Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: [156] szarpie często przy wolnej jezdzie

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie [156] szarpie często przy wolnej jezdzie

    witam wszystkich!diagnozowano mi kilka dni temu moją alfinkę,gyż nie chodzi tak jak powinna (szarpie często przy wolnej jezdzie,obroty nieraz falują,raz wyrywa jak z procy albo muli się i po chwili przyspiesza).podłączony został konkretny sprzęt i wyczytano dwa błędy.oto one:
    CODE001:
    P0130 Oxygen sensor 1 Intrmitt
    , bank 1 - ent
    circuit malfunction

    CODE002:
    P0170 regulation of Intermitt
    the lambda ent
    sensor is
    outside of the
    tolerance

    przepisałem to dokładnie z wydruku który otrzymałem.dodam że badanie to nie było robione w kraju.kiedy zadzwoniłem do serwisu alfy powiedziano mi że sonda lambda jest do wymiany.w zasadzie tyle zrozumiałem (problemy językowe hi,hi)ale wydaje mi się że może być też coś jeszcze.
    koledzy!!!jeśli ktoś z was wie co te błędy oznaczają bardzo proszę o jakąś poradę,sugestję i co dokładnie trzeba wymienić...
    pozdrawiam!!! DD

    tak to doładnie było napisane:
    CODE001:
    P0130 oxygen sensor 1
    , bank 1
    circuit
    malfunction
    CODE002:
    P0170 regulation of
    the lambda
    sensor is
    outside of the
    tolerance


    moja druga ulubienica...

  2. #2
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Kod nr 2 mowi ze regulacja czujnika lambdy jest poza tolerancja wiec wychodzi ze do wymiany natomiast kod nr1 mowi cos o czujniku tlenu.Wydaje mi sie ze ma to powiazanie z przeplywomierzem ale to sa tylko moje przypuszczenia.

  3. #3
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,538

    Domyślnie

    sonda nr jeden do wymiany oba te kody dotycza sondy lambda.zanim wymienisz sprawdz okablowanie bo moze masz uszkodzone.aha lukasz ci napisal o przeplywce i niestety sie myli. sonada lambda to inaczej czujnik poziomu tlenu w spalinach.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  4. #4
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Chcesz sprawdzić czy to sonda - odepnij ją i pojeździj bez niej jeżeli będzie lepiej to na 100% to. Odpięcie sądy nie spowoduje nawet zapalenia się kontrolki wtrysku - co prwada zapisze błąd w ECU ale jak podepniesz sondę to zostanie on zignorowany i po jakimś czasie wykasowany samoistnie.

  5. #5
    Fred
    Gość

    Domyślnie

    Bzdury Waść piszecie piotriixie, :mrgreen:
    Kody błędu sondy lambda mogą (ALE NIE MUSZĄ) wynikac z uszkodzonego przeplywomierza ktory podaje zlą mase powietrza przez co ECU ustawia błędną ilosc dawki paliwa a lamba odbiera to jako złą mieszanke.

    andro34, odepnij najpierw przeplywke i zobacz jak auto jedzie. A sonda nawet jak bedize padnięta to i tak ECU ją zemuluje czego z MAFem zrobic nie moze.

    Chociaz okazac sie moze ze jesli zbyt dlugo MAF byl uszkodzony to i tak nie spalone paliwo
    zamuliło sonde Podjedz z nią do byle warsztatu i Ci sprawdzą ją voltomierzem

    fred

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    Tak jak Fred mówi podjedz do jakiegoś warsztatu niech ci sprawdza sonde lambda czy nie jest uszkodzona,albo sam podepnij się(czarny przewód sygnałowy)miernikiem pod sonde .Napiecie na niej powinno się szybko zmieniac .Jezeli jest stałe to sonda do wymiany-wtedy na mierniku bedziesz miał cos koło 0.55mv-takie nastawy przyjmuje ecu podczas uszkodzonej sondy.Miałem taki ład jak ty to wtedy była uszkodzona sonda lambda,a ten drugi bład to był u mnie przepływomierz.Po wymianie wszystko wróciło do normy.Tylko nie kupuj zamienników bo z problemem sie wtedy nie uporasz.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    witam kolegów!!!i od razu dziękuję za konkretne odpowiedzi. DD
    mierzyłem jakiś czas temu sondę,miała około 0,80v i to napięcie się wachało.czasem przekroczyło 1v.zrobię tak jak radzicie,odłączę sondę i pojeżdżę.jutro w pracy postaram się jeszcze raz ją zmierzyć.
    już myślę nad kupnem nowej,raczej oryginał.tylko że trochę kosztuje.
    ale alfina musi chodzić jak zegarek,dlatego nie spocznę dopuki tak nie będzie.
    będę informował o postępach w usówaniu usterek.
    pozdrawiam!! i życzę jeszcze więcej radości z jazdy...
    alfą oczywiście!


    moja druga ulubienica...

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    piszesz ze napiecie sie waha.Mozesz opisac dokładniej to wahanie bo z tego co piszesz waha sie od 0.8 do 1v.Sprawna sonda powinna miec napiecie od 0 do 0.9v.
    Jeżeli masz napiecie takie jak piszesz to tez wiecej ci bedzie palił, bo jezeli jest ponad 0.5v (u ciebie znaczaco wiecej)to silnik pracuje na bogatej mieszance

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    dokładnie już nie pamiętam bo mierzyłem ją w zimę,ale to co piszesz Rafał by się potwierdzało bo trochę dużo mi pali gazu.co do benzyny to nie wiem.
    z tego co tu czytałem na forum powinna palić 1l-1,5l mniej.
    jutro w pracy,pożyczę od kolegi miernik i to sprawdzę.
    p.s.7567758 to moje gg jeśli masz chęć możemy poklikać.
    pozdrawiam!!! :mrgreen:


    moja druga ulubienica...

  10. #10
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,538

    Domyślnie

    widze ze fred ma problemy czytania ze zrozumieniem.user napisal jakie kody bledow ma .a te dotycza tylko sondy takze moja wypowiedz dotyczy opisu samych bledow a nie stawianie diagnozy.LukaszA zasugerowal. ze jeden z opisow dotyczy przeplywki a to akurat jest opis sondy.takze panie fredku troche ostroznie z tymi zarzutami o pisaniu bzdur. zreszta kto na zdrowy rozum wymienia czesci bez porzadnego obejrzenia silnika przez fachowca.same bledy to jest tylko pomoc przy usuwaniu usterki a reszta zalezy od rozumu fachwca
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-11-2011, 11:09
  2. [GTV] Szarpie na każdym biegu gdy podczas wolnej jazdy na sprzęgle dodam gazu
    Utworzone przez jakubGTV w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-05-2010, 11:08
  3. [156] niska temp przy szybkiej jezdzie -termostat?
    Utworzone przez bmw535i89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-10-2008, 12:05
  4. [145] dziwne odgłosy przy wolnej jeździe.
    Utworzone przez destroj w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-05-2008, 18:17
  5. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-03-2006, 21:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory