Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Mały a może Duży problem z SELESPEED - em

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar italianovero
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Europa
    Auto
    alfa romeo 147 2.0
    Postów
    221

    Domyślnie Mały a może Duży problem z SELESPEED - em

    Witam wszystkich forumowiczów.
    Mam niezdiagnozowany problem z moją skrzynią selespeed w AR 147 2.0 z 2001 r.
    A mianowicie dzisiaj wracając do domu na autostradzie przy włączonym tempomacie około 120 km/h zaczęła mrugać kontrolka od biegów tak co pokazuję który jest aktualnie bieg to znaczy mrugała mi "5". Przyśpieszyłem trochę i zapaliła się na stało zwolniłem i mrugała nie wiem czy ma to coś do rzeczy że zwalniałem i przyśpieszałem ? Może napiszcie jeśli tak...
    Druga sprawa zjechałem z autostrady i skrzynia trochę dziwnie się zachowywała omijała 3 póżniej redukowała 2 biegi naraz nie mogła wrzucić 5 itd. itp.
    Po czym jak by nigdy nic zaczęła działać i w świętym spokoju przejechałem ostatnie 40 KM.
    Ze spraw technicznych auta:
    - Oleju w skrzyni nie wymieniałem NIGDY (jestem właścicielem tej belli od 3 miesięcy) a poprzedni nie wiem czy to robił ? Gdzie jest bagnet ? (tutela zc75-sync)
    - Oleju w układzie sterowania SELESPEEDEM (tutela CS SPEED) też nigdy nie wymieniałem ? Co trzeba zrobić ?
    I ostatnie pytanie co robić czy od razu reanimować aktywator (http://allegro.pl/aktywator-alfa-147...619178346.html) czy może kwestia oleju nie wymienionego od dłuższego czasu ? Jaki polecacie warsztat na diagnozowanie i rozwiązanie problemu ze skrzynią seleseed. Albo w POZNANIU albo w ZIELONEJ GÓRZE ?

    P.S
    Jeśli coś by było niezrozumiałe to piszczcie starałem sie to łopatologicznie wytłumaczyć.
    Aha i w jakim stanie sprawdza się olej w układzie selespeed drzwi otwarte pompa ON ?

    Dzięki za odpowiedźi z góry

  2. #2
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Szukajka.
    Na forum są wszystkie odpowiedzi na Twoje pytanie
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar italianovero
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Europa
    Auto
    alfa romeo 147 2.0
    Postów
    221

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Szukajka.
    Na forum są wszystkie odpowiedzi na Twoje pytanie
    Jak nie chce Ci się pisać to się nie odzywaj ! Dokładnie takiego przypadku jak ja mam nikt nie opisywał całe forum przorałem.
    Jak ja nie lubie takich palantów co czekają na nowe posty by je zdisować szukaj albo wujek google pomoże...

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147
    Postów
    280

    Domyślnie

    W poniższym poście uzytkownik Cyzia91 opisuje swoją ciekawa historię z Selespeedem.

    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...ia_biegow.html

    oraz podaje namiary do mechaników od Selespeed.

    - - - Updated - - -

    Olej SS sprawdzasz na włączonym zapłonie. Musi być wtedy MAX na patyczku.

  5. #5
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał italianovero Zobacz post
    Jak ja nie lubie takich palantów co czekają na nowe posty by je zdisować szukaj albo wujek google pomoże...
    Być może i masz rację.
    Tyle ,że nie obchodzi mnie czego Ty leniu nie lubisz .
    Ledwo wlazłeś na forum i już obrażasz.
    Twierdzisz ,ze przeszukałeś forum a twierdzę ,że nie.
    O oleju w SS i skrzyni jest napisane w instrukcji obsługi AR 147/temat przyklejony/
    O podobnym do Twojego przypadku na forum jest co najmniej kilkanaście tematów.
    Jeden z nich wkleił Ci Gord.
    Chyba ,że Ty należysz do tej części Polaków ,którzy maja problemy z czytania ze zrozumieniem.
    To wiele by wyjaśniało.
    I kto tu jest p.....m?
    Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 14-09-2012 o 08:40
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar italianovero
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Europa
    Auto
    alfa romeo 147 2.0
    Postów
    221

    Domyślnie

    Cytat Napisał gord Zobacz post
    W poniższym poście uzytkownik Cyzia91 opisuje swoją ciekawa historię z Selespeedem.

    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...ia_biegow.html

    oraz podaje namiary do mechaników od Selespeed.


    - - - Updated - - -

    Olej SS sprawdzasz na włączonym zapłonie. Musi być wtedy MAX na patyczku.
    Jak rozumiem przy włączonym zapłonie to znaczy gdy pompa wrzuci olej w obieg ?
    A co do tego postu to i tak za dużo się nie dowiedziałem a mechaników szukam w moich okolicach a nie na śląsku ;-)

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147
    Postów
    280

    Domyślnie

    Cytat Napisał italianovero Zobacz post
    Jak rozumiem przy włączonym zapłonie to znaczy gdy pompa wrzuci olej w obieg ?
    A co do tego postu to i tak za dużo się nie dowiedziałem a mechaników szukam w moich okolicach a nie na śląsku ;-)
    Tak, sprawdzasz poziom jak usłyszysz, że pompa już nie pracuje.

    W tym poście masz też kontakt do osoby z Poznania, nie czytałeś chyba uważnie...

  8. #8
    Daczek84
    Gość

    Domyślnie

    Kolego przerabiałem już różne probleme z selespeedem i za każdym razem migająca kontrolka biegu zwiastowała awarię.Podepnij auto pod komputer i sprawdź czy nie ma żadnych błędów od strony elektrycznej oraz co dzieje sie z cisnieniem w układzie.Jeżeli będzie czysto to znaczy że w aktywatorze gubi się cisnienie i nalezy go uszczelnić.Jeśli dany bieg miga to znaczy , że aktywator nie potrafi go "wpiąć" do końca.U mnie było tak, że 5 bieg migał, samochód jeździł bez problemu ale aktywator miał juz przeciek na wewnetrznej przegrodzie, która po jakims czasie całkowicie pekła.

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    AF 156 2.0 TS Selespeed 2000r. Polonez 1.6 GSI 1998r.
    Postów
    13

    Domyślnie

    Witam miałem podobny problem niedawno w swojej 156, podczas jazdy na piątym biegu mrugał wskaźnik tego biegu. Przyczyną nie był układ SS ale sama skrzynia a dokładniej synchronizator i zębatki piątego biegu które się wykruszyły. Proponuje dla pewności zdjąć obudowę piątego biegu i sprawdzić czy niema tam jakiś okruchów z uszkodzonych zębatek, ponieważ to one mogą blokować wodziki a w rezultacie SS będzie omijał 3 lub 4 bieg. U mnie omijał akurat 4 a w ostatnim stadium również 5. I niestety konieczna okazała się naprawa skrzyni.

Podobne wątki

  1. Wymiana zegarów mały komputer-duży komputer
    Utworzone przez tomekrvf w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-03-2012, 21:02
  2. Duży problem z 156 1.9jtd
    Utworzone przez olszew w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 07:19
  3. tyszanie i okolice może jakis zlocik mały
    Utworzone przez mariusz. w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 104
    Ostatni post / autor: 09-11-2010, 14:48
  4. Duży problem;/
    Utworzone przez daniell162 w dziale 166
    Odpowiedzi: 81
    Ostatni post / autor: 01-07-2009, 16:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory