Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: Po czyszczeniu EGR i przepustnicy auto BARDZO SŁABE - POMOCY

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Voytheck
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Jastrzebie-Zdroj
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 115 KM(CHIP-140 KM), Fiat Barchetta, Lancia Phedra, Smart For2
    Postów
    39

    Domyślnie Po czyszczeniu EGR i przepustnicy auto BARDZO SŁABE - POMOCY

    Witam!
    Dzisiaj po południu zamiast iść na piwko to postanowiłem wyczyścić zawór EGR i tu popełniłem błąd. Przed czyszczeniem Alicja pracowała dość dobrze, po wymianie rozrządu jeszcze lepiej, ale mechanik który robił rozrząd przekazał mi info że zawór jest "zajaba...y" wiec tak jak napisałem wcześniej postanowiłem wyczyścić EGR. Porozkręcałem zawór, rurki dolotowe i wylotowe z zaworu przepustnicę i jeszcze parę innych mniej istotnych części. Pomyłem wszystko w benzynie ekstrakcyjnej, lecz niestety nie bardzo chciało się rozpuszczać ale zastosowałem środek do mycia silników firmy Autoland. Naprawdę rozpuszcza wszystkie syfy w mig, powycierałem czyściwem celulozowym po płukance, przelałem jeszcze benzyną ekstrakcyjną oraz poskręcałem wszystko w odwrotnej kolejności ja podczas demontażu. Włączyłem silnik i po pewnym czasie na zimnym silniku zaczął się z rury wydechowej wydobywać szary dym a po rozgrzaniu po wciśnięciu pedału gazu pojawił się czarny dym. Kiedy chciałem ruszyć to silnik był tak słaby że parokrotnie mi zgasł. Podczas jazdy próbnej również nie można się rozpędzić. Dopiero po przekroczeniu 3200 obr./min było "kopniecie". Po podłączeniu do kompa wyświetlił FES błąd P0404. Nie wiem czy błąd występował wcześniej, ale po wykasowaniu i na sucho ruszeniu oraz cofnięciu kilka razy (piwo zostało zaliczone i jest niemożność próby drogowej) jest lepiej ale ostygnięci pieca nie są niezbyt dobre, zbyt mało mocy aby ruszyć z miejsca. Proszę o pomoc fachowców ora ludzi, którzy mieli już do czynienia z takowymi problemami/ Mam nadzieję że ktoś z Was ma rozwiązanie w tym względzie.
    Pozdr,
    Voytheck

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    -JTD nie ma przepustnicy
    -skoro wyświetla błąd EGR, bez zaślepienia go, to jest on walnięty- nie domyka się i powoduje osłabienie silnika
    -trzeba go zaślepić- błąd pozostanie ale bez wpływu na silnik
    -gdyby nie pomogło trzeba będzie zrobić logi

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    EGR trzymał szczelność na nagarze - po umyciu jest po prostu nieszczelny
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Zaslep EGR. Na allegro są blaszki po 9zl z przesyłką Ja dostałem na 3-ci dzień.
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Voytheck
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Jastrzebie-Zdroj
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 115 KM(CHIP-140 KM), Fiat Barchetta, Lancia Phedra, Smart For2
    Postów
    39

    Domyślnie

    Dzisiaj na alledrogo zamówiłem zaślepki pełną i z otworkami. Próbowałem również elektromagnes FES'em i nic się nie dzieje, grzybek ani w jedną ani w drugą stronę nie drgnął, postanowiłem go również podpiąć na krótko do akumulatora i również żadnej reakcji. Więc teoria o rozszczelnieniu EGR'a jest jak najbardziej właściwa a do tego brak reakcji elektromagnesu może rzeczywiście powodować brak mocy i mam nadzieję że zaślepienie zlikwiduje problem.
    Dzięki za odpowiedzi.
    Pozdr
    Voytheck

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    ale żeby sprawdzić elektromagnes, to chyba trzeba go wcisnąć palcem, a on sam będzie podczas testu wypychał bolec... Inaczej będzie cały czas w tej samej pozycji (wypchniętej)... więc nie zauważysz reakcji na test.
    Sprawdź palcem ten bolec. Powinien lekko chodzić. A następnie zapuść FESem test ERG, i przytrzymaj wciśnięty palcem bolec.
    Tam jest sprężyna, która cały czas go wypycha, ale ma mniejszą siłę, jak sprężyna w zaworze EGR.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Voytheck
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Jastrzebie-Zdroj
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 115 KM(CHIP-140 KM), Fiat Barchetta, Lancia Phedra, Smart For2
    Postów
    39

    Domyślnie

    Witam!
    Wszyscy Ci, którzy pisali że EGR po myciu się rozszczelnił mieli rację. Tymczasowo zamontowałem blaszkę wyciętą z ciężarków obciążających koperty, na rurce dochodzącą z chłodnicy spalin. To rozwiązanie tymczasowe, już zamówiłem zaślepkę i jak przyjdzie przesyłka podejdę do tematu jeszcze raz. Auto odzyskało werwę a nawet jest jeszcze lepiej. EGR musiał szwankować wcześniej ponieważ auto dostawało "kopa" powyżej 2200 obr./min teraz jedzie już od 1700-1800 obr./min. Alicja nie kopci, ale jest błąd P0404, ale cóż tam wolę błąd niż wymieniać EGR za 450 zł. Widać że te ekologiczne bzdury nie przyczyniają się do poprawy sprawności silnika. Ciekawy jestem ile trzeba zużyć energii i materiałów a co za tym idzie obciążać środowisko aby wyprodukować te ekologiczne badziewie, i jaki jest bilans zysków z dopalania spalin z obciążeniem środowiska jaki występuje podczas produkcji całego systemu.
    Dziękuję za wszelkie sugestie.
    Pozdr.
    Voytheck

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    To teraz kup kabelek za 150zl i wyłącz EGR programowo, ja mam taki plan.. A i jeszcze usun katalizator i sprzedaj go w jakims dobrym skupie, parę zł będziesz na + ja dzisiaj wyciąłem kata

    A na weekend czyściłem i zaślepiłem EGR oraz czyściłem i smarowałem VGT To już chyba pakiet startowy dla JTD mam za sobą .. teraz tylko kabelek i modyfikacja softu
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Cytat Napisał minciu Zobacz post
    To teraz kup kabelek za 150zl i wyłącz EGR programowo, ja mam taki plan.. A i jeszcze usun katalizator i sprzedaj go w jakims dobrym skupie, parę zł będziesz na + ja dzisiaj wyciąłem kata

    A na weekend czyściłem i zaślepiłem EGR oraz czyściłem i smarowałem VGT To już chyba pakiet startowy dla JTD mam za sobą .. teraz tylko kabelek i modyfikacja softu
    Oświeć wszystkich i powiedz jak samodzielnie wyłączysz EGR/ zrobisz remap kabelkiem za parę złotych?
    Naucz wszystkich skoro twierdzisz, że kolega sam może sobie to zrobić.

    Pomysł z katalizatorem też mistrzowski

  10. #10
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    Pomysł z katalizatorem też mistrzowski
    No co? + 5 hp mocy Ale jak to musi teraz walic z rury

Podobne wątki

  1. Adaptacja przepustnicy po czyszczeniu ME3.1
    Utworzone przez Slom w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-08-2016, 10:59
  2. [156][2.0 TS] Brak ładowania po czyszczeniu przepustnicy
    Utworzone przez czubax w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-09-2014, 18:55
  3. [146] obroty 2000 po czyszczeniu przepustnicy
    Utworzone przez dymek1000 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 16-10-2012, 12:05
  4. Pomocy...nie chce odpalić po czyszczeniu PRZEPUSTNICY!!!
    Utworzone przez ms3marcin w dziale 147
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 11-04-2010, 15:58
  5. problem po czyszczeniu przepustnicy
    Utworzone przez grzegorz113 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-11-2009, 21:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory