Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 40

Temat: [1.8 TS] słabsza moc... czy to przeskok paska rozrządu...?

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie [1.8 TS] słabsza moc... czy to przeskok paska rozrządu...?

    Witam
    Jak w temacie Moja bella zaczęła cierpieć na duży spadek mocy... (stawiam że ma teraz poniżej 100KM - poprzednie moje auto 75 konne zbierało się lepiej)
    Na wstępie dodam że to nie wina zatkanego katalizatora bo spadki mocy z jego strony już przerobiłem kiedyś - teraz mam wycięty.

    Sprzęgło (kpl.) sprawne - wymieniane 10tyś/km temu,
    Krokowy sprawny,
    Przepływka sprawna - nowa,
    Rozrząd z wariatorem wymieniony 5tyś/km temu (z tym że co do fachowości jego wymiany mam zastrzeżenia - wymieniany w tanim warsztacie ale na blokady).

    Na szczęście w pobliżu mojego miejsca zamieszkania w autoryzowanym serwisie fiata (Auto Conrad) jest obecnie promocja na wymianę (ustawienie paska) w cenie 180zł

    Zatem pytanie do was jakie są objawy "przeskoczonego o ząbek paska"...? dodam że od momentu utraty mocy ECU zaczęło wywalać błąd związany z czujnikiem faz rozrządu.
    Auto pracuje normalnie, równo, odpala bez problemów, nie dławi się, silnik osiąga swoją pełną moc obrotową ponad 7k obr.

    Czy to rozrząd czy może stawiacie na coś innego...?
    Ostatnio edytowane przez ziulek61 ; 04-11-2012 o 22:47

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Może nie zmienia faz rozrządu.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    Wariator jest fabrycznie nowy... Co w nim sie moźe zepsuć...? Był wymieniany razem z rozrządem, zmieniony tez był olej.

    W serwisie auto conrad po moim opisaniu zachowania się auta stwierdzili podobnie... Ze błąd z czujnikiem faz wynika z przestawionego rozrządu.
    Dlatego też zadaje te pytanie na forum w celu upewnienia się czy czasem mnie nie naciągaja na niepotrzebne koszta.
    Ostatnio edytowane przez ziulek61 ; 04-11-2012 o 23:31

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Przestawiony rozrząd a brak zmiany faz rozrządu to dwie różne sprawy. Rozrząd może być dobrze ustawiony a przyczyną może być wariator.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    Wariator nowy... Nie regenerowany. Co w nim moze sie zepsuc po tak malym przebiegu...

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Kiedyś kupiłem nowy czujnik temperatury w ASO i ... od razu był zepsuty. Innym razem czujnik wału korbowego do A3 i podobna sytuacja. Nieprawdopodobne a jednak prawdziwe. Byc może jest inna przyczyna niż wariator ale ciężko się diagnozuje na odległość.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Zatem pytanie do was jakie są objawy "przeskoczonego o ząbek paska"...? dodam że od momentu utraty mocy ECU zaczęło wywalać błąd związany z czujnikiem faz rozrządu.
    - na wałku wydechowym rozrządu masz załozony czujnik Halla.
    - z wałkiem ssącym rozrzadu jest "sprzęgnięty" czujnik CSK, położenia i obrotów wału korbowego.
    - z przebiegu z tego czujnika ECU oblicza sobie kiedy był GMP, czyli punkt najwyższego położenia tłoka.
    - teraz z wykresu Halla ECU oblicza GMP dla wydechu, jak coś się nie zgadza to ECU marudzi błędem.
    - i tak jest u ciebie właśnie.
    - chyba jedyny sposób sprawdzenia poprawności ustawienia rozrzadu to jest założenie dobrych blokad na wałki i uzycie oprócz tego czujnika położenia tłoka dla punktu GMP.
    - jest jeszcze inny sposób , ale to dla "mechaników" patrzenia na znacznik GMP na wale korbowym pod termostatem, (tam gdzie jest okienko inspekcyjne wału korbowego !!!) oraz na szklanki na 4 cylindrze.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GMP-Hall1.jpg
Wyświetleń:	247
Rozmiar:	153.4 KB
ID:	76284  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 06-11-2012 o 08:55
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    Rozrzad byl ustawiany na blokady ale punktu gmp nie ustawiali nawet swiecy nie odkrecali (tak jak to opisalem wczesniej byl to tani warsztat)...
    Ale po wymianie auto odpaliło super i moc była aż do niedawna...
    Tym razem wstawie auto do aso fiata i zobacze co zrobia (tak jak napisalem wczesniej jest teraz promo na rozrzad).
    Stawiam na przestawiony pasek

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Skłaniam się w stronę podpowiedzi Bubu.Wariator jest ok ale może elektrozawór nie działać np lub czujnik wałka rozrządu siadł i kanał sterujący sie nie otwiera tym samym wariator nie działa,masz nr błędu?

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar ziulek61
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    100-lica
    Auto
    Citroen C4GP 1.6hdi + Citroen C1 1.0B
    Postów
    291

    Domyślnie

    O ile pamietam P170

Podobne wątki

  1. Naciąganie paska rozrządu
    Utworzone przez dymek1000 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-01-2014, 08:05
  2. [164] Napinacz paska rozrządu V6 24V
    Utworzone przez Bog w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 23-01-2013, 21:16
  3. [156] Osłona paska rozrządu
    Utworzone przez slow w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-05-2008, 13:21
  4. [164] Napinacz paska rozrządu
    Utworzone przez kasza85 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-10-2007, 21:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory