Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Tematy (około) akumulatorowe

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    MiTo 1.4TB 155
    Postów
    73

    Domyślnie Tematy (około) akumulatorowe

    Dwa pytania na temat akumulatora (choć możliwe że wypłynie ich więcej).

    1. Jakie macie akumulatory w swoich MiTo? (w sensie - producent / pojemności w amperogodzinach itd.)

    Szukam czegoś dla siebie (dla 1.4 TB 155 koni, obecnie jest zamontowany 60ah, choć nie jestem pewien, czy to fabrycznie oryginalny, dlatego chciałbym się rozeznać, czy jest ok.)

    2. Możliwe, że spróbuję doładować swój akumulator.
    Czego mogę się spodziewać po odpięciu ujemnej klemy i powolnym (jak w instrukcji) doładowaniu prostownikiem ?

    - blokada radia ? (nie mam kodu
    - utrata kodu elektronicznego/mechanicznego kluczyka? (nie mam kodu
    - błędy na komputerze / reset komputera centralnego ?
    - reset automatycznego układu zamykania szyb ?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Tu masz odpowiedni http://www.motointegrator.pl/produkt...-startstop-e53
    Radio na pewno straci ustawienia, reset szyb a reszta ci nie grozi.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    MiTo 1.4TB 155
    Postów
    73

    Domyślnie

    Dzięki lechtak, ale nie mam start&stop. Chyba, że to nie ma znaczenia, i ten model będzie najlepszy, niezależnie od tego, czy mam, czy nie.

    Faktycznie myślałem nad Vartą, ale Silver (o pojemności około 55-63 ah)
    Ostatnio edytowane przez Comte ; 18-10-2012 o 09:41

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    MiTo 1.4TB 155
    Postów
    73

    Domyślnie

    Dwa pytania związane z tematem aku:

    - Czy przy ewentualnej wymianie akumulatora muszę ściśle przestrzegać technicznej specyfikacji modelu, który mam obecnie? (w sensie - obecnie mam Exide 60 AH (nie mam Start&Stop), czy coś się stanie, jeśli kupię podobny, nie identyczny aku? Np. o nieznacznie większej / mniejszej pojemności, czy trochę większym / mniejszym prądzie rozruchowym itp.)

    - Czy to jest normalne? Mój obecny akumulator nawet po krótkiej, 3 minutowej jeździe jest naładowany ponad stan! Tzn. 12,7 V. Potem ładowanie spada do bardziej normalnego poziomu (np. po dwóch nocach bezruchu ma 12,3 - 12,4).
    Dodam, że ładowanie alternatora mieści się w normalnym zakresie! (Tzn, nie przekracza 14,6, a w zależności od obciążenia ładuje między 14,3 - 13,8).

    - Czy to możliwe, że sprawa ładowania aku ponad 12,6V może mieć związek z tematem nieświecących się kontrolek (zupełny brak podświetlenia) "akumulator" oraz "wspomaganie kierownicy" (jest o tym temat na forum)

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Pojemność akumulatora może wahać się nieznacznie tak +-5Ah. Co do prądu rozruchowego to w pierwszej kolejności trzeba zwrócić uwagę wg. jakiej normy jesy podawany (u nas popularna jest norma EN), a włosi często podają na swoich oryginalnych akumulatorach prad zwarcia (nie rozruchowy)wg innej normy - oczywiście im większy tym lepiej
    Napięcie i ładowanie OK
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Giulietta 1.4TB Distinctive/Sport/Premium/Dach
    Postów
    480

    Domyślnie

    Zwroc uwage rowniez po ktorej stronie jest plus i czy bolce sa male czy duze. To rownie wazne co pojemnosc :-)


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Insignia ST 2.0DTH; MiTo 1.4TB155KM
    Postów
    15

    Domyślnie

    Ja kupiłem Centra futura 53 Ah i prądzie rozruchu 540 A. Jest przewidziany do intesywnie eksploatowanych mocnych silików, czyli 155 KM podchodzi. Do tego krótkie dystanse żony i kilkanaście/dziesiąt razy dziennie rozruch - to załatwiło poprzedni aku.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar marekm
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    służy do jazdy, a nie do oglądania
    Postów
    443

    Domyślnie

    odkopuję, ale gwałtowna śmierć aku w Mito (1.4TB 155KM) mnie trochę zaskoczyła:

    - auto stało 2 dni bez odpalenia (weekend)
    - rano żona otworzyła jeszcze bagażnik chowając rzeczy
    - 20 minut później centralny się otworzył, ale już szyba się nie zsunęła
    - po przekręceniu kontrolki się zaświeciły, ale rozrusznik nie zakręcił ani trochę
    - po odpaleniu z kabli - "check engine" (żółta kontrolka) + zapalona kontrolka pasażera
    - po odpięciu kabli - widać było wpływ każdego dodatkowego odbiornika prądu (migacz, nawiew) - przygasały lekko kontrolki - ale silnik nie gasł
    - w momencie kręcenia kierownicą czuć strzały z odpinającego się wspomagania. Przy jednym z obrotów - auto zgasło.
    - ładowanie aku i dolanie wody nic nie dało.
    - na nowym aku - wszystko w porządku.

    Stary (oryginalny) akumulator (Magnetti Marelli) przeżył niecałe 5 lat i ~34 kkm - odpalany 5-6 razy w tygodniu, krótkie (~10km) przejazdy do pracy i z powrotem. Tym większe zaskoczenie, że zimę przeżył bez żadnych problemów. W 156 jak mi padają aku, to jeszcze miesiąc można pojeździć na dogorywającym, a tu zonk z dnia na dzień

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Do ładowania nie trzeba odpinać klem z akumulatora, jeśli tylko go doładowujemy

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    A potem szukamy gdzie tanio można kupić kompa pokładowego, albo inne czułe graty elektroniki..... Jeśli masz prostownik z jedną diodą czyli jedno połówkowo to należy odłączyć akumulator, bo ugotujesz elektronikę w aucie.
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 14-05-2013 o 09:10
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. HOW TO - tematy o pasku wielorowkowym
    Utworzone przez Majkel w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-11-2015, 10:16
  2. [Sprzedam] Nożyce akumulatorowe Gardena ClassicCut 8885
    Utworzone przez Sebek2442 w dziale Pozostałe
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-07-2014, 18:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory