Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: 1.9 jtd 115 przegrzana...

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    159SW 08' JTD 150KM Nero Carbonio, GTV 96' 2.0V6 Rosso Proteo Met.
    Postów
    90

    Domyślnie 1.9 jtd 115 przegrzana...

    Witam!
    Nie owijając w bawełnę, samochód stał kilka dni, płyn schrzanił pękniętym przewodem i po 6 km jazdy samochód zaczął zwalniać (130km/h)... rzut oka na temp - 130, czerwona kontrolka. Od razu zgasiłem - nie miałem lepszego pomysłu - i doczołgałem się na przystanek, zapłon włączony, wentylatory kręcą na maxa, pary - brak - płyn w zbiorniczku - brak. Po ok 30 min została mi użyczona woda z pobliskiego domu, dolaliśmy ze 2l. Samochód zapalił normalnie, nie kopcił, wziąłem zapas wody i dojechałem do domu. W tej chwili: wymieniłem przewód, przejechałem od tego wydarzenia ok 1000km. Oleju niby jak wcześniej - 3/4 normy, płyn muszę jeszcze sprawdzić bo kapał sobie. Niestety nie jest różowo - dmucha bagnetem, a po chwili i pluje lekko olejem. Tak samo korek. Na zimno przy 2000 obrotów zadymia ładnie, w lusterku widać czarno. Jak złapie temp. zjawisko niemal zanika całkowicie. Mocy nie ubyło, silnik brzmi jak przedtem. Co radzicie? Po niedzieli planuję zdjąć głowice, a wcześniej sprawdzić sprężanie. Nie mam pomysłów, humoru ani chęci wydawania kasy bo mam na co ją przeznaczyć. Ech...

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Na początek to podjedź do warsztatu lub jak jeżeli sam masz to zmierz sprężanie i może urządzeniem z płynem wykrywającym spaliny w płynie chłodniczym sprawdzić czy uszczelki nie wydmuchało pod głowicą, coś ostatnio sporo na forum osób którym dmucha przez miarkę i pluje olejem, moim zdaniem lekkie dmuchanie gorącym powietrzem jest ok ale jak pluje olejem to raczej nie bardzo u mnie to nie występuje ani w żadnym innym aucie w rodzinie.

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Uszczelka pod głowicą to bardzo optymistyczna wersja. Przy 130 stopniach głowica w JTD umiera...

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Tak to optymistyczna wersja ale zbadanie obecności spalin w płynie chłodniczym powie czy w ogóle zrywać głowicę a wtedy dowie się czy to tylko uszczelka czy głowica również, ale jak kolega wyżej wspomniał przy takiej temperaturze to nieźle mogło skrzywić czapę

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawel2910 Zobacz post
    zbadanie obecności spalin w płynie chłodniczym
    Niestety nie jest to miarodajny test bo nie wiadomo w którym miejscu mogło uszczelkę wydmuchać. Sprawdź kompresję przed zdjęciem głowicy a będziesz wiedział co jest grane. Zrób również próbę olejową. A te 130 stopni nie wróży nic dobrego, nie wiadomo ile jechałeś z taką temperaturą skoro dopiero zwróciłeś na to uwagę jak auto zaczynało zwalniać... Ale trzeba mieć nadzieję.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    159SW 08' JTD 150KM Nero Carbonio, GTV 96' 2.0V6 Rosso Proteo Met.
    Postów
    90

    Domyślnie

    Nie ma po co gdybać. W poniedziałek powinienem być u mechanika, sprawdzi wszystko, powie co jest źle, a co nie. Na razie wymieniłem przewód, olej nie znika, płyn niby też nie. A samochód w jak złym stanie nie jest, jeździć musi. Temp jak mówiłem - kilka km jazdy i buch. Po prostu płyn musiał uciec podczas kilkudniowego postoju i temperatura niczym nie ograniczana wędrowała aż do wartości krytycznej.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory