Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: [33] Rozrząd: napicie paska, wymiana rolek

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    poznan
    Postów
    80

    Domyślnie [33] Rozrząd: napicie paska, wymiana rolek

    Moje pierwsze pytanie: jak prawidłowo naciągnąc pasek rozrządu?
    Po drugie czy wie ktoś może jak wymienia się rolki na napinaczu? Wg schematu trzpień, który je mocuje jest po prostu wbity. Czy do wymiany rolek wystarczy zwykły młotek czy trzeba to zrobic na ciepło?

  2. #2
    ViP Romeo
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    Potworów/Radom
    Auto
    Alfa 33 Permanent 4, Alfa 166 2.4 Jtd, Alfa 156 SW 1.9 jtdm 16v
    Postów
    516

    Domyślnie

    Pasek naciąga sprężyna która jest przymocowana do napinacza po prostu pozwalasz jej aby sama naciągnęła pasek po czym dokręcasz nakrętkę.

    Rolek w napinaczu się nie wymienia wymienia się cały napinacz z rolką.
    Alfa 33 Permanent 4
    Alfa 166 2,4 Jtd ---- Była
    Alfa 33 1,4 imola ---- Była
    Alfa 156 Sport Wagon 1,9 16v Jtdm

  3. #3
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Ja dzisiaj wymieniałem kompletny rozrząd w boxerku mam świeże spojrzenie na ten temat i potwierdzam wypowiedz mojego przedmówcy
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	moja_kochane_wozideka_004_213.jpg
Wyświetleń:	655
Rozmiar:	98.7 KB
ID:	3639  

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fafa
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Knurów/Mysłowice
    Auto
    RWD & FWD & Q4
    Postów
    304

    Domyślnie Re: Rozrząd: napicie paska, wymiana rolek

    Cytat Napisał anubis82
    Moje pierwsze pytanie: jak prawidłowo naciągnąc pasek rozrządu?
    Jako, ze ostatnio asystowalem przy wymianie, mechanik zwrocil uwage na to by przy napinaniu silnik byl bezwzglednie chlodny/zimny.

  5. #5
    jackolus
    Gość

    Domyślnie [33] 1.5 - Rozrząd + brak "basu"

    przekopałem już niemalże wszystkie instrukcje dostępne w necie ( większość tyczy się 1.7 16v, ale nieważne ) i za żadne skarby nie mogę się zorientować:

    - czy są znaczniki na środkowym kole pasowym ?

    - jak ustawić prawidłowo zapłon jeśli znaczników nie ma ? Pierwszy tłok w górnym martwym punkcie ( mierzyć suwmiarką jak pacan ? ) czy istnieją lepsze sposoby ?

    - na marginesie: jakieś porady co do możliwych niespodzianek z rozrządem :?:


    powodem dla którego w ogóle dotykam silniczka jest brak charakterystycznego basu. Niby wszystko chodzi ok - mocy nie brakuje, RACZEJ nie pali oleju - chociaż podobno widać lekką chmurkę przy mega deptaniu podczas zmianu biegu, ponadto chyba lekko klepie po zaworach...

    próbuje się domyślić co może być tego powodem - i tak znając życie muszę wybebeszyć wszystko, ale pytanie do Was: gdzie i czego szukać :?:

  6. #6
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie Re: 1.5 - Rozrząd + brak "basu"

    Cytat Napisał jackolus
    przekopałem już niemalże wszystkie instrukcje dostępne w necie ( większość tyczy się 1.7 16v, ale nieważne ) i za żadne skarby nie mogę się zorientować:

    - czy są znaczniki na środkowym kole pasowym ?

    - jak ustawić prawidłowo zapłon jeśli znaczników nie ma ? Pierwszy tłok w górnym martwym punkcie ( mierzyć suwmiarką jak pacan ? ) czy istnieją lepsze sposoby ?

    - na marginesie: jakieś porady co do możliwych niespodzianek z rozrządem :?:


    powodem dla którego w ogóle dotykam silniczka jest brak charakterystycznego basu. Niby wszystko chodzi ok - mocy nie brakuje, RACZEJ nie pali oleju - chociaż podobno widać lekką chmurkę przy mega deptaniu podczas zmianu biegu, ponadto chyba lekko klepie po zaworach...

    próbuje się domyślić co może być tego powodem - i tak znając życie muszę wybebeszyć wszystko, ale pytanie do Was: gdzie i czego szukać :?:
    Na kole pasowym nie żadnych znaczników , położenie wału sprawdzisz tylko na znakach koła zamachowego z tyłu silnika , jeśli ma czujnik wału korbowego to zapłonu nie da się ustawić jedno co można zrobić to zalać lepszą benzynkę lub wymienić czujnik spalania stukowego

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    chełm
    Auto
    33 16V
    Postów
    578

    Domyślnie

    w 33 niema chyba czujnika spalania stukowego. Przy ostrym deptaniu raczej normalne że sobie beknie dymem. Bas?? MOze katalizator sięzapchał albo coś z wydechem.
    2xIMOLA; 33 16V;164 3.0 12V ;155 V6 - było
    33 16V- aktualny biały obiekt do dopieszczenia
    www.LKAR.pl - Lubelski Klub Alfa Romeo

  8. #8
    jackolus
    Gość

    Domyślnie

    możliwe, że zawory niszczą efekt i go nie słychać.
    Wydech już zrobiony - przekładka środka i tyłu z Ritmo 130 Abartha... miejmy nadzieję, że nie będzie mega głośny pomimo dwóch tłumików przelotowych

    a natchnięty fotką andrew:
    - jak zablokować rozrząd, żeby ściągnąć tą kretyńską osłonę wałka środkowego ( tak jak na zdjęciu: golutki ) :?:

    jak go ustawiałeś ? wiesz na 100%, że był ok i po prostu na ten sam ząbek :?:

    - czy na kole zamachowym jest jakiś znacznik i wizjer, czy żeby się dowiedzieć w jakim położeniu jest wał trzeba rozbierać skrzynię :?:

  9. #9
    Strzala_1
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał jackolus

    - czy na kole zamachowym jest jakiś znacznik i wizjer, czy żeby się dowiedzieć w jakim położeniu jest wał trzeba rozbierać skrzynię :?:
    przy aparacie zapłonowym o ile taki występuje jest okrągły otwór zaślepiony plastikowym korkiem koloru kremowego hehe w nim masz widoczne koło zamachowe na którym jest punkt zera czyli ''T" wiec nie trzeba zdejmować skrzyni

    również można zmienić paski bez zdejmowania koła pasowego tylko trochę więcej sprawności
    potrzeba do tego


    ja w swojej imolce robię rozrząd po zdjęciu pasków od alternatora i wspomagania oraz obudowy rozrządu nic więcej nie odkręcam żeby się tam dobrać

  10. #10
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    KLIK
    Tak mniej wiecej wyglada ten znaczek
    Nie widze sensu zdejmowania koła pasowego po co tylko wiecej roboty jest w 8 V i 16 V wymieniałem bez jego sciagania

Podobne wątki

  1. Wymiana rolek
    Utworzone przez lukasz2511 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-11-2015, 09:36
  2. [GTV] Wymiana paska pompy wody i paska-pytanie
    Utworzone przez soup5 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 65
    Ostatni post / autor: 20-04-2015, 06:55
  3. Łożyska rolek paska osprzętu - da się wymienić?
    Utworzone przez dcfan w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-02-2015, 17:38
  4. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 01-10-2013, 07:00
  5. Kilka pytań wymiana paska klinowego, rolek, napinacza itp
    Utworzone przez BAKU147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-02-2013, 11:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory