Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Amortyzatory 8V a 16V sIII.

  1. #1
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie Amortyzatory 8V a 16V sIII.

    Czy amorki od 16V są krótsze, czy tylko twardsze? Nie rozgraniczam między systemem na 4 i na 3 śruby, bo eper dla obu typów podaje różne indeksy dla amorków 8V i 16V(choć w niektórych amorkach, w zastosowaniach jest i 8V, i 16V).

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar matt155
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Urzedow, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 20v
    Postów
    74

    Domyślnie

    Szczerze mówiąc ja mam jeden oryginalny od 8v, a drugi od 16v i nie widzę różnicy :p tak samo pracują i wysokość była taka sama

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Niby eper podaje inne numery amorków dla 8V i 16V, stąd moje pytanie. W takim razie wychodziłoby na to, że różnica tkwi tylko w twardszych(krótszych?) sprężynach?

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar matt155
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Urzedow, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 20v
    Postów
    74

    Domyślnie

    Może faktycznie różnica jest między ilością śrub na 3 albo na 4. Ja mam na 3 i jak zmieniałem, to cała kolumnę bo taki komplet dostałem. Jak porównywałem to nawet oznaczenia na amorach były te same, a z wysokości wszystko się zgadzało. Twardość bez różnicy jak dla mnie Może w 94r. były już wkładane takie jak w 16V. albo to jakiś Universal

    - - - Updated - - -

    Z ostatniej ręki dowiedziałem się, że ten co ja mam był w aucie który pod maską miał 16V i to jest po 93r dlatego na 3 śruby. W 16V były niższe i twardsze do tego na dwóch łożyskach. Także ilość śrub zależy jeszcze chyba od roku produkcji. Pewnie przez ten cały czas starali się jakoś zreformować zawieszenie i stąd te zawiłości w sumie w 16V większa moc to i mocowania lepsze potrzebne

    Swoją drogą ciekawe czy na 4 śruby pasują do takiej paki jak ja mam
    Ostatnio edytowane przez matt155 ; 09-09-2012 o 13:14

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Cytat Napisał GOZDi69 Zobacz post
    Może faktycznie różnica jest między ilością śrub na 3 albo na 4. Ja mam na 3 i jak zmieniałem, to cała kolumnę bo taki komplet dostałem. Jak porównywałem to nawet oznaczenia na amorach były te same, a z wysokości wszystko się zgadzało. Twardość bez różnicy jak dla mnie Może w 94r. były już wkładane takie jak w 16V. albo to jakiś Universal

    - - - Updated - - -

    Z ostatniej ręki dowiedziałem się, że ten co ja mam był w aucie który pod maską miał 16V i to jest po 93r dlatego na 3 śruby. W 16V były niższe i twardsze do tego na dwóch łożyskach. Także ilość śrub zależy jeszcze chyba od roku produkcji. Pewnie przez ten cały czas starali się jakoś zreformować zawieszenie i stąd te zawiłości w sumie w 16V większa moc to i mocowania lepsze potrzebne

    Swoją drogą ciekawe czy na 4 śruby pasują do takiej paki jak ja mam
    Hmm, w takim razie podejrzewałbym, że w tej 16V z której brałeś kolumny było inne zawieszenie niż oryginalne, tudzież w Twojej ktoś wcześniej włożył takiej jak od 16V - jakaś różnica raczej powinna być, choćby gołym okiem widać że 16V niżej jednak stoja.
    Nie mieszajmy tutaj różnic w mocowaniach górnych. Na 4 śruby było stosowane do 92roku, a od końca 92 do końca produkcji było nowsze na 3 śruby. Mnie chodzi tylko o ten nowszy system, bo taki mam.

    Co do Twojego pytania to dłuższe zagadnienie. Fizycznie jest możliwe zamontowanie amorka z wariantu na 4 śruby do nadwozia po 92r, potrzebujesz tylko dodatkowo dolnych misek pod sprężynę(prawa i lewa) i górnego mocowania z łożyskiem od Twoich kolumn. Jednak jest mała różnica - ta dokupiona miska będzie dawać mniejszy kąt pochylenia sprężyny na kolumnie przez co górne mocowanie, po skręceniu amorka, jest bardziej pochylone. Zamontowanie kolumny do nadwozia wymusza właściwy kąt ale nie wiem czy to na dłuższą metę jest zdrowe dla górnej miski, łożyska i gumowej poduszki. Poza tym u mnie sprężyna obcierała u góry o jakieś wystające z podłużnicy gwinty.
    Ostatnio edytowane przez JacekK ; 09-09-2012 o 21:56

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar matt155
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Urzedow, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 20v
    Postów
    74

    Domyślnie

    Cytat Napisał [URL="http://www.forum.alfaholicy.org/uzytkownik/28.html"
    JacekK[/URL]]Hmm, w takim razie podejrzewałbym, że w tej 16V z której brałeś kolumny było inne zawieszenie niż oryginalne, tudzież w Twojej ktoś wcześniej włożył takiej jak od 16V - jakaś różnica raczej powinna być, choćby gołym okiem widać że 16V niżej jednak stoja.
    Nie mieszajmy tutaj różnic w mocowaniach górnych. Na 4 śruby było stosowane do 92roku, a od końca 92 do końca produkcji było nowsze na 3 śruby. Mnie chodzi tylko o ten nowszy system, bo taki mam.
    Albo to jakiś swap był

    Cytat Napisał [URL="http://www.forum.alfaholicy.org/uzytkownik/28.html"
    JacekK[/URL]]]Co do Twojego pytania to dłuższe zagadnienie. Fizycznie jest możliwe zamontowanie amorka z wariantu na 4 śruby do nadwozia po 92r, potrzebujesz tylko dodatkowo dolnych misek pod sprężynę(prawa i lewa) i górnego mocowania z łożyskiem od Twoich kolumn. Jednak jest mała różnica - ta dokupiona miska będzie dawać mniejszy kąt pochylenia sprężyny na kolumnie przez co górne mocowanie, po skręceniu amorka, jest bardziej pochylone. Zamontowanie kolumny do nadwozia wymusza właściwy kąt ale nie wiem czy to na dłuższą metę jest zdrowe dla górnej miski, łożyska i gumowej poduszki. Poza tym u mnie sprężyna obcierała u góry o jakieś wystające z podłużnicy gwinty.
    Myślałem bardziej o dodatkowych dziurach w kielichu ale to mogło by w sumie osłabić całą konstrukcje o ile by wydało

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Cytat Napisał GOZDi69 Zobacz post
    Albo to jakiś swap był
    Myślałem bardziej o dodatkowych dziurach w kielichu ale to mogło by w sumie osłabić całą konstrukcje o ile by wydało
    Musiałbyś zaspawać niemal całkowicie stary kielich i robić od nowa wszystkie otwory.

Podobne wątki

  1. amortyzatory tył
    Utworzone przez obw w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 21-11-2010, 20:19
  2. Amortyzatory do AR 147?
    Utworzone przez mikaak w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 12-11-2010, 00:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory