnie nie było a teraz jest (nie pracował mi wariator) z tym, że najbardziej to czuć na 3 i 4 biegu. Jedynka i dwójka to szybka katapulta więc niewiele można zdążyć wyczuć. Czuć gdzieś koło 4 tyś obr/min ale to nie jest nagłe walnięcie tylko płynny przyrost momentu a przede wszystkim silnik mi płynniej i łatwiej wkręca się na obroty i nie szarpie na dole obrotów. O ile dobrze czytałem (może źle rozumiem) to wariator ma za zadanie właśnie płynnie rozwijać moment i krzywa momentu szybciej się wypłaszcza niż w zwykłych benzynach. Od ok. 2 tyś obr/min powinno być zatem ponad 80% momentu już dostępne i to czuć. I to jest właśnie ta frajda, która wprawia panów z passatów TDI w osłupienie jak ich wyprzedzam.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	przekaźniki Alfa 155 2.0 TS 16V.jpg
Wyświetleń:	119
Rozmiar:	170.6 KB
ID:	57331

Podobne wątki

  1. naprawa wariatora
    Utworzone przez grzegorz113 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-03-2015, 12:04
  2. [155] Elektrozawór wariatora
    Utworzone przez kasztelan w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 05-02-2015, 18:07
  3. Oszczedzanie Wariatora
    Utworzone przez polkop w dziale 147
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 25-06-2013, 17:29
  4. Przekaźnik wariatora
    Utworzone przez ziomek_z w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-10-2012, 10:15
  5. [146] Po wymianie wariatora ..... :(
    Utworzone przez czekal86 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-08-2009, 21:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory