Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: 156 2.5 V6 - falowanie wolnych obrotow, czasem nawet zgasnie i spalanie 25l na 100km

  1. #1
    maxiu456
    Gość

    Domyślnie 156 2.5 V6 - falowanie wolnych obrotow, czasem nawet zgasnie i spalanie 25l na 100km

    Witam (odrazu mowie, ze szukalem i nie znalazlem odpowiedzi na moj przypadek), kupiłem sobie w piątek 156-tke z silnikiem 2.5 v6 z 99 roku z sekwencyjnym LPG. Auto w dosc dobrym stanie, czlowiek widac, ze na serio dbał o nią. Przez pierwszy dzien, wszystko super, na nastepny dzien objawy byly takie: po rozgrzaniu, auto czasem pracuje normalnie a czesem zaczyna ostro falowac na obrotach, czasem spadaja nawet blisko 0. Dohamowujac biegiem, lub podczas skretu, czy parkowania potrafi nawet zgasnac. Auto po czyszczeniu i adaptacji przepustnicy, przeplywomierz wymieniony. To samo dzieje sie na benzynie i LPG. Podlczalem sie rowniez alfadiagiem - byly 2 bledy, jeden to od lampki kontrolnej drugim byla sonda lambda. Skasowalem blad i bylo jak by lepiej, ale pozniej znowu to samo, jednak blad nie powrocil. Dopiero 2 dni pozniej znow sie pojawil.
    Wiec do rzeczy - mial ktos taki przypadek? Na pewno to sonda? Jezeli tak, to jaka kupic? Te uniwersalne boscha z allegro daja rade? A moze to cos zupelnie innego?

  2. #2
    Tomulus
    Gość

    Domyślnie

    Przejedz sie ze stała predkoscia np: 90km/h i wtedy zobacz czy wawali błąd.
    Nie kupuj nic uniwersalnego. Kup taką jaka musi byc!
    Zaraz sprawdze jaka powinna byc

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Identyczne objawy dawała u mnie właśnie sonda. Fakt, że w nissanie, ale idea się zgadza. Do tego masz błąd. Co do tego jaką kupić nie poradzę. V6 to trochę dziwne ustrojstwa i czasem rządzą się innymi prawami niż większość "zwykłych" silników
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  4. #4
    Tomulus
    Gość

    Domyślnie

    0 258 006 190 -

    - - - Updated - - -

    tak jest nr. oryginalu boscha. ktory masz rok????
    Falowanie i gasniecie moze byc od sondy

  5. #5
    maxiu456
    Gość

    Domyślnie

    Dzieki Panowie
    Rok 99 - czyli z tego co sie orientowalem to mam 1 sonde
    Mechanik, ktory podobno serwisuje to auto od nowosci (byly pracownik ASO) rowniez obstawia sonde. Dzis podepne sobie jeszcze kompa i poobczajam.

  6. #6
    Tomulus
    Gość

    Domyślnie

    sonda w ic po znizkach ok.200 , bosch stówke droższy.
    Najprosciej - komp

  7. #7
    maxiu456
    Gość

    Domyślnie

    No blad sondy wystepuje, wiec chyba nie pozostaje mi nic innego jak wymienic ja.

  8. #8
    Tomulus
    Gość

    Domyślnie

    Proste -wymien i dopiero pokasuj bledy.
    Daj znac czy to było to. Kumpel ma 2.5 i moze sie przyda wiedza

  9. #9
    maxiu456
    Gość

    Domyślnie

    Witam, przed chwilka zmienilem sonde na nowa Boscha (o odpowiednim numerze). Bledy pokasowane, wszystko poskladane no to czas na runde. Niestety na poczatku zonk... znow to samo, praktycznie bez poprawy. Przejechalem sie dalej, juz w pelni rozgrzanym autem, na lpg i Pb. Zatrzymalem sie, no i zaczela jakby lepiej pracowac, wracajac caly czas juz bylo dobrze. Teraz pytanie, czy sobie juz wszystko dograla i bedzie teraz wsio ok czy to jednak nie byla sonda. Dodam tez, ze stara podczas odczytu alfadiagiem bardzo slabo reagowala, teraz jest naprawde ladna sinusoida.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Daj znać jutro, ale trzymam kciuki, że problem rozwiązałeś.
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 23-06-2012, 15:41
  2. Dymi, nawet na wolnych obrotach. 1.9 JTD.
    Utworzone przez Paweł24 w dziale GT
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 24-01-2011, 14:13
  3. 2.0 TS spalanie 16l/100km, wyciek, falowanie
    Utworzone przez Wili w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 03-11-2009, 21:14
  4. falowanie obrotow
    Utworzone przez zjawa83 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-02-2007, 10:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory