Strona 1 z 7 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 66

Temat: 159 dpf

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Cater3
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Biłgoraj (Dąbrowica)
    Auto
    Alfa 156 1.8 T.S
    Postów
    70

    Domyślnie 159 dpf

    witam zakupilem niedawno alfe 159 1.9 jtdm wie moze ktos jak sprawdzic filtr dpf jest czy zostal wyciety komputer pokazuje napelnienie 102% jednak samochod nie kopci ani nie traci na mocy ma pozadne kopyto a slyszalem ze przy zapchanym dpf ma kiepskie osiagi

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    102% to nie jest wartość pełnego zapchania DPF
    A jak Ci się zapcha to auto przejdzie w tryb awaryjny i wtedy tylko serwisowe wypalanie pomoże ( ASO 300-400zł ).

    Gdyby został wycięty to zapchanie byłoby 0.
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Cater3
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Biłgoraj (Dąbrowica)
    Auto
    Alfa 156 1.8 T.S
    Postów
    70

    Domyślnie

    spoko dzieki. bo wczoraj zapalil sie check engine i troszke ropa zaczelo w srodku zajezdzac ale niby nic sie nie dzieje

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cater3 Zobacz post
    spoko dzieki. bo wczoraj zapalil sie check engine i troszke ropa zaczelo w srodku zajezdzac ale niby nic sie nie dzieje
    Nie no... Faktycznie... Nic się nie dzieje... Check engine to tak dla ozdoby się zapala... Taki kaprys Alfy Romeo... Boże, widzisz i nie grzmisz :/

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cater3 Zobacz post
    spoko dzieki. bo wczoraj zapalil sie check engine i troszke ropa zaczelo w srodku zajezdzac ale niby nic sie nie dzieje
    POD KOMPA PODPINAJ !! check się z niczego nie zapala.
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar slim
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    39

    Domyślnie

    Zapchaniem 102% się nie przejmuj. Podpinałem kiedyś pod FES i też się zdziwiłem jak zobaczyłem taką wartość. Podczas kolejnego wyjazdu na drogę "włączyło" mi się wypalanie. Poznasz po zwiększonym spalaniu chwilowym. Po wypalaniu z ciekawości sprawdziłem wartość zapchania i wynosiła kilkanaście %. Wypalanie serwisowe również możesz wykonać za pomocą FES. Co do kontrolki na desce lepiej tego nie bagatelizuj.

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    co do wypalania serwisowego to raczej tylko w konieczności a nie bo Ci sie % w Fesie nie podobają

  8. #8
    ARWodzislaw
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cater3 Zobacz post
    witam zakupilem niedawno alfe 159 1.9 jtdm wie moze ktos jak sprawdzic filtr dpf jest czy zostal wyciety komputer pokazuje napelnienie 102% jednak samochod nie kopci ani nie traci na mocy ma pozadne kopyto a slyszalem ze przy zapchanym dpf ma kiepskie osiagi
    102% oznacza, że któryś z czyjników ciśnienia przed i za filtrem jest lekko uwalony parametrycznie. Wyświetl sobie na FES/MES wartość ciśnienia różnicowego. Pewnie masz 0 lub ujemną wartość, co jest niemożliwe.
    Ostatnio edytowane przez ARWodzislaw ; 28-10-2012 o 14:11

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Airen
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Była: Alfa Romeo 159SW marrone luci di bosco/Jest: Alfa Romeo Stelvio
    Postów
    391

    Domyślnie

    Cytat Napisał ARWodzislaw Zobacz post
    Ale te procenty są pokazywane odwrotnie: 100% to pełna przepustowość filtra, a 0% to całkowicie zatkany ! .
    Mocno się mylisz. U mnie DPF zaczyna się wypalać przy 110% zatkania, po wypalaniu ma 19% zatkania.
    "For me the most important thing in a car is fun. It has to make you happy" Jeremy Clarkson

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Cytat Napisał ARWodzislaw Zobacz post
    Ale te procenty są pokazywane odwrotnie: 100% to pełna przepustowość filtra, a 0% to całkowicie zatkany ! Dokładnie tak samo jak parametr pt. 'stopień degradacji oleju'. Zaraz po wymianie i kasowaniu inspekcji jest 100% a potem maleje.
    nieprawda Popieram to co napisał Airen

    Cytat Napisał ARWodzislaw Zobacz post
    102% oznacza, że któryś z czyjników ciśnienia przed i za filtrem jest lekko uwalony parametrycznie.
    Też niestety nieprawda - u mnie przy około 100-105% zaczyna się proces czyszczenia filtra. Jako ciekawostkę podam, że filtr będzie się wypalał jeśli jego zapchanie jest poniżej 200% (podaje za elearnem)

    Cytat Napisał ARWodzislaw Zobacz post
    Wyświetl sobie na FES/MES wartość ciśnienia różnicowego. Pewnie masz 0 lub ujemną wartość, co jest niemożliwe.
    Minusowa jak najbardziej nieprawidłowa, ale 0 z tego co zaobserwowałem już dawno temu u siebie jest ok (na jałowym biegu, wahnięcia 0-2). Problem się pojawia, kiedy ta wartość zaczyna przybierać na postoju postać 15-20 mbarów.
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory