Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Marchewka i brak reakcji na pedał gazu, tylko gdy siedzi pasażer.

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Mankovich
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa 166 2.5 V6 24V
    Postów
    275

    Domyślnie Marchewka i brak reakcji na pedał gazu, tylko gdy siedzi pasażer.

    Witam.

    Zaczynam temat, bo jestem bliski odnalezienia usterki, która męczy moje auto od dnia zakupu. Otóż czasem wywali marchewkę, pedał gazu reaguje jak w maluchu, auto jest wolne i ledwo jedzie. W między czasie ustaliłem, że to wina kostki - zlutowana, było ok tydzień. Potem problem pojawiał i pojawia się do dzisiaj tylko wtedy, gdy albo bardzo mocno zahamuję, albo z prawej siedzi ktokolwiek (głównie moja ślubna). Mogę zapalić auto, wyjechać z garażu, ledwo wsiądzie i już sru marchewka jak malowana. Zgaszę auto, zapalę, chwila okej, minuta i znowu jebudu. Doszedłem do wniosku, że pora wyjąć potencjometr gazu, gdy go chciałem wyjąć, okazało się, że już ktoś kiedyś próbował, bo potencjometr latał góra dół, śrubki były poluzowane - przykręciłem, pojeździłem sam, ale ostro, mocne hamowania itp., nic się nie działo. Tego samego dnia załadowałem do auta żonę, 500 metrów i znowu to samo. Dzisiaj doszedłem do wniosku, że musi naciskać coś, co jest za ścianą przednią, przed jej nogami, nie wiedziałem jeszcze co tam jest, odkręciłem, zobaczyłem chyba komputer, stertę kabli, poruszałem, wsiedliśmy - przejechaliśmy 20 km bez zakręconej osłony, z kablami na wierzchu i nie wywaliło marchewki. Ktoś miał przypadek? Czy tam może wchodzą kable do komory silnika? Bo może kable od przepustnicy mam tam gdzieś przetarte, ale nie mogę ich zlokalizować, bo jest tam 100 kilometrów przewodów.

    Pomocy

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Pod tą osłoną w wersjach przed październikiem 2000 (może mylę datę) jest komputer. W sumie niemal każdy przewód do niego prowadzący może być uszkodzony, ale ja bym zaczął od poprawienia wszystkich wtyczek. Nie masz tam wilgoci? Cieknąca nagrzewnica potrafi narobić problemów.
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar bikermarek
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Kampinos
    Auto
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995
    Postów
    716

    Domyślnie

    Może Alfa nie lubi Twojej żony?
    Pozdrawiam
    bikermarek

    Alfa Romeo 155 1,8 Twin Spark 16V 1997: 13.05.2007 - 02.07.2011
    Fiat Seicento 1,1 SPI 1999: 24.02.2012 - 09.03.2013
    Alfa Romeo 155 2,0 Twin Spark 16V 1995: 31.07.2011 - ?
    sigpic154_7.gif

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Woź z tyłu

    Swoją drogą konstruktor, który umieścił ECU pod stopami pasażera, gdzie spływa wilgoć zasługuje na nagrodę.
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Cytat Napisał premek Zobacz post
    Swoją drogą konstruktor, który umieścił ECU pod stopami pasażera, gdzie spływa wilgoć zasługuje na nagrodę.
    Nie tylko w alfach tak jest, ale również w hondach i kilku innych autach. A wierz mi, że wolę tam, niż tak jak w renault lagunie zaraz za prawym przednim światłem (delikatne puknięcie z cofnięciem się światła i robi się problem), czy jak w kochanym kropku (fiat punto II) na przepustnicy, gdzie od temperatury i wstrząsów rozpadają się połączenia w ECU.
    A swoją drogą w tym miejscu nie powinieneś mieć wilgoci, bo i skąd.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar robertrg
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Jest Alfa Romeo 166, 2.5 V6, 99 r., 192 KM, Renault Laguna, 2.0 16 V, 140 KM, 2008 r.
    Postów
    45

    Domyślnie

    Mialem to samo..Najpierw problem z kostką, później znow wywalalo marchewkę. Wymieniony przepływomierz, jakis czas spokoj i za jakis czas znowu brak mocy...ktos pisał właśnie, żeby sprawdzić te kable. Trudno sprawdzic wszystko, ale wszystkie kostki, zlącza posprawdzałem, podociskalem i odpukac ponad rok chyba jest spokoj..

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    Nie tylko w alfach tak jest, ale również w hondach i kilku innych autach. A wierz mi, że wolę tam, niż tak jak w renault lagunie zaraz za prawym przednim światłem (delikatne puknięcie z cofnięciem się światła i robi się problem), czy jak w kochanym kropku (fiat punto II) na przepustnicy, gdzie od temperatury i wstrząsów rozpadają się połączenia w ECU.
    A swoją drogą w tym miejscu nie powinieneś mieć wilgoci, bo i skąd.
    Z cieknącej nagrzewnicy np. Ale fakt, że tego chyba nie przewidzieli, choć kto wie
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Mankovich... a weź kogos innego niż żona ale koniecznie płci przeciwnej nie to że mam cos do twojej żony ... wybacz ale poczucie humoru nie chce mnie puscic
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBA Zobacz post
    Mankovich... a weź kogos innego niż żona ale koniecznie płci przeciwnej nie to że mam cos do twojej żony ... wybacz ale poczucie humoru nie chce mnie puscic
    Otóż to, pierwsze co pomyślałem to że trzeba wziąć kogoś ze 166 w podobnej konfiguracji i zamienić się żonami, wtedy wyjdzie czy to problem z alfą czy z żoną . Jakby co służę pomocą .

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Mankovich
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Alfa 166 2.5 V6 24V
    Postów
    275

    Domyślnie

    Cytat Napisał premek Zobacz post
    Pod tą osłoną w wersjach przed październikiem 2000 (może mylę datę) jest komputer. W sumie niemal każdy przewód do niego prowadzący może być uszkodzony, ale ja bym zaczął od poprawienia wszystkich wtyczek. Nie masz tam wilgoci? Cieknąca nagrzewnica potrafi narobić problemów.
    Nie mam tam wilgoci, suchutko, na razie jeżdżę ze zdjętą obudową i wszystko jest cacy. Dzisiaj założę i zobaczę, czy znowu wywali. Poruszałem na razie kablami. Drugi krok, to będę styki czyścił. Tam jest tyle kabli, że głowa boli.


    Cytat Napisał bikermarek Zobacz post
    Może Alfa nie lubi Twojej żony?
    Raczej nie o to chodzi, chociaż ona sama mówi, ze to chyba to ale szczerze, to kto by nie wsiadł, efekt ten sam. Koleżanki jak wsiadają jest to samo i mi wtedy wstyd, że mi potwora wyprzedzają maluchy


    Cytat Napisał yoozef Zobacz post
    Otóż to, pierwsze co pomyślałem to że trzeba wziąć kogoś ze 166 w podobnej konfiguracji i zamienić się żonami, wtedy wyjdzie czy to problem z alfą czy z żoną . Jakby co służę pomocą
    Nie ma problemu, to kiedy?

Podobne wątki

  1. Chwilowy brak reakcji na pedał gazu - JTD 8V
    Utworzone przez Fucel w dziale 147
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 28-12-2016, 21:55
  2. Brak reakcji na pedał gazu JTD
    Utworzone przez Brylancik w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-02-2015, 14:49
  3. Brak reakcji na pedał gazu V6
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 09-07-2013, 20:24
  4. Brak reakcji na pedał gazu
    Utworzone przez bogusch13 w dziale 166
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 01-10-2011, 12:54
  5. Brak reakcji na pedał gazu JTD
    Utworzone przez PLASTICZ w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-06-2011, 09:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory