Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 41

Temat: Wysokie spalanie GT 1.9 jtd 150km

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar arquadiusy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Było GT 3.2 Q2 Jest Giulietta QV i Brera 2.4
    Postów
    485

    Domyślnie Wysokie spalanie GT 1.9 jtd 150km

    Witam mam problem Od czasu zakupu mojej alfy mam problem ze spalaniem za chiny nie mogę zejść ze spalaniem poniżej 9l/100km . Dawałem z siebie wszystko ale nic z tego . Spalanie chwilowe na komputerze skacze przy lekkim ruszaniu do 40l/100km . Myślałem że to przepływomierz kupiłem nowy z Boscha z takimi samymi numerami (nie z allegro), nic to nie zmieniło. Sprawdziłem także węże od overbosta do Turbo , była tam jakaś sciepka z ogrodowego weża xD wymieniłem na nowe i także zero rezultatu . Ciśnienie w oponach tak jak katalogowo . Filtr powietrza nówka . Myślę że może jakiś wtrysk lać ale auto ani nie dymi , równo pracuje , zapala bez problemów ( ile kosztuje sprawdzenie wtrysków ? ) Szczerze nie wiem co to może jeszcze być POMÓŻCIE
    Dodam jeszcze mam seryjne 17` na kapciach 215
    Ostatnio edytowane przez arquadiusy ; 23-10-2012 o 22:31

  2. #2
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    ten wynik bierzesz z wyswietlacza? czy jest to wynik po przeliczeniu ilosc wlanych litrów/km


    pzd.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar arquadiusy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Było GT 3.2 Q2 Jest Giulietta QV i Brera 2.4
    Postów
    485

    Domyślnie

    Cytat Napisał george11 Zobacz post
    ten wynik bierzesz z wyswietlacza? czy jest to wynik po przeliczeniu ilosc wlanych litrów/km


    pzd.
    Oczywiście ze po przeliczeniu nalałem bak do pełna przejechałem 100km i obliczyłem ze 9l/100km komputer tak samo wykazuje

    - - - Updated - - -

    Egr wyczyszczony , przepustnica i całe kanaliki także było tam wszystko zapchane i dalej nic .

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    A nie ma przypadkiem jakichś super ekstra chip boxów zamontowanych?

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar arquadiusy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Było GT 3.2 Q2 Jest Giulietta QV i Brera 2.4
    Postów
    485

    Domyślnie

    Nie raczej nie . żadnego boxa pod maską nie widziałem a auto ma nawet lekkiego muła jak na 150km także wątpie żeby było coś grzebane w programie :/

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar maciey
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Bielsko-Biała / Czaniec
    Auto
    BYŁA: Alfa GT Q2 1.9 JTDm 2008 177KM 372Nm, jest RCZ
    Postów
    235

    Domyślnie

    Tak mi się na szybko skojarzyło z EGR. Chwila szukania i wujek Google mówi:

    Najczęstszą usterką po stronie EGR bywa właśnie wejście spalin do powietrza w momencie, gdy w ogóle nie powinno ich tam być (np. powyżej 2500 obr/min). Jest to spowodowane np. uszkodzeniem zaworu dozującego spaliny (90% przyczyn), a niekiedy złymi wskazaniami przepływomierza. Piszemy o tym niemal w co drugim wątku.

    I to jest przyczyną zwiększonego zużycia paliwa, spadku mocy silnika, szarpania, a nawet nieoczekiwanego gaśnięcia.

    Natomiast jeśli EGR jest zaślepiony, to wprowadzone zostaje zakłócenie w proporcji paliwa, powietrza i spalin. Wówczas nie zgadzają się po prostu komputerowi słupki w matrycy wtryskowej. Jest to traktowane jako poważna usterka silnika i w konsekwencji komputer wprowadza po pewnym czasie "tryb awaryjny pracy", czyli celowo zdejmuje za kierowcę nogę z gazu.
    Jednak nie rzutuje to absolutnie na wzrost zużycia paliwa. Wręcz przeciwnie, dawka wtrysku paliwa jest drastycznie zmniejszana, o czym mowa i silnik staje się "mułowaty", itd.

    Dlatego radzę przede wszystkim zdiagnozować silnik w teście globalnym przy użyciu "markowego skanera zewnętrznego", ponieważ wysokie zużycie paliwa może być spowodowane np. uszkodzeniem wtryskiwaczy i/lub układu wtryskowego. Również apetyt na paliwo zwiększa silne zapchanie katalizatora i generalnie układu wydechowego, w tym filtra FAP. To tak jakbyśmy po prostu wsadzili kartofla do rury wydechowej i sprawdzili wtedy, ile motor pali.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Abidibi1509
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD 150 KM, 147 FL 1.9 JTD 116 KM
    Postów
    2,376

    Domyślnie

    Cytat Napisał arquadiusy Zobacz post
    ( ile kosztuje sprawdzenie wtrysków ? )
    to zależy jaką metodą będziesz sprawdzał jeżeli profesjonalnie, komputerowo, itd to tanie rzeczy to to nie są. Na początek polecam test przelewania twryskiwaczy metodą strzykawek. Bierzesz 4 wężyki i 4 duże strzykawki, podłączasz do wtrysków, zapalasz silnik na jałowym biegu i czekasz minutę. Potem odłączasz wszystko i patrzysz w której strzykawce ile jest ropy. Jeżeli w którejś jest więcej niż w pozostałych to znaczy, że ten wtrysk przelewa. Ja robiłem ten test u siebie i wykazało, że wszystkie wtryski chodzą równo. Taki zabieg powinieneś dać radę zrobić sam, jeżeli nie to kazdy mechanik zrobi to za 50 zł, ale moim zdaniem szkoda tych 5 dyszek, bo z łatwością sam to zrobisz.
    Jednak po tym co piszesz wtryski raczej nie są źródłem problemu. Jak sam piszesz auto nie kopci i ładnie zapala. Pierwszymi objawami kończących się wtrysków może być właśnie kopcenie i trudności z odpaleniem.

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    za przeproszeniem ale próba przelewowa g!@#o daje - niedawno się przekonałem
    gdybym się nią zasugerował (bo wszystko wg niej było ok), i nie oddał wtryskiwaczy do sprawdzenia
    to do dziś siedziałbym w garażu, szukając dalej przyczyn telepania, nierównej pracy...

    tu przede wszystkim trzeba zlogować silnik

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Abidibi1509
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD 150 KM, 147 FL 1.9 JTD 116 KM
    Postów
    2,376

    Domyślnie

    No to może był problem nieco innej wagi. Mi chodziło o to, czy wtryski nie przelewają w sensie czy któryś z nich nie leje za dużo i wykazało prawidłowo. Ja z tego co się orientuję to nawet zakłady zajmujące się regeneracją wtrysków przeprowadzają takie próby. Nie wiem czy w przypadku takich zakładów jest to sensowne, ale wiem że tak się robi, przynajmniej słyszałem tak

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar arquadiusy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Było GT 3.2 Q2 Jest Giulietta QV i Brera 2.4
    Postów
    485

    Domyślnie

    O tym EGRerze szczerze nie pomyślałem że może być on przyczyną spalania . Z tego co mi mechanik mówił to EGR jest prawie nowy bo jest z 2011 roku , ktoś juz go wymieniał . A co by było gdybym odłączył zasilanie od EGR poprostu wypioł tą kostkę to silnik wejdzie w tryb awaryjny ?? i ile kosztuje usunięcie EGR programowo . I czy auto mniej pali w takim trybie

Podobne wątki

  1. Wysokie spalanie w 1.8
    Utworzone przez neron78 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-10-2012, 13:20
  2. Wysokie spalanie LPG
    Utworzone przez DASERT w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-12-2011, 11:03
  3. Wysokie spalanie V gen.
    Utworzone przez blank w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-08-2011, 15:43
  4. ( 146 ) wysokie spalanie
    Utworzone przez coachu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-01-2009, 21:58
  5. Wysokie spalanie
    Utworzone przez medork w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 05-05-2007, 10:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory