Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Selespeed - jak powinien pracować?

  1. #1
    Strzała
    Gość

    Domyślnie Selespeed - jak powinien pracować?

    Jak powinna pracować taka skrzynia? W porównaniu z klasycznym automatem selespeed w Alfie 147 zmienia biegi dużo wolniej. Dodatkowo gdy znieniam bieg spokojnie (w okolicy 3000 tyś. obrotów) wszystko jest ok, natomiast gdy zmiana następuje na wysokich obrotach występuje szarpnięcie... W trybie City jest identycznie. Gdy dojeżdżam do świateł i mam otwarte okno to słyszę "kliknięcie" podczas redukcji. Komputer nie znalazł błędów skrzyni. Nigdy nie miałem kontaktu z taką przekładnią i zastanawia mnie czy są to zachowania normalne?

  2. #2
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,518

    Domyślnie

    Tak to normalne.Do 60 % pedału gazu skrzynia działa łagodnie i wolniej biegi zmienia.Powyżej jest kopnięcie i tak ma być.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #3
    Strzała
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Tak to normalne.Do 60 % pedału gazu skrzynia działa łagodnie i wolniej biegi zmienia.Powyżej jest kopnięcie i tak ma być.
    A gdybyście mieli porównać szybkość zmiany biegu na wysokich obrotach z klasycznym automatem? Mam wrażenie, że selespeed jest dużo wolniejszy... I co ze słyszalna redukcją, to standard? Pozdrawiam

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar HyenaHF
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Oborniki Śl.
    Auto
    Lancia Dedra
    Postów
    382

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Tak to normalne.Do 60 % pedału gazu skrzynia działa łagodnie i wolniej biegi zmienia.Powyżej jest kopnięcie i tak ma być.
    o żadnym szarpaniu nie może być mowy. prędkość zmiany w trybie szybkim można porównać do średnio zaawansowanego, wprawionego drivera, szybko i płynnie.
    szarpanie oznacza uszkodzenie czujnika/nadajnika prędkości w skrzyni biegów.

    do automatu nie ma jak porównywać, bo ten przerzuca natychmiast, ale samą zmianę wygładza i wydłuża na wieki hydrokinetyka.

  5. #5
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,518

    Domyślnie

    Cytat Napisał HyenaHF Zobacz post
    o żadnym szarpaniu nie może być mowy
    A czy Ty odróżniasz słowo kopnięcie od szarpania?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Strzała Zobacz post
    co ze słyszalna redukcją
    Zależy co przez to rozumiesz?
    Zgrzyta ? Ma jakieś metaliczne odgłosy?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar HyenaHF
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Oborniki Śl.
    Auto
    Lancia Dedra
    Postów
    382

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    A czy Ty odróżniasz słowo kopnięcie od szarpania?
    pytanie brzmi czy założyciel wątku odróżnia

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Zależy co przez to rozumiesz?
    Zgrzyta ? Ma jakieś metaliczne odgłosy?
    a może to tylko międzygaz...

  7. #7
    Strzała
    Gość

    Domyślnie

    Co do redukcji - jest to coś w rodzaju kliknięcia (słyszalne przy otwartym oknie, podczas zatrzymywania auta)...

  8. #8
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,518

    Domyślnie

    Tak ma być
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

Podobne wątki

  1. [146] jak powinien pracować silnik twin spark
    Utworzone przez kubusar146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 23-01-2014, 15:49
  2. Czy elektrozawory mogą pracować w pozycji "do góry nogami"?
    Utworzone przez JacekK w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 07-12-2012, 23:13
  3. Jak prawidłowo powinny pracować wentylatory w 2.5 V6?
    Utworzone przez tryme w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-05-2012, 19:38
  4. Jak powinien odpalać JTD??
    Utworzone przez puchaty1988 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 27-03-2011, 21:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory