Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Remont silnika 2.0 TS Lista

  1. #1
    Magnett0
    Gość

    Domyślnie Remont silnika 2.0 TS Lista

    Witam przymierzam się do całkowicie rozebrania silnika i remontu na max...
    Za jakiś czas (obecnie szukam silnika) ściągam silnik 2.0 Ts i chce zrobić remont generalny
    potrzebuje od was informacji co wymienić. ale ogólnie wszystko biore pod uwage
    chce aby powstała lista bo znając życie czegoś zapomne. prosze nie podawajcie cen ani że to głupi pomysł

    - świece
    - przewody świecowe
    - cewki
    - prowadnice zaworów
    -zawory
    -rozrząd
    - czujnik stukowy
    -czujnik położenia wału
    -czujnik poł. przepustnicy
    -czujnik temp. powietrza
    -czujnik przepływomierz
    -termostat
    -czujnik oleju
    -lambda
    -korbowody
    -pierścienie
    -tłoki
    -silnik krokowy
    -wał
    - koło pasowe

    Ps. nie chodzi o to że to wszystko będzie nowe ale o to że to co bd w jakiś sposób nieodpowiednie, uszkodzone, zepute bede wymieniał. A prosze was o dorzucenie do listy jeszcze czegoś co przeoczyłem a warto by się temu przyjrzeć.
    Pomóżcie zrobić mi liste. a ja tak na szybko wypisałem pare rzeczy wiem że jeszcze masa jest
    Z gory dzięki

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    2.0 16V? Rozważ 8V tak jak ja

    Weź do szlifierni koło zamachowe, pasowe i wał korbowy, zamachówkę odelżyj 1,5-2kg i wyważ to razem - ofc po ewentualnym szlifie i czyszczeniu wału. Do tego wyważenie do siebie tłoków i korb. Dopłacisz 300-400zł do całego remontu, a na silniku będzie można peta na sztorc postawić i będzie się cudownie wkręcał na obroty. Tuleje może się okazać, że trzeba przehonować. Wszystkie uszczelniacze wymień na silniku, rozrząd rób na blokadach, pilnuj pierdół Jeśli robisz na osprzęcie po 1998 to nie ruszaj przepustnicy gwałtownie ręką w tę i wewtę przy zdejmowaniu i pilnuj, żeby przy składaniu nie napiąć za mocno jej linki.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Giulietta 1,4 TB
    Postów
    221

    Domyślnie

    Co do głowicy, to bym jeszcze dodał popychacze zaworów i uszczelniacze. Oczywiście uszczelki: pod głowicę, kolektor wydechowy i dolotowy, pokrywę zaworów. Razem z rozrządem wymień wariator. Sprawdź panewki wałków rozrządu, bo lubią się zacierać. Wałki pomierz. Wznios zaworów powinien wynosić 9,5 mm. Pozdrawiam.

  4. #4
    Magnett0
    Gość

    Domyślnie

    jak myślicie dobrze by bylo zakuć ten silnik? jeśli tak to gdzie można dostać podzespoły bo osobiście do TS'a nie widziałem

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    Weź do szlifierni koło zamachowe, pasowe i wał korbowy, zamachówkę odelżyj 1,5-2kg i wyważ to razem - ofc po ewentualnym szlifie i czyszczeniu wału. Do tego wyważenie do siebie tłoków i korb. Dopłacisz 300-400zł do całego remontu, a na silniku będzie można peta na sztorc postawić i będzie się cudownie wkręcał na obroty. Tuleje może się okazać, że trzeba przehonować. Wszystkie uszczelniacze wymień na silniku, rozrząd rób na blokadach, pilnuj pierdół Jeśli robisz na osprzęcie po 1998 to nie ruszaj przepustnicy gwałtownie ręką w tę i wewtę przy zdejmowaniu i pilnuj, żeby przy składaniu nie napiąć za mocno jej linki.
    słyszalem ze 8V lepszy ale z powodu dostepności tych silników watpie czy upoluje. Co do odchudzenia jeżeli po odchudzam te elementy to czy potem bez poblemu i innych kombinacji złoże to w całość? słyszałem troszke o odchudzeniu ale tego jeszcze nie montowałem...

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    145 2.0 qv -> 156 sw 2.4 jtd
    Postów
    37

    Domyślnie

    wariator?

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Spokojnie złożysz, szlifiernia nie uszkodzi mocowań, a wyważenie jest po to, żeby wszystko ładnie grało.
    Z 8V nie jest tak źle, ale fakt, powoli coraz gorzej - ostatnie przecież zjechały z taśmy 17 lat temu.
    Można i zakuć, choćby tu masz: http://www.wossner.pl/category.php?id_category=11 ale jak nie doładowujesz, to mija się z celem.
    A jak chcesz to w ASO oddając stary, za jakieś 12-14 tys. można dostać fabrycznie nowy silnik
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  7. #7
    Magnett0
    Gość

    Domyślnie

    To jeszcze można dostać nówke silnik. nie wiedziałem. A co do wyważania to sorry zielony nie jestem aż tak aby nie wiedzieć o co chodzi. Jak silnik bedzie chciało wyrwać spod maski to przyznam się że zpi...em sprawe
    Ps turbo nie ładuje głupi pomysł do TS'a rozważam jedynie kompresor i małe dmuchnięcie ok 0.5b ale musze się jeszcze zaglębić w temacie i narazie to pomysł tak na 20%
    A z tym zakuciem to dobry pomysł czy raczej odpada?

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Jak nie doładowujesz to olej zakucie, jak zakujesz, to możesz dmuchnąć więcej niż 0,5 bara przy kompresji 10:1, tylko przyda się wtedy wzmacniana uszczelka pod głowicę Weź pod uwagę że jak kupujesz nowe tłoki to one wcale nie muszą dobrze pasować do Twoich tulei i dojdzie Ci ich obróbka/wymiana (lepiej brać nadwymiarowe tłoki, bo obróbka tańsza, tylko nie mogą być za duże, bo tulei zbraknie).
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  9. #9
    Magnett0
    Gość

    Domyślnie

    Sory że tak pytam ale chciałbym wiedzieć jak najwiecej. robiłem już swapa ale zamiana orginału na większy orginał. zamachowe, pasowe i wał korbowy po odchudzeniu i dmuchnięciu nieco nie rozszypie się? zalety odchudzenia znam ale jakie są wady??? domyślam się ze potrzebne bd dodatkowe czujniki takie jak temp oleju, wskaźnik doładowania, może wskaźnik temp płynu chlodniczego. Mapy też nowe w sterowniku.
    .......................
    kompa kupić z 2.0l czy z 1.4 starczy po zmianie map?

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Najtaniej Ci wyjdzie kupić całe auto-dawcę, np. anglika.
    Nie rozsypie się, masę zdejmuje się tak naprawdę tylko z zamachu, a to wielki i gruby kawał stali
    Czujniki i bajery to Twoja fantazja Ja polecam ciśnienie i temp. oleju oraz EGT.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

Podobne wątki

  1. Remont silnika V6 CF3 - przekrecona panewka
    Utworzone przez Wygolony w dziale 166
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 19-02-2016, 20:40
  2. remont silnika
    Utworzone przez adam12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-06-2015, 05:28
  3. [75] SWAP silnika czy remont silnika?
    Utworzone przez Alfista92 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 21-01-2015, 21:02
  4. Remont silnika?
    Utworzone przez FerraEnzo w dziale 147
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post / autor: 24-10-2011, 17:21
  5. remont silnika w 1,4 boxer pelen wtrysk remont silnika
    Utworzone przez leito1610 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-04-2007, 07:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory