Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: [156] Praca silnika na wolnych obrotach

  1. #1
    Bucz2
    Gość

    Domyślnie [156] Praca silnika na wolnych obrotach

    Nie wiem od czego zacząć szukanie usterki. Objawy takie odpalam auto i na wolnych obrotach, bez dotykania gazu silnik dziwnie chodzi ( z wydechu słuchac takiw pyrknie czy jak to nazwać ). Patrze na obroty, są stabilne wskazówka ma tam około 900 obr na min naciskne delikatnie gaz i jak wskazówka obrotomierza opada to spada to obr tak około 600 ( tam jest takie pole namalowane ) i zaraz sie podnosi na te włąsciwe. Jak jade jest taka luka w mocy około 2000 obr jakby go przydławiało dalej zapie...... jak dziki nic mu nie jest nie dławi sie, jak normalne auto. Zatrzymuje sie wskazówka wpada na te pole niżej zaraz obr podnosi do włąściwych i taka i ok. Ale jak znów stoi to ponownie takie pyrkanie z wydechu (dziwna praca silnika).

    Jak go podpiołem do kompa facet stwierdził sonde, ze kable do "grzania" jest naderwany ale zlutował i mówi ze ok, ale objawy dalej są. Podpinam mój problem pod przepływki, sondy lambda i silniki krokowe, ale już sam nie wiem co. NIe chciałbnym wymieniać po kolei całego osprzętu silnika. Pomóżce

  2. #2
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Nikt Ci tu nie pomoże. Bo przyczyn może być wiele. Ja np. stawiam na świece lub przewody, ktoś inny na przepływomierz a jeszcze inny na krokowiec. Sondę bym wykluczył. Chociaż to jeden z ważniejszych czujników w aucie. Nawet jak ją odepniesz to raczej normalnie będzie chodził. Możesz sprawdzić. Ponadto kabli nie lutuje się. Są stalowe i cyna ich się nie trzyma.

  3. #3
    Bucz2
    Gość

    Domyślnie

    Ale jakby świece były padnięte i przewody to byłyby problemy z odpalaniem, ewentualnie przy wciskaniu pedełu gazu jakieś rwania w różnych zakresach obrotów. Tu jest tylko kwestia takiego zachowania na wolnych obrotach ( takie pyraknie z wydechu ) i ten spadek i szybkie podciaganie obrotów

  4. #4
    grzegorzf
    Gość

    Domyślnie

    Ja też osobiście zaczął bym od wymiany świec i przewodów wysokiego napięcia.

    Pozdrawiam

  5. #5
    Bucz2
    Gość

    Domyślnie

    Już teraz całkiem uklękłem. Świece, przewody, silnik krokowy,przepływka,sonda lambada. Hehehehe A możecie mi wytłumaczyć jaki to mogłoby mieć wpływ. Iskra słaba. A może to poprostu katalizator taki daje efekt wydechu

  6. #6
    destikero
    Gość

    Domyślnie

    Najlepiej wymień wszystko ;-)

    Tu na forum regułą stało się zwalanie winy za wszelkie niedomagania silnika na nieśmiertelny przepływomierz, tudzież na sondę lambda... Czy to ma sens, czy też nie - zawsze polecą Ci wymianę przepływki, albo sondy, albo wariatora, albo - bo co to szkodzi - wymianę oleju... Na Motula oczywiście, bo on zwalcza wszelkie zło.. W ostateczności wyrzuć gaz... A jeśli go nie masz, to czym prędzej załóż... I wyrzuć. Bo gaz to zło. Diesel to zło. PB 95 to zło. Świat jest zły... Zmień też termostat. Po co? Bo fajnie mieć nowy termostat. Taki lans.... Nowy termostat nie jest zły. To taki element luksusu w systemie chłodzenia. Otwiera się i zamyka kiedy trzeba... :-)

    A tak na poważnie, to moim zdaniem sprawdź cewki przy przewodach wysokiego napięcia. Takie "pyrkanie" z wydechu to - podobno - efekt tzw. "wypadających zapłonów". Winowajcą tego są - z tego co przeczytałem - właśnie cewki, świece i zużyte kable WW.

    I zmień olej I wariator

  7. #7
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,538

    Domyślnie

    hi hi na pyrkanie z wydechu tyle czesci do wymiany.mysle ,ze to wina opon albo chlapaki masz zalozone .a tak powaznie, to moze juz wydech jest leciwy i tyle, ta ,,usterka,, jest mocno dokuczliwa? i w sumie swiece lub kable wn moga dawac podobny efekt /choc nie musza/ tylko,ze wypadajace zaplony zostawiaja slad w pamieci ecu .sprawdzales juz go? .ps kable od sondy da sie lutowac sa pokryte takim metalem ,ktory da sie lutowac.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  8. #8
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    To są właśnie uroki T.S niby wszystko Ok a silnik chodzi kulawo . Najlepiej zmień mechanika

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Ja tez bym tu obstawial swiece lub cewki

    U mnie bylo podobnie gdy 3 gniazda swiec byly zalane olejem przez fafowca ktory robil wymiane
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Bielik
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Siedlce
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD
    Postów
    54

    Domyślnie

    Piszecie świece do wymiany, ale co: padły zupełnie czy są na wymarciu?

    Co prawda ja mam JTD, a nie TS'a i być może inaczej zachowuje się silnik, ale jestem świeżo po wymianie świec [wczoraj]. Jedną miałem przepaloną, a dwie na wymarciu i tak jak kolega opisuje to samochód nie zachowywał się.

    Tylko mnie nie zjedźcie za porównanie tych dwóch silników. :mrgreen:
    "Przyczajony coupe, ukryty sedan - Alfa Romeo 156 1,9 JTD"

Podobne wątki

  1. 2.5 v6 nierówna praca na wolnych obrotach
    Utworzone przez bussoholik w dziale 166
    Odpowiedzi: 172
    Ostatni post / autor: 14-12-2015, 16:26
  2. Nierówna praca silnika na wolnych obrotach.
    Utworzone przez Radu w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-03-2012, 22:06
  3. Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 06-11-2011, 11:13
  4. [1.6 TS 120 KM] Dziwna praca na wolnych obrotach
    Utworzone przez TKfoto w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-09-2011, 09:57
  5. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-04-2011, 19:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory