Witam klubowiczów.
W kochanym autku z silnikiem 1,9 JTD pojawił się następujący problem.
W czasie przyspieszania z wciśniętym do oporu pedałem gazu,przy 3 tys obrotów zapala się kontrolka wtrysku i samochód gaśnie.
Przez chwilę później nie można go odpalić.
Gdy przyspieszamy z gazem wciśniętym do połowy lub chociaż na moment odpuścimy wciśnięcie do oporu problem nie występuje i auto przekracza magiczne 3 tysiące.
Diagnostyka wykonana skanerem magneti marelli wykazała błąd "sterowanie ciśnienia oleju napędowego (HIS)".Niestety mechanik nie potrafił zinterpretować tego błędu.
Drugim skutkiem usterki jest konieczność dwukrotnie dłuższego niż zazwyczaj kręcenia auta przy odpaleniu,bez względu na to czy silnik jest zimny czy gorący.
iNiestety ani szukajka for związanych z motoryzacją,ani google nie przyniosły oczekiwanych rozwiązań,proszę więc o wyrażenie opinii na w/w temat,każda uwaga mile widziana![]()