Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: Brak turbo, błąd P1238, dymek - 1,9 JTD 16V

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Huber
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 SW FL 1,9JTD 16V
    Postów
    414

    Domyślnie Brak turbo, błąd P1238, dymek - 1,9 JTD 16V

    Witajcie,

    problem z silnikiem zaczął się w trasie, gdy podczas autostradowej jazdy na tempomacie objawił mi się Check i Motor Control System Failure - lekkie przymulenie powyżej 3000 obrotów. Po odpoczęciu silnik odzyskał moc, ale przy każdym kolejnym odpaleniu, od razu zaczynał piszczeć i na IC pojawiał się MCSF. Dodam, że silnik zaczął głośniej pracować, bardziej wibrować. Mimo tego błędu, auto nie było szczególnie zamulone, kilkusetkilometrowa trasa powrotna została pokonana bez problemu (pomijając zamulenie wynikające z czterech osób na pokładzie, pełnego bagażnika, dwóch rowerów na dachu i włączonej klimy ). Poważniejszy problem pojawił się po kilkunastu godzinach od powrotu z trasy - po odpaleniu rano autka, wystartowało bez zastrzeżeń. Po 5 minutach jazdy musiałem zawrócić, zgasić auto i ruszyłem ponownie. I od tego momentu nie włącza się turbina. W ogóle nie czuć aby się włączała po przekroczeniu 2000rpm, nie słychać charakterystycznego świszczenia - po prostu się nie załącza. Co więcej, zauważyłem że teraz cały czas widzę za sobą chmurkę (niewielką, ale widzę) ciemnego, ale nie czarnego dymu - wcześniej tego nie było, jedynie przy dynamicznym przyspieszaniu jakiś mały obłoczek. Kolejna sprawa, to że przy wyłączaniu zapłonu, silnik się telepie - wcześniej gasił się bez żadnego trzęsienia.
    Dziś podpiąłem Alfę pod FESa (MESa właściwie) i odczytałem następujące błędy - P1238 (niski sygn, krytyczny), P0110 (wysoki sygn, krytyczny), P0101 (niski sygn, krytyczny), P0704 (niepr. sygnał, zapisany). Po wykasowaniu trzy ostatnie już się więcej nie pojawiły, również przestała się świecić kontrolka Check i komunikat MCSF. Któryś na pewno pojawił się w skutek odpięcia przeze mnie przepływomierza i przejechaniu na odpiętym kilku kilometrów. Jednak za każdym usunięciem i odpaleniem silnika wraca błąd P1238 (ale już nie krytyczny tylko sporadyczny), nie wyświetlając checka.
    Bardzo mnie martwi nie załączająca się turbina - jak mówiłem, odpinałem przepływkę, co nie dało żadnego rezultatu. Czy zasyfiony EGR, zawór VGT (overboost) mogą być przyczyną niedziałania turbosprężarki? Są to elementy które teoretycznie sam mogę wyczyścić (nawet zaślepkę EGRa zamówiłem), dlatego zwracam na nie pierwszą uwagę.

    PS.Teraz przypominam sobie, że kilka tygodni temu raz mi się tak zdarzyło że po jeździe w dużej ulewie, odstaniu auta kilka godzin i ruszeniu nie włączyła się turbina, ale po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu znów zaczęła bez zarzutu pracować.

    Z góry dzięki za pomoc,
    Pozdrawiam.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	błędy.jpg
Wyświetleń:	244
Rozmiar:	27.3 KB
ID:	66802  

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Kolejną osobę trzeba uświadamiać, że turbina działa cały czas, nie ma żadnego "załączania"?

    -sprawdzić szczelność dolotu
    -sprawdzić wężyki podciśnienia
    -wyczyścić EGR

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Jazda z permanentnym błędem może skutkować wykończeniem silnika.... Na pierwszy ogień przepływomierz i EGR - obawiam się że jego czyszczenie już nic nie da, bo jest nieszczelny...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Jazda z permanentnym błędem może skutkować wykończeniem silnika.... Na pierwszy ogień przepływomierz i EGR - obawiam się że jego czyszczenie już nic nie da, bo jest nieszczelny...
    w temacie bledu P1238
    http://www.forum.alfaholicy.org/166/...lad_p1238.html

    tak jak autor tego watku, ten blad pojawil sie u mnie (1.9 JTD 16v) po zaslepieniu EGRu (z dziurkami) i osiagi auta nie zmienily sie.. i pojawia sie co jakis czas mimo kasowania FESem

    dodam jeszcze cos innego w temacie P1238:
    Tak więc podmieniając EGR, przepływkę nic nie osiągnąłem. Oddałem dla mechanika wcześniej podpowiadając że grzybek od turbiny prawie sie nie podnosił, ponadto przyspieszenie osiągał od 2,8 tyś obr . Mechanik zrobił mi auto i sam do końca nie wiedział co zrobił na pewno było słabe ładowanie turbiny, posprawdzał przewody , przeczyścił , podociskał i auto odzyskało moc, błąd P1238 nie wyskakiwał i nie było check engine..Ogólnie ciężka sprawa do zdiagnozowania
    takze juz wiesz co konkretnie zrobic

    koledze z forum Stilo udalo sie rozwiac ten problem
    http://fiat.auto.com.pl/forum/viewto...=615301#615301
    Elektronik samochodowy stwierdził iż zlkiwidował niestyk na jakimś złączu. Nie określił na którym.
    klania sie jedna z wad alf, elektryka, czy ci makaroniarze ukladali te wiazki tuz po sjescie ?
    Ostatnio edytowane przez Jacenty ; 24-08-2012 o 14:57

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Huber
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 SW FL 1,9JTD 16V
    Postów
    414

    Domyślnie

    W weekend postaram się dobrze wyczyścić EGR, przedwczoraj go zdjąłem i zasyfiony jest mocno. Przepustnica też zasyfiona, czujnik ciśnienia doładowania również był cały zaklejony. Posprawdzam też rurki i pzrewody.

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Danek
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gdańsk/Debrzno
    Auto
    Alfa Romeo 156 FL 1,9jtdm Była Alfa Romeo 156 2.0TS 2000r.
    Postów
    363

    Domyślnie

    U mnie też tak było. Sprawdź czy na przewodzie wchodzącym do overboosta jest ciśnienie. Jeśli nie to przewody pozapychane. Overboosta też wyczyść i nasmaruj. Do tego zaślepienie EGR.

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Niedawno sobie obiecałem, że będę się przyp!@#$alał to błędów, bo "nigdy się nie nauczą"
    więc:
    To nie jest żadna przepustnica tylko klapa gasząca. Jest zamykana przy wyłączaniu silnika, odcinając dopływ powietrza, żeby zminimalizować wstrząsy. W innych sytuacjach jest maksymalnie otwarta.
    Ostatnio edytowane przez mac!ek ; 24-08-2012 o 15:44

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Huber
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 SW FL 1,9JTD 16V
    Postów
    414

    Domyślnie

    Klapa gasząca JEST przepustnicą, rozumianą według definicji. Dlatego nie ma się co przyp*&^^ć do błędu, którego nie ma

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Cytat Napisał Qrvich Zobacz post
    Klapa gasząca JEST przepustnicą, rozumianą według definicji. Dlatego nie ma się co przyp*&^^ć do błędu, którego nie ma
    W takim razie nie wiesz też do czego służy przepustnica.

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Huber
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 SW FL 1,9JTD 16V
    Postów
    414

    Domyślnie

    Nie chcę się kłócić, bo nie ma o co. Przepustnica w mechanice, pneumatyce itd jest rodzajem zaworu który odcina dopływ czynnika (np. powietrza) do urządzenia. Więc klapa gasząca jest przepustnicą wedle definicji, bo odcina dopływ powietrza. Nie jest nią jednak w rozumieniu funkcji jaką przepustnica z reguły spełnia w silnikach benzynowych (tak, wiem do czego służy przepustnica).

    Koniec offtopa - prawda stoi po środku, bo klapa gasząca jest przepustnicą, ale też nią nie jest

    - - - Updated - - -

    Coś się ruszyło

    Wyczyściłem overboosta (zasadniczo nie był szczególnie zabrudzony), wyczyściłem z zajebistego nagaru klapę gaszącą i po jej odkręceniu cały kanał za nią (niesamowity syf) i zacząłem czuć doładowanie od 2k RPM Nie odzyskał jeszcze może 100% mocy, ale jest diametralna poprawa, cieszy mnie zwłaszcza fakt że turbina zaczęła znów dawać kopa. Na dniach zaślepię jeszcze EGR (czekam i czekam na przesyłkę z zaślepką) i zobaczymy co to będzie

Podobne wątki

  1. Błąd P1238 Alfa Romeo 166 2.4
    Utworzone przez PinioSul w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-09-2015, 19:02
  2. [156] Błąd P1238 - 1.9 jtd 16V
    Utworzone przez Marcino20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-07-2015, 14:30
  3. Błąd P1238 - logi do sprawdzenia
    Utworzone przez Qki w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-01-2014, 23:23
  4. Błąd P1238
    Utworzone przez dziorki w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-10-2013, 08:50
  5. błąd silnika, organiczenie mocy i brak turbo 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez filipekrdm w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-12-2012, 14:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory