Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Jak to możliwe ? Fabrycznie nowa GT po naprawdach ?!

  1. #1
    bigthing05
    Gość

    Domyślnie Jak to możliwe ? Fabrycznie nowa GT po naprawdach ?!

    Witam,

    Piszę w bardzo dziwnej sprawie. w grudniu 2007r. kupiliśmy jako fabrycznie nową Alfę GT 2.0 JTS w Carservisie w Warszawie.

    2 lata później chcieliśmy zmienić auto, więc wróciło na 2 miesiące do leasingu. Leasing zlecił wycenę do Dekra i raport Dekra pokazał następujące wyniki jeżeli chodzi o grubość lakieru. BYł to rok 2010, dodam, że auto w tym czasie było kompletnie bezszkodowe. Finalnie znów odkupiliśmy to auto i użytkujemy je dalej, wtedy nikt nie zwracał uwagi na tą tabelkę, bo przecież znaliśmy to auto, to był nasz samochód który stał tylko 2 miesiące w leasingu... Teraz przy próbie jego sprzedaży, zwróciliśmy uwagę na wyniki pomiaru lakieru... i diagnoza, auto było praktycznie całe lakierowane...

    Czy ktoś z was, słyszał może wcześniej o takich przypadkach ? Kilka osób mówiło mi, że czasami tak jest, że auto w fabryce idzie do poprawki... ale że całe ??
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Screen shot 2012-08-23 at 10.41.54 AM.png
Wyświetleń:	230
Rozmiar:	65.7 KB
ID:	66900  

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Auto mogło być uszkodzone w drodze do dealera, to mogło być lakierowane mimo, że nowe.
    Kupuje się nowe z salonu a nie z fabryki, i to ta różnica.

    Wysłane z mojego GT-I9000
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar admor
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Świętochłowice
    Auto
    Insignia A20DTH, RX-8 Renesis High Power
    Postów
    178

    Domyślnie

    Jak sie nie myle w telewizji był ostatnio reportaż dotyczący zakupu AR159Ti nowej z salonu i przypadek ten sam, gosciu kupił i się okazało że cała była malowana.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    To nie są odosobnione przypadki. Fordy bywają malowane przed wydaniem, bo... rdzewieją!

    Moim zdaniem to jest w pewien sposób próba oszustwa, bo malowany samochód przy odsprzedaży ma mniejszą wartość, więc i salon powinien o tej naprawie poinformować i dać odpowiednio pomniejszoną cenę.

    Problemem w Twoim przypadku jest czas, jaki upłynął od zakupu. Dosyć ciężko będzie cokolwiek wywalczyć po 5 latach. Ja bym jednak spróbował napisać do dealera.
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    To są zazwyczaj tak zwane szkody transportowe, o których sprzedawca powinien informować ale bardzo rzadko to robi. Niestety, nawet kupując nowe auto trzeba zaopatrzyć się w miernik lakieru :/

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Jeżeli kontrola jakości w fabryce, wykryje jakieś niedoskonałości, może zarządzić ponowne malowanie elementu. Czyli auto wcale nie musiało być uszkodzone, żeby mieć grubszy lakier w pewnych miejscach.

  7. #7
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,518

    Domyślnie

    hm....Stałem ostatnio po lakiernią ,z której korzystają AS różnych marek.No i napatrzyłem się na nówki ich mać.
    A było tego sporo.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    2,093

    Domyślnie

    Gdziet o?

  9. #9
    Gino
    Gość

    Domyślnie

    To prawda kiedyś miałem okazję rozmawiać z człowiekiem blisko związanym z pewną fabryką samochodów i dość często zdarza się, że nawet dealer nie wie, że dostaje auto z powtórnie malowanym elementem nadwozia a na usłyszane historie co się wyprawia z autami w okresie między fabryką a salonem to włosy stają dęba. Niemniej jeśli dealer ma takie auto i zna jego historię to nie powinien tego ukrywać.

  10. #10
    Magnett0
    Gość

    Domyślnie

    pracje w gałezi motoryzacji i wiem ze grubość lakieru jeszcze w fabryce moze sie różnić. po pierwsze poprawa powłoki dla oszczędności materiału (zła powłoka czy np zarysowały się drzwi) po drugie są wewnętrzne normy grubości powłoki (ja maluje proszkowo i norma to od 50 do 120 mikron ale zdarza się że jest nawet 135mikron po poprawce)

Podobne wątki

  1. [159] Fabrycznie nowa 159 3,2 Q4 ti
    Utworzone przez Dymo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 04-07-2013, 21:18
  2. Fabrycznie NOWA głowica 1.9 16V FPT
    Utworzone przez cinek_ w dziale Sprzedam części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-05-2012, 23:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory