Witam.
Posiadam Alfe 147 1.6TS 120KM. Niestety padł silnik i muszę go wymienić.
Czy musi być to silnik od tego modelu, czy mogę wstawić silnik np. od Alfy 156???
Czekam na odpowiedzi.
Witam.
Posiadam Alfe 147 1.6TS 120KM. Niestety padł silnik i muszę go wymienić.
Czy musi być to silnik od tego modelu, czy mogę wstawić silnik np. od Alfy 156???
Czekam na odpowiedzi.
co znaczy padł? pękł pasek czy bierze olej?
...........
Miałem wyciek oleju z uszczelniacza na wale. Przy wymianie okazało się, że przez pół roku jeździłem na przestawionym rozrządzie (o 3 zęby na każdym wałku), a jedno z kół zębatych rozrządu było od innego modelu :/ Po założeniu wszystkiego jak się należy silnik nie chodzi. Na cylindrach nie ma ciśnienia (9 na pierwszym, niecałe 7 na pozostałych). Mechanicy mówią, że głowicay na pewno do planowania, zawory do wymiany, a co jeszcze to dopiero się okaże po zdjęciu głowicy i mam się zastanowic co robimy, więc uznałem, że lepiej wstawić drugi silnik, niż regenerować ten. Z tąd moje pytanie, czy od 156 pasuje, bo mam okazję kupić rozbitą ze sprawnym silnikiem.
remont góry około 2 tysia
bynajmniej ja tyle płaciłem po zerwanym pasku no w sumie chyba 2300zł ale ja miałem 12zaworów do wymiany
jeśli jesteś pewny że dawca ma na prawdę dobry silnik to przekładaj
a zależy chyba z którego roku jest ta 156 bo przed liftem chyba różniły się silniki kompem np
Kolejna alfa kolejne problemy
generalnie silniki benzynowe alfy po 150 tys km są już w kiepskim stanie więc chyba lepiej robić ten, który jest niż wstawiać drugi i za chwilę go robić. sprężanie to nie problem bo sprawdzasz głowicę i jeśli jest dobra to bierzesz się za pierścienie. pierścienie najczęściej w alfach się zapiekają i wtedy są problemy ze sprężaniem. przy okazji sprawdzisz panewki korbowodowe (nowy komplet to ok. 150 zł) i jeśli jest konieczność to je wymieniasz bez szlifu wału. w razie konieczności komplet nowych pierścieni na 4 cylindry to ok. 500 zł. kompletna głowica jeśli jest dużo roboty to 500-700 zł plus wariator (bo masz 120 KM)
ja tak zrobiłem przy okazji pękniętego paska rozrządu i jestem zadowolony. owszem trochę to kosztuje ale wiesz przynajmniej co masz.
no i najważniejsza sprawa przy dotykaniu się do rozrządu - jak nie mają blokad do alfy to niech się nie dotykają bo nie ustawią dobrze wałków nawet w 1,6 105KM (silnik bez wariatora) i będzie wywalało błąd czujnika położenia wałka rozrządu. przy czym inne są blokady do 1,6 i inne do 1,8-2,0. do 1,6 mało kto ma jeśli mają to raczej te do 1,8-2,0
Ostatnio edytowane przez jendras ; 19-10-2012 o 07:59
odp1 - nie zawsze ECU pokaże błąd, w silniku 1.6 to się nie zdarza.Kod:1. Czy przy złym ustawieniu rozrządu, nawet o ten 1-2 ząbki zawsze wywala błąd w kompie? 2. Czy można sprawdzić poprawność jego ustawienia bez rozbierania?
- w silniku 1.6 120 km oraz 2.0 l to bardziej prawdopodobne, tam wersja softu ECU jest "mocniejsza" i bardziej dba o otoczenie silnika.
odp2. - teroretycznie jest taka możliwość.
- oprócz sygnału CSK z czujnika położenia i obrotów wału korbowego masz jeszcze sygnały z czujnika Halla.
- niestety czujnik Halla jest na wałku wydechowym.
- zwykle te blokady jakie sa na rynku sa dość dobre dla ustawienia wałka wydechowego.
- nie można tego samego powiedzieć o blokadach dla wałka ssącego.
- nawet blokady firmy HP są tutaj niestety żle zrobione i powodują złe ustawienie wałka ssacego.
- auto będzie jeżdzić i nawet mniej palić, tylko nie będzie mocy na zimnym silniku oraz dla niskich obrotów.
- nie ma żadnego czujnika na wałku ssącym wg którego można byłoby się namierzyć.
- metoda sprawdzenia rozrzadu polegała by na pomiarze za pomocą oscyloskopu wzajemnego położenia impulsów CSK oraz Halla.
- metoda ta daje błąd na poziomie 1 ząbka, czyli taka sobie.
- sygnał z czujnika Hala zaczyna sie na 12 ząbku, na 15 jest TDc dla silnika, a na 20 ząbku sygnału CSK kończy sie impuls z czujnika Halla.
- z tego widać ze taki pomiar pokaże tylko wzajemne położenie wałka wydechowego do wałka ssącego.
- jeśli tylko blokada wałka wydechowego jest dobra i walek wydechowy był dobrze ustawiony to mamy metodę pomiaru prawidłowego ustawienia rozrzadu !!
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 19-10-2012 o 09:58
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
- a auto z jakiego roku produkcji ?
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm