Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Zaciski hamulcowe + wydech

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie Zaciski hamulcowe + wydech

    W planach modyfikacji mojej AR 164 3.0 V6 12V jest założenie mocniejszych hamulców. Na początek przednia oś, myślę o 4 tłoczkowych zaciskach i tarczach np 330 mm - od czego by tu zastosować. Jeżeli ktoś ma doświadczenia w tym temacie proszę o podpowiedzi.
    W najbliższym czasie czeka mnie wymiana układu wydechowego. Ponieważ w planach miejsce 3.0 V6 zajmie 2.8 V6 turbo o dużo większej mocy chciałbym mieć wydech w miarę przygotowany. Wszelkie podpowiedzi w tej kwestii również mile widziane.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 & AR 166
    Postów
    465

    Domyślnie

    Tarcze od GTA i Crosswagona pasuje p&p na piastę. Tylko ciężko znaleźć zacisk na 32mm. W 166 jest na tarczę 28mm. Można użyć tarcz od 159. Trochę rzeźby, inny rozstaw śrub i większy otwór centrujący.
    Po co chcesz tak mocno odprężać silnik? Jaki wał chcesz użyć od 155 czy 156 2.5?
    Kolektor pod turbo chcesz robić czy użyć od 164 turbo ewentualnie 166 turbo?
    Wydech z nierdzewki to nie problem. Na racing forum na pewno kogoś znajdziesz.
    Moje Alfy
    AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
    AR 166 3.0 Sportronic
    AR 166 Manual 3.0 => swap r5 q4
    AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
    Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v

    Oraz
    Delta III 1.75 k04
    Espace IV 3.5

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Blok ma być z 3.0 12v, tłoki, wal, głowice z 2.0 v6 turbo. Kolektor wydechowy będę próbował jakiś spasować a jak się nie uda będziemy rzeźbić. Co do samego pomysłu niestety nie jest on mojego autorstwa - temat wykonano w praktyce i stanowi dla mnie inspirację.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał ar4me Zobacz post
    Tarcze od GTA i Crosswagona pasuje p&p na piastę. Tylko ciężko znaleźć zacisk na 32mm. W 166 jest na tarczę 28mm. Można użyć tarcz od 159. Trochę rzeźby, inny rozstaw śrub i większy otwór centrujący.
    .
    Idealne zaciski do tarczy od GTA są w Lancerze EVO (od V do IX, nie jestem pewien X). Są na tarczę 330mm, 32mm grubości. Niedługo takie będę miał w swojej 156.
    Pzdr

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 & AR 166
    Postów
    465

    Domyślnie

    Warto się zastanowić nad wyborem tarczy 330/32mm jest cięższa o prawie 0.5kg od 330/28mm
    Andy nie bardzo rozumiem sens Twojej modyfikacji. Wał i tłoki od 2.0 to będzie 2.0. 2.8 powstaje po połączeniu 3.0 z wałem od 2.5. Nie wiem jaka będzie kompresja, na pewno dosyć niska. W 3.0 12v jest 9.5. Głowica od 2.0 ma mniejsze zawory. Moim zdaniem jak chcesz to jednak lepiej uturbić 3.0 bez modow. Samochód ma jeździć na codzień? Jak nie i wywalasz klimę to pomyśl o Eatonie m90
    Pozdrawiam
    Moje Alfy
    AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
    AR 166 3.0 Sportronic
    AR 166 Manual 3.0 => swap r5 q4
    AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
    Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v

    Oraz
    Delta III 1.75 k04
    Espace IV 3.5

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Nic jeszcze nie jest ani postanowione ani w zasadzie przemyślane. Obecnie jestem w trakcie odbudowy bazy i jeszcze mi trochę z tym zejdzie ale powoli rozpoznaje zagadnienie. Generalnie chcę zrobić jakiś ciekawy projekt - auto nie jest potrzebne do codziennej jazdy. W samochodzie jest silnik ze skrzynią automatyczną. Dodatkowo mam silnik 3.0 12V, 2.5 24V, skrzynie 6 biegów z 156, 164 oraz z rozwalonym dyfrem z GTA. Te graty są do wykorzystania do planowanych modów, resztę się dokupi. Oczywiście wał z 2.5 ma iść. O kompresorze nie myślałem ale jak wspomniałem zarys jest jeszcze bardzo ogólny.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

Podobne wątki

  1. Zaciski hamulcowe tył
    Utworzone przez sebawroc w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 02-04-2013, 18:50
  2. Zaciski hamulcowe
    Utworzone przez odison w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-11-2012, 19:24
  3. zaciski hamulcowe
    Utworzone przez CIAMILL156 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 18-05-2010, 22:05
  4. [166] Zaciski hamulcowe
    Utworzone przez ar4me w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-07-2009, 14:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory